Ga naar inhoud


DM 920 en HDR


guppje29

Aanbevolen berichten

Ik draai al jaren na volle tevredenheid Open ATV image maar ineens heb ik geen HDR meer op ESPN UHD. Ook op de andere UHD kanalen krijg ik geen HDR meer.

Ik heb toen de box een keer opnieuw geflasht en de laatste versie van Open ATV erop gezet maar geen HDR meer.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


HDR wordt transparant doorgegeven. Daar doet de box qua detectie helemaal niets mee. Denk dat ESPN zelf gewoon geen HDR meer uitzend…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de A/V output settings al bekeken.?

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer is een andere HDMI kabel en HDMI poort op de TV.  Het kan ook aan de TV kant liggen, daar kun je ook aangeven of bijv. extended color range wilt, ze hebben allerlei verschillende termen voor HDR. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Andere poort reciever en tv 😂. Dit weekend eens helemaal opnieuw flashen met originele software en dan weer kijken. Anders moet het een nieuwe dreambox moet gaan worden. Haha

DM920 2x S2+1xDVB-C/T - Apple TV 4K - DM8000 2x S2 + 2x DVB-C


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zei andere HDMI poort op de TV proberen, niet op de dreambox want daar heb je maar 1 output.  Jij noemt nu het woord receiver maar zit er een A/V receiver (versterker) tussen ?  

 

Mijn ervaring is dat HDMI kabels kuren (gaan) vertonen, meestal is het dan ook niet zo'n beste kabel.  En HDMI poorten op de TV verschillen, dat is algemeen bekend. HDMI 1 heeft vaak de meeste bandbreedte en features maar alleen als deze aan staan in de software van de TV.  En stel dat je TV een software update heeft gehad, dan heb je kans dat er iets veranderd is. 

 

En uiteraard als je er niet uitkomt is nieuwe image in je box flashen zeker iets om te proberen, het is immers een kwestie van uitsluiten.  Maar het zou niet mijn eerste gok zijn.  Bovendien je zegt zelf dat je al de laatste open ATV hebt geprobeerd maar dit het probleem niet op lost.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...