Ga naar inhoud


Oscam start soms niet op


MaartenM

Aanbevolen berichten

Hallo, zo nu en dan start oscam op mijn Vu+ Ultimo 4K niet op.

Herstarten in het oscammenu lost het probleem niet op.

Enigma opnieuw starten ook niet.

De enige manier om oscam alsnog aan de praat te krijgen, is de hele box af te sluiten en opnieuw op te starten. Heel vervelend wanneer andere opnames lopen (kabel of fta).

 

Ik heb dit probleem al eens eerder aangekaart, maar het is lange tijd weg geweest. Nu is het zomaar weer terug, zonder dat ik iets aan de box heb veranderd.

Een externe kaartlezer is m.i. geen oplossing, want het hele oscam wordt gewoon niet gestart. Ik heb 2 kaarten in de box, die doen het dan geen van beide. Een andere box, een Vu+ Solo 4K heeft dit probleem niet, al heeft die wel een ander probleem, maar dat is voor een andere keer.

 

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Opnieuw flashen is eigenlijk geen optie, dan ben ik al mijn instellingen kwijt. En dan gaat het niet alleen om de timers en de kanalen, want die kan ik kopiëren en terugzetten.

Een backup terugzetten, nieuwe Enigmaversie installeren, lost het allemaal niet op.

 

Wie o wie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heb je al eens een andere oscam versie geprobeerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb versie 1.20_svn build r11719. Ik heb een ipk-bestand met build 11720, maar hoe krijg ik oscam daaruit? Unzippen geeft 3 nieuwe bestanden, eindigend op gz of binary, geen kale oscam, zoals ik met WinSCP ergens op de box heb zien staan, al kan ik het nu zo gauw niet vinden.

 

Jaren geleden heb ik oscam wel eens op deze manier vernieuwd, maar hoe, wat en waar, weet ik helaas niet meer.

 

Ik heb wel een oude backup van bijna een jaar geleden eens teruggeplaatst, maar die versie gaf ook al hetzelfde probleem. Ik weet niet meer wanneer het probleem voor het eerst optrad.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je woont in Haarlem dus wat let je? Ik bouw inmiddels enige jaren zelf mijn OScam en die deel ik hier in deze thread… Dus heel eenvoudig zelf te doen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar zoals je kunt zien bouw ik ze voor (bijna) alle platforms… Armhf, Mipsel en Aarch64… Heb hem zelfs ooit gemaakt voor de Coolstream (maar die bestaan niet meer).

Ik heb hier ook een VU+Ultimo4K en daar start OScam prima op. Nou moet ik zeggen dat die box nooit in Deep-Sleep gaat, alleen in Standby en heel soms na een software-update. 
Daarintegen heb ik Dreamboxen, GigaBlue, VU+Zero4K, XSarius Galaxy 4K die wél regelmatig worden geflashed en dus opgestart… Eigenlijk nooit problemen met OScam (tenzij ik zelf tijdens het spelen wat heb verneukt) 🤣

 

Tenslotte is een RasPi ook gewoon een Armhf computertje. Een Linux bakje zonder TV tuner en dus geen dvbapi… Maar dat is dan ook alles…

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zet mijn boxen wel in deep standby wanneer ik ze niet gebruik. Maar dit probleem met oscam heb ik nooit eerder gehad.

.

Ik heb intussen wel de dir gevonden waarin het kale oscam-bestand staat: usr/bin.

 

Als je zelf een oscam maakt, wat kun je daar dan zelf aan toevoegen, i.v.m. al of niet opstarten, in dit geval. Maar heb je ooit wel eens geprobeerd om de moderne TNT-Sat kaart aan de praat te krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen TNT sat kaart dus die kan ik niet testen. Uit divers leesvoer hebik wel begrepen dat TNT ook hw_EMM’s gebruikt. In OScam werkt dit niet waardoor de kaart vanzelf gekilled wordt. Ook als je een publieke AES/Boxkey gebruikt gebeurt hetzelfde. Eenmaal gekilled gaat de kaart nooit meer ‘aan’. Ook niet als je hem weer in een originele ontvanger steekt…

 

TiVuSAT gebruikt sinds 21-12-2022 hetzelfde trucje (alleen gebruikt die Nagra). Alleen wordt de kaart niet gekilled maar de vernieuwde SessionKey wordt niet geschreven. Beeld zwart…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Mimisiku zei:

TiVuSAT gebruikt sinds 21-12-2022 hetzelfde trucje (alleen gebruikt die Nagra). Alleen wordt de kaart niet gekilled maar de vernieuwde SessionKey wordt niet geschreven. Beeld zwart…

En dan even terug in de officiële ontvanger om weer beeld te krijgen?

 

Als het goed is, heb ik ergens nog een TNTSat-kaart in een officiële ontvanger, wachtend op de dag dat oscam er misschien wel mee overweg kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote
12 minuten geleden, MaartenM zei:

En dan even terug in de officiële ontvanger om weer beeld te krijgen?

 

Nee, ik gebruik een WeCAM om de EMM op te vangen. Die zet ik om in ‘global’ EMM en schrijf die naar de kaart.. Daarna binnen 5 seconden beeld…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, MaartenM zei:

Hallo, zo nu en dan start oscam op mijn Vu+ Ultimo 4K niet op.

Herstarten in het oscammenu lost het probleem niet op.

Enigma opnieuw starten ook niet.

De enige manier om oscam alsnog aan de praat te krijgen, is de hele box af te sluiten en opnieuw op te starten.

 

ik heb dat ook eens gehad en dat was nadat ik picons geladen had van derden en die geactiveerd in de zenderlijst en EPG Cool Guide.

zeker drie dagen gezocht

Toen ik de Picons weer gedeïnstalleerd had en de box weer na een herstart gebruikt heb is het nooit meer opgetreden.

 

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OpenATV is zeker niet gebaseerd op OpenPli! Dat is Open-Alliance gebaseerd…

 

OpenATV -> via services ‘oscam.service’ en ‘oscam.pid’ via /systemd/system

OpenPli -> /etc/init.d/softcam.xxxxxx

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...