Ga naar inhoud


Na update geen tuner instelling meer te configureren


Fighting
Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten


Op 24-2-2023 om 18:35, Old Satterhand zei:

 

Je kunt toch ook de satellieten zelf instellen? Met de cursur op poort A en dan met rechts /links de selectie maken.

Dezelfde procedure voor poort B. En dan opslaan.

 

Automatische herkenning van satellieten is gebaseerd op het proberen te locken op een voor de satelliet unieke transponder.

Transponders komen, verdwijnen of veranderen door de jaren heen.

Het is dus goed mogelijk dat de transponderdata inmiddels niet meer correct is.

 

Op mijn DM8000 draait 7.x. Ik vond versie 8 te traag opstarten. Zie ook de reactie van @jeevanhoof

 

 

 

Zelf instellen lukt juist niet: daar is niets te zien. Gaat wel zoeken maar daarna nog niets te zien ??

 

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2023 om 18:08, Mimisiku zei:

Als jij een BCM4501 hebt (ik geloof direct dat dat juist is) dan is de box uit de vroege series… Ik zou ook kunnen denken dat je bootloader nog geen #84 is? Heb je dat ook nagekeken….

Met opstarten geeft hij in display aan #84 

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is prima… Dan heeft hij de laatste bootloader…. Puur uit interesse hebt ik mijn DM8000 uit de doos getrokken.. Daar heb ik 2 * BCM4505 en 2 * CTU1216Mk3 in zitten.

Start nog prima op overigens…. Uiteraard ook bootloader #84…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
2 uren geleden, Fighting zei:

Zelf instellen lukt juist niet: daar is niets te zien. Gaat wel zoeken maar daarna nog niets te zien ??

 

Dan is de satellites.xml gewist of corrupt. Satellites.xml  is de database voor alle satellieten en bijbehorende transponders.

Als die ontbreekt dan werkt ook de automatische satelliet herkenning uiteraard niet.

 

2 uren geleden, Fighting zei:

Als ik de DM terug zou zetten naar fabrieksinstellingen zou hij dan de beide tuners wel weer werkend hebben?

 

Dat denk ik niet. Dan worden de instellingen op hun oorspronkelijke waardes hersteld.

Het is geen oplossing voor een corrupt image.

 

Ik adviseer je om OpenPli 7.3 te flashen. Die wordt nog steeds bijgehouden.

Dan heb je dus ook weer een recente satellites.xml

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-2-2023 om 18:08, Mimisiku zei:

Als jij een BCM4501 hebt (ik geloof direct dat dat juist is) dan is de box uit de vroege series… Ik zou ook kunnen denken dat je bootloader nog geen #84 is? Heb je dat ook nagekeken….

 

3 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dan is de satellites.xml gewist of corrupt. Satellites.xml  is de database voor alle satellieten en bijbehorende transponders.

Als die ontbreekt dan werkt ook de automatische satelliet herkenning uiteraard niet.

 

 

Dat denk ik niet. Dan worden de instellingen op hun oorspronkelijke waardes hersteld.

Het is geen oplossing voor een corrupt image.

 

Ik adviseer je om OpenPli 7.3 te flashen. Die wordt nog steeds bijgehouden.

Dan heb je dus ook weer een recente satellites.xml

 

Waar staat die satellites.xml ergens? Dan kan ik even kijken of hij gewist is?

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Old Satterhand zei:

 

Dan is de satellites.xml gewist of corrupt. Satellites.xml  is de database voor alle satellieten en bijbehorende transponders.

Als die ontbreekt dan werkt ook de automatische satelliet herkenning uiteraard niet.

 

 

Dat denk ik niet. Dan worden de instellingen op hun oorspronkelijke waardes hersteld.

Het is geen oplossing voor een corrupt image.

 

Ik adviseer je om OpenPli 7.3 te flashen. Die wordt nog steeds bijgehouden.

Dan heb je dus ook weer een recente satellites.xml

 

Hoi Old Satterhand, Klopt, ik miste inderdaad Sattellites.xml. Tijdens updaten Dreamboxedit van 6.1 naar 7.2 kreeg ik bij binnenhalen files vanaf mijn dreambox al meteen een melding dat Sattellites.xml ontbrak. Heb een oudere file set van deze dreambox ingelezen en via Tools doorgzezonden naar mijn DM8000. En daar kon ik nu Astra 1 en 3 weer terugvinden en vastzetten. Opgelost dus.

20230306_140226.jpg

My World is your World, DM8000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...