Ga naar inhoud


Storing op sommige zenders


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Van de ene dag op de andere zijn er zware storingen op sommige zenders, terwijl andere zenders perfect doorkomen.

voorbeeld:

NPO1 en NPO3, TV1 en Canvas , de Nl-regionale zenders : storingvrij, normale ontvangststerkte,

192TV, NPO2, alle VTM-zenders, alle PLAY-zenders: zwaar gestoord.

Eerst dacht aan de bekabeling of de contacten, maar dan zouden alle zenders problemen moeten geven.

Heeft mijn VU+ een probleem met sommige transponders of is er een andere reden ? 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Storing alleen op de verticale transponders?

 

LNB defect of de skew niet goed ingesteld?

Schotel verdraaid?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wel, controleer aan de hand van de programma's met storing of die inderdaad allemaal verticaal gepolariseerd zijn.

Controleer of er geen dect telefoon in de buurt van je antenne kabel of ontvanger staat.

Controleer of de connectors nog goed aan de coax kabel bevestigd zijn.

 

Kijk of je ook storingen ziet op Astra 1, de Duitse zenders.

 

Trek dan je conclusies.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord Ceesv: ik zal toch systematisch alle stappen moeten controleren .

De dect telefoon kan ik alvast uitsluiten, en ik heb ondertussen ook storingen gezien op astra1 .

Ik ga morgen eens een andere decoder aansluiten en kijken wat dat geeft.

 

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Gene 1225 zei:

Heeft mijn VU+ een probleem met sommige transponders of is er een andere reden ? 

De tuner zelf zal in de meeste gevallen geen problemen hebben, maar invloed van buiten af kan "zware storingen" als resultaat hebben.

 

Ik zag dat als laatste vaker tijdens dat vliegtuigen voorbij kwamen ( blokken en visjes) en eerder wegens een slecht afgeschermde kabel tussen receiver en TV die door de versleten LIFT relais ontstonden ( witte spetters en korte beelduitval) en ook al eens door een radiografisch bestuurde Märklin HO trein installatie bij de buurjongen.

 

Maar dus ook de LTE 4G en 5G antenne masten kunnen op niet juist afgeschermde kabels en connectors hun desastreuze invloed hebben. https://antennekaart.nl/kaart/4g?lat=51.35548884&lng=4.37589451&zoom=10

 

En ook hobby zenders alsook illegale zenders kunnen er debet aan zijn. + https://earthsky.org/sun/sun-activity-solar-flare-cme-aurora-updates/

bij de laatste zouden meer mensen dat moeten ervaren.

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...