Ga naar inhoud


Router


Aanbevolen berichten


Ik wil graag aanhaken bij deze vraag.
Over ca 9 maanden betrek ik een nieuwbouw appartement met glasvezel aansluiting.
Ik wil een eigen Fritzbox kopen, en dus niet een router huren.
Kijkend op de AVM website beveelt AVM routers aan uit de 5xxx serie.
Het huurexemplaar van de provider is er echter een uit de 7xxx serie.
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen deze 2 hoofdtypen m.b.t. glasvezel? Uit de beschrijvingen haal ik het er niet echt uit.
Er moeten onder de leden er toch wel enige zijn met glasvezel en Fritzbox, die hierover wat kunnen zeggen?
Bedankt alvast voor de info.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, 5530 en 5590 bv. Let op dat je xgs pon uitvoering kiest.

Daarnaast zul je in conclaaf moeten met je provider want zij moeten bij netwerkbeheerder serienummer van de xgs pon module aan jouw kant moeten registreren voordat je router data kan versturen en ontvangen via de gedeelde glasvezelkabel.

Ik weet niet of elke provider daar al medewerking aan verleend dus vooraf eerst informeren bij ze over je plannen kan teleurstelling voorkomen.

Regelbare signaaldemping zegt me niets. Wat bedoel je daar mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja volgens de nieuwe  provider TM heb ik al xgs pon  .en ik heb het met hun er al over gehad dat ik een f box wilde gebruiken en dat kon ,maar als er storing is op het netwerk aan mijn kant ,kunnen zij niet in de box inloggen en dan moest ik de door hun geleverde box er weer aan hangen .zodat ze daar wel op kunnen inloggen om de storing te verhelpen .lekker makkelijk .  Regelbare signaal demping ,daar bedoel ik mee om het wifi signaal zo zwak mogelijk te zetten . Bv de eco router.   ik hoop dat ik zo duidelijk ben  ik heb er niet zoveel kijk op als jij en medeforum leden.mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...