Ga naar inhoud


VUSolo2 en OpenPli9.0 Hoe krijg ik terug volledige EPG en niet slechts 2 lijnen ?


on1bes

Aanbevolen berichten

Ben deze week overgestapt op OpenPli9.0 (i.p.v. de oude V7.3). Na 3 pogingen herinstalleren werkt hij nu behoorlijk (het installeren van Picons leverde steeds foutmeldingen en vastlopers op). Met een image reparatie werkte het ook wel, en kon ik opnieuw een Picon lijst downloaden en activeren.

Maar grootste probleem is om de EPG's goed te krijgen. Bij de meeste zenders loopt de EPG wel na een tijd binnen, maar bij Eclips gaat het niet goed.

Er zijn maar ongeveer een 10-tal EPG lijnen te zien, en de zender laten op staan geeft geen verbetering. Sommige zender geven zelfs slechts 2 EPG lijnen.

EPG import is blijkbaar verdwenen uit OpenPli9.0 (en dus ook Rytec import)  , en cross EPG ook of werkt niet meer.

Hoe kan ik zoals vroeger de EPG lijsten terug volledig krijgen (ik heb ongeveer 1 week nodig om opnames in te kunnen  plannen) ?

 

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


epgimporter installeren of crossepg want die werkt wel nog.Mss staan die in de feeds.Bij openvix zitten die er standaard in

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is alles wat ik heb van EPG instellingen. Lijkt bijna hetzelfde als wat in mijn oeroude DM800 staat. Maar het maakt niet veel uit of er nu weinig of veel schakelaars aan staan. Enkel bij Eclips komt er maar voor 1 à 2 dagen EPG binnen. En dat is te weinig om een week te programmeren. Raar is dat op dezelfde transponder (b.v. Nat Geo) WEL een hele week binnenkomt.

Ik zal nog eens kijken of CrossEPG en Epgimporter in de feed staat. Of er iets verkeerd staat in de afbeelding hieronder, weet ik niet. Ken die instellingen niet zo goed.

EPGInstellingen.jpg.1c01f01402b6d18d993a31ff8e6866bb.jpg

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat flink mis met de EPG in OpenPli 9 EPGimporter bestaat niet ;( EPGimport Rytec wel) . CrossEPG en EPGimport gaan bij het installeren telkens fout en ook praktisch alle andere plug-ins. Mij lijkt het dat als je een plug-in installeert, dat de OpenPLi site plots niet bereikbaar is, wat onzin is natuurlijk. Om het terug wat goed te krijgen moet je een soort "Herstel installatie" doen . in het Menu  "Auto backup instellingen" staat dan vanonder rechts een optie "Herstel de image" . Het is niet duidelijk wat dat precies doet, maar 'k heb het al 3 keer gedaan, en na dit moet ik telkens een deel van de image instellingen terug naar mijn smaak goed zetten.

Raar is dat de EPG feed dan terug werkt, en alle plug-ins kunnen dan terug geladen en geinstalleerd kunnen worden.

MAAR, dat is maar tot er weer een EPG plugin zoals EPGimport Rytec geinstalleerd wordt (of CrossEPG), dan komen dezelfde fouten terug, en moet je weer van voor af aan beginnen en de Hersteloptie uitvoeren.

Op de eerst foto zie je dat de EPG op alle buitenlandse zender niet binnenloopt (tenzij dat je er even op gaat staan, en dan EPG opvraagt).

Op de 2de foto zie je het bewuste fout-log dat bij alle plug-ins hetzelfde is (buiten de file-naam).

Wie gebruikt welke plug-ins ? en gaat dat goed ?

1_0_19_5221_C99_3_EB0000_0_0_0_20230914222236.jpg

1_0_19_5221_C99_3_EB0000_0_0_0_20230914222709.jpg

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel benieuwd welke ISP jij hebt. Ik heb een vermoeden maar wacht jouw reactie nog even af.

Hmm, ik zie net dat jij in Oost Vlaanderen woont en dan gaat mijn vermoeden niet op. Een kennis van mij heeft KPN en sinds kort blijkt dat hij de downloadservers van OpenPLi niet of slechts sporadisch kunt bereiken. Nader onderzoek leerde dat in de routing van het internet het mis gaat in de verbinding tussen KPN en Orange. KPN zegt er niets aan te kunnen doen dus hij is bedankt. Nu kán het best zijn dat jij eenzelfde probleem ervaart vanaf jouw ISP naar de OpenPLi downloadservers. Dat kan je controleren door met Putty het programma MTR te installeren. Dat kan overigens alleen met de Nightly build. Zodra je MTR heb geïnstalleerd met OPKG install MTR kan je deze runnen door in Putty ‘MTR -twn -4 downloads.openpli.org” in te typen. Dan zie je óf je packet loss hebt en waar dat strart. Via dat IPaddress en WHOIS zie  je waar dat is en kan je vervolgens jouw ISP om een onderzoek vragen.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was misschien niet duidelijk, maar met de OpenPli servers is niets mis. Ik zei alleen dat na de eerste keer een EPG plugin download, en na de succesvolle installatie daarvan,  dat een 2de EPG plug-in, en alle volgende, dat die mislukken, en het "lijkt" in de log dat de server niet bereikbaar is. Kijk in het feed-log scherm, dat het download-adres foutief niet meer bereikbaar is. Vandaar de telkens hersteloperatie, om dit downloaden terug goed te krijgen. Misschien zit er toch nog een bug in de 9.0 OpenPLI image. Mijn vorige image ben ik kwijt, dus nog geen kans gehad om dat terug te zetten.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, on1bes zei:

Mijn vorige image ben ik kwijt, dus nog geen kans gehad om dat terug te zetten.

vreemd dat je die niet gewoon op je hdd hebt staan, waar OpenPli standaard de volledige backup wegschrijft

 

Overigens wat een 2e EPG plugin voor nut heeft zie ik echt niet. Je gebruikt of de standaard in het image of één EPG plugin!

 

 

aangepast door Tonskidutch
typo

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet het. Maar ik heb simpel zowat alle mogelijkheden geprobeerd. Pli9.0 doet rare dingen. Ik heb nu alles van EPG plug-ins verwijderd, en na nogmaals een hertstart, kom nu het meeste wel na een tijd binnen. EPGimport en Ryen werkt in ieder geval NIET, dus weg ermee. En toch komt nog soms de foutmelding bij een nieuw image kiezen , dat het OpenPli server adres niet bereikbaar is. Ik hoop dat er vlug een nieuwe update komt.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2023 om 13:34, on1bes zei:

Ik was misschien niet duidelijk, maar met de OpenPli servers is niets mis. Ik zei alleen dat na de eerste keer een EPG plugin download, en na de succesvolle installatie daarvan,  dat een 2de EPG plug-in, en alle volgende, dat die mislukken, en het "lijkt" in de log dat de server niet bereikbaar is. Kijk in het feed-log scherm, dat het download-adres foutief niet meer bereikbaar is. Vandaar de telkens hersteloperatie, om dit downloaden terug goed te krijgen. Misschien zit er toch nog een bug in de 9.0 OpenPLI image. Mijn vorige image ben ik kwijt, dus nog geen kans gehad om dat terug te zetten.

 

@on1bes Plaats dat log dan eens hier aub? En welke ISP heb jij?

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik toch geplaatst ? zie de dubbele foto van Donderdag.

En met mijn ISP (Telenet) is niets mis hoor.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben een ander idee wat een logfile inhoudt. 
Met je ISP mogelijk niet maar misschien met je DNS. Zoiets heb ik ooit ook ervaren en kreeg toen deze reactie.

 

Quote

bad address = geen DNS resolving = probleem op de box of de router of de DNS van de ISP.

Dit is geen netwerk of connectie probleem.

 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat dit topic gesloten mag worden. Momenteel loopt de EPG op zowat alle zenders, maar vraag mij niet hoe dat komt. het heeft wel een goed week geduurd voordat alles in orde was (zeker met Eclipse) , met trial en error, verschillende herstarten, plugins installeren en terug verwijderen en image herstellingen. Een Picon lijst installeren ging ook niet goed, en maakte de image instabiel, en vastlopers. Dan moest een image herstel gebeuren.

Uiteindelijk zit ik terug aan de originele EPG plugin, die gelijk met het image geinstalleerd was, en heeft het zichzelf zowat opgelost ? Kan geen andere verklaring geven.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...