Ga naar inhoud


Mappen structuur Vu+ Duo 4K SE


Emekli

Aanbevolen berichten

Goede Morgen allen,  

 

Vanaf het moment dat Vu Plus uitkwam altijd dit merk gekocht en ben er zeer tevreden over.

Nu heb ik toch een "probleem"  met mijn nieuwste Vu Plus, een Vu Plus Duo 4kSE.

 

Ik maak veel opnames via de EPG en dat ging altijd goed, maar er ontbreekt iets., als ik bijv. Tatort wil opnemen, wil ik dit gelijk in de map Krimi hebben.

Ik heb meerdere mappen zoals Diverse, Docu, Detectives, etc.

Nu is het zo, dat ik het volgende doe: EPG openen dan gele toets drukken, Ga naar programma wat ik wil opnemen en de groene toets indrukken. 

Je staat dan in Timer invoer en daar ontbreekt een zin bijna onderaan.

Rechts in beeld moet daar HDD/Media staan en vandaar kan je met de cirkeltoets op > naar bijv. HDD/Media/ Krimi gaan en dan komt de opname in de goede map.

 

Opnemen kan ik nog wel maar dan moet ik  Tatort handmatig verplaatsen naar de juiste map en zo is het met alle opnames.

Wie heeft de oplossing voor dit euvel?, graag in Jip en Janneke taal want ik word al wat ouder.

 

Bij voorbaat dank.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb openvix en daar is het de groene knop , dan naar directory gaan en ok drukken.Daar kies je de opname directory

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat doe ik ook zo.

Maar omdat de zin HDD/Media niet in Timerinvoer staat,  en ik daar alleen de groene toets "Opslaan" kan indrukken komt alles wat ik opneem

in de HDD map, maar niet in de map Krimi voor bijv. Tatort en moet ik het handmatig  met de groene toets verplaatsen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In VTI staat er

als je de volgende toetsen drukt > EPG > Geel > Groen onder locatie : media/hdd/movie

en als je daar op drukt met oké kun je naar andere opname locaties.

 

Bij VTI worden er automatisch mapjes aangemaakt voor één specifieke serie vanaf de 2e opname van die serie, heel handig.

 

 

p.s. dt is in de instellingen aanpasbaar via menu of webinterface

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

image.png.f9976608ffbed5ad3671026965160be4.png

 

epg openen.Groene knop op programma , lokatie kiezen en dan de ok knop indrukken dan komen de mogelijke mappen te voorschijn (openvix)

  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

juist hetzelfde,

en als je die mappen als symbolic link aanmaakt dan staan ze ook zonder veel afstandbedieningsklikjes ter beschikking

dat kan dus een lokale map op de hdd zijn of ook een op de NAS

 

maar let wel, dan moet je om het makkelijk te houden die mappen onder movie hebben staan

media/hdd/movie/krimi

media/hdd/movie/speelfilm

media/hdd/movie/documentaire

media/hdd/movie/gorezex 😁

 

aangepast door Tonskidutch

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de mappen structuur, zoals @Tonskidutch hierboven al aangeeft ook een map met de specifieke naam Tatort aanmaakt en je vervolgens een Autotimer aanmaakt, dan worden deze, mits AT juist geconfigureerd, steevast in die map opgeslagen. Probleem opgelost.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt,   en@ Tonski.

Het is nu net dit wat bij mij ontbreekt: Lokatie:  /media/hdd/movie/

Ik ga mij er morgen nog eens in verdiepen, moet toch ergens te vinden zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bellejt, hier een vergelijk met jouw en mijn foto dan zie je dat op mijn foto locatie ontbreekt.

 

 

IMG-20230807-WA0001.jpg

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dan kan men in het image dat ik gebruik blijkbaar meer.Happy me

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben begonnen met Vu+ daarna Vu Duo 2 en nu Vu+ Duo 4K SE en daar kon wat ik wil, ik heb in al die jaren nooit problemen gehad en daar stond dus locatie er wel bij.

Misschien hebben ze het bewust weggelaten en kan je opnames pas na opname verplaatsen naar juiste map.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

we weten nog steeds iet welk image je gebruikt. Alternatieve zijn meestal beter dan het originele image van VU

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 6-8-2023 om 12:37, Emekli zei:

Dat doe ik ook zo.

Maar omdat de zin HDD/Media niet in Timerinvoer staat,  en ik daar alleen de groene toets "Opslaan" kan indrukken komt alles wat ik opneem

in de HDD map, maar niet in de map Krimi voor bijv. Tatort en moet ik het handmatig  met de groene toets verplaatsen.


‘Mogelijk is de standaard opnamemap niet automatisch aangemaakt. Probeer het onderstaande eens?

 

Check eerst of jouw harde schijf wel gezien wordt door de box, menu - instellingen - systeem - expert instellingen. Daar moet de juiste harde schijf met X Gb grootte te zien zijn. 
IMG_0407.jpeg

 

  1. Ga na indrukken van de toets PVR eens naar de Root van de harddisk.
  2. Druk menu en kies voor “maak een map / directory aan”. 
  3. Maak nu de map movie aan.
  4. Ga nu naar de map movie en maak daar dan de map series aan en daarna in de map series eventueel een map Tatort.
  5. Check dan nog eens als je de GMEPG gebruikt als je op Groen drukt, of je dan wel een alternatieve map voor deze specifieke map kunt kiezen.

Het bijgaande screenshot is van de NB van OpenPLi maar dat werkt ook in de Releases zo. 

 

IMG_0408.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor degene die vroeg welke image ik gebruik, dit Open PLi.

 

@ John van Dreumel,

 

Ik heb gekeken in Open Webif en dit ziet er prima uit, alle mappen staan erin,  zoals Diverse, Film, etc.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...