Ga naar inhoud


Hoe een opname .ts file lezen met .srt file


on1bes

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, mebo870 zei:

on1bes

Vanwaar toch je fobie voor TS files en dat hernoemen naar TS.

Ze moeten TS blijven , en liefst in de opnamelijst blijven, om verschillende redenen, en ook een ander formaat heeft een externe .srt file nodig, en de mediaspeler van de Solo moeilijkheden heeft om een ander formaat af te spelen,.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, on1bes zei:

Ze moeten TS blijven , en liefst in de opnamelijst blijven, om verschillende redenen, en ook een ander formaat heeft een externe .srt file nodig, en de mediaspeler van de Solo moeilijkheden heeft om een ander formaat af te spelen,.

Begrijp je nu nog niet dat je in een TS file geen zaken kunt bijvoegen?

Dus welke oplossing je ook gebruikt, je zult een externe SRT file nodig hebben voor je Nederlandse ondertitels.

Eventueel kun je nog je .TS file behouden, maar zonder de Nederlandse ondertiteling erin, als een soort backup.
En dan kun je nog alles in één .MKV file gieten, die dan audio, video en ondertiteling bevat, maar zaken toevoegen aan een .TS, dat kun je wel vergeten.

Ik krijg de indruk dat het voor jou een sport is om te vragen naar dingen die niet kunnen, en ondertussen elke oplossing af te schieten.

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, zzzzzz zei:

Maar blijkbaar kende je dan toch al TSDoctor, want als je nu gaat downloaden gaat hij je nooit een antieke versie 2.2 voorschotelen.

Dat doet mij dan toch wel wat twijfelen aan je oprechtheid.

Natuurlijk kende ik al TSDoctor, al van lang geleden, maar daarom kan ik het nog niet gebruiken, en weet niet meer hoe. Ik heb het van een oude computer geplukt en op een moderne I5-16300 laten draaien. Maar zoals ik al zei start het zelf niet op, en geeft de foutmelding "Too old enzovoort". En groter probleem is dat TSDoctor niet opstart. Geeft ook een fout dat hij niet wil dat Total Commander nog openstaat, en die heb ik juist nodig om aan mijn video bestanden te kunnen. Ik vind dat niet uit hoor ! Ik moet toch niet van alles foto's bijvoegen om te staven wat ik zeg !!!

 

1 uur geleden, zzzzzz zei:

Zonet uit nieuwsgierigheid even de trial versie van TS Doctor 4,0 binnen gehaald, dat werkt toch al iets stabieler en beter dan versie 2,2.

Perfect knippen, nieuw aangemaakte TS file inclusief teletekst (srt)

Die TS file in subtitle edit geopend en vertaald naar NL;

Dan de TS file met de nieuwe Nederlandse subs met mkv toolnix naar een mkv omgezet, alles perfect afspeelbaar op de VU

Ik heb wel de download van TS Docter 4.0 gedownload , maar (nog) niet geinstalleerd. Het is net daarom dat ik wil weten of het wel werkt om een TS te maken, maar daar ben jij precies wel zeker van. En geeft hij geen fout meer bij opstarten ?, en werkt hij als TotalCommander open staat ?

Dit zijn teveel vraagtekens om de betaalde versie al te kopen. Nogmaals, daarom vroeg ik een kleine ts file om dat te proberen.

Bij alles wat ik al gedaan heb, geeft morrelen aan een ts file het resultaat dat mijn Vu Solo het bestand niet meer afspeelt.

Maar o.k; ik zal de proefversie 4.0 eens proberen en zien of er fouten komen. Maar een proefversie is voor mij niet haalbaar, om op 30 dagen 200 Video's om te zetten met nl subtitels.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, zzzzzz zei:

Begrijp je nu nog niet dat je in een TS file geen zaken kunt bijvoegen?

Dus welke oplossing je ook gebruikt, je zult een externe SRT file nodig hebben voor je Nederlandse ondertitels.

Eventueel kun je nog je .TS file behouden, maar zonder de Nederlandse ondertiteling erin, als een soort backup.
En dan kun je nog alles in één .MKV file gieten, die dan audio, video en ondertiteling bevat, maar zaken toevoegen aan een .TS, dat kun je wel vergeten.

Bij mijn weten is hier nooit ergens gezegd dat je in een TS file niets kan bijvoegen. Ik heb alleen de juiste tools niet.

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, on1bes zei:

Natuurlijk kende ik al TSDoctor, al van lang geleden, maar daarom kan ik het nog niet gebruiken, en weet niet meer hoe.

Ik heb het van een oude computer geplukt en op een moderne I5-16300 laten draaien. Maar zoals ik al zei start het zelf niet op, en geeft de foutmelding "Too old enzovoort". En groter probleem is dat TSDoctor niet opstart. Geeft ook een fout dat hij niet wil dat Total Commander nog openstaat, en die heb ik juist nodig om aan mijn video bestanden te kunnen. Ik vind dat niet uit hoor ! Ik moet toch niet van alles foto's bijvoegen om te staven wat ik zeg !!!

Toch vreemd dat je dan wel zonder problemen Avidemux, MKVToolnix en al die andere tools kunt gebruiken, maar TSDoctor, dat is plots verschrikkelijk moeilijk?

Bovendien, wat wil je dan eigenlijk, dat er iemand je handje komt vasthouden?

Dat hij zegt te oud, dat heb ik al gezegd, dan moet je gewoon een nieuwe versie downloaden.

Als je hier kunt surfen, dan kun je ook een nieuwe versie downloaden.

En je Total Commander die nog openstaat, sluit hem dan.

Je kunt toch eerst je videobestanden lokaal overzetten?

Zelden zo'n onzin gelezen.

 

5 minuten geleden, on1bes zei:

Ik heb wel de download van TS Docter 4.0 gedownload , maar (nog) niet geinstalleerd. Het is net daarom dat ik wil weten of het wel werkt om een TS te maken, maar daar ben jij precies wel zeker van. En geeft hij geen fout meer bij opstarten ?, en werkt hij als TotalCommander open staat ?

Jij verwart een forum precies met een privé leraar die naast jou komt staan en alles in jouw plaats gaat doen.

Je hebt een gratis versie die je kunt uitproberen, en je hebt hier massa's uitleg gekregen, gratis en voor niets.

Maar het is precies nog niet genoeg.

 

5 minuten geleden, on1bes zei:

Dit zijn teveel vraagtekens om de betaalde versie al te kopen. Nogmaals, daarom vroeg ik een kleine ts file om dat te proberen.

Dat moet jij zelf doen.

Je mag ook nog zelf een inspanning doen...

 

5 minuten geleden, on1bes zei:

Bij alles wat ik al gedaan heb, geeft morrelen aan een ts file het resultaat dat mijn Vu Solo het bestand niet meer afspeelt.

Maar o.k; ik zal de proefversie 4.0 eens proberen en zien of er fouten komen. Maar een proefversie is voor mij niet haalbaar, om op 30 dagen 200 Video's om te zetten met nl subtitels.

Die proefversie is om te proberen (daarvoor dient een proefversie).

Als het doet wat je wilt, dan moet je maar registreren.

En anders zoek je maar verder, ik heb je tips genoeg gegeven (videohelp.com bijv.).

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, on1bes zei:

Bij mijn weten is hier nooit ergens gezegd dat je in een TS file niets kan bijvoegen. Ik heb alleen de juiste tools niet.

 

Dat heb ik wel al gezegd:

Quote

 

Het zou mij verwonderen dat je in een .TS zaken zult kunnen bijvoegen.

Kopiëren en ondertussen bepaalde geluidssporen of ondertitels verwijderen kan wel.

 


Maar als je denkt dat je het beter weet, dan doe je maar.

Het is toch vreemd dat diegene die de vragen stelt, alle antwoorden in twijfel trekt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens gecheckt bij de makers van TSDoctor.
Daar zegt men dat het theoretisch kan, maar iedereen maakt er dus MKV files van.

Dan heb ik nog eventjes verder gecheckt.
Volgens mij lukt het nu wel min of meer (had wel enkel een H.264 TS file ter beschikking, maar hoogstwaarschijnlijk zal dit hetzelfde reageren bij een MPEG2 TS).


Je stappen zullen zijn:

 

1) Je video knippen, zonder de ondertitels kwijt te spelen, en zonder dat het naar een ander formaat omgezet wordt.
Hiervoor zie ik enkel TSDoctor mogelijk.

2) Bij het knippen in TSDoctor kun je onmiddellijk ook de .SRT ondertitels laten genereren, helaas moet je ervoor kiezen om de kleuren van de Teletekst ondertiteling niet mee te nemen, anders maakt de laatste tool van elke ondertiteling die niet wit is een zwarte ondertitel.

3) Vertalen van de ondertiteling, hiervoor kun je Subtitle Edit (te downloaden op https://www.nikse.dk).

4) Nu heb je dus een Nederlandstalige SRT ondertitel gemaakt, maar zonder de kleurattributen van de Teletekst ondertiteling.

5) Nu moet je de ondertiteling opnieuw in de stream injecteren.

Daarvoor moet je opnieuw muxen.

Let op, het kan zijn dat je geluid en beeld daardoor niet meer synchroon gaan lopen.

Als dat gebeurt zul je weer met andere tools moeten dat proberen te verhelpen.

Nu heb je dus een Muxer programma nodig.

Hiervoor gebruikte ik TSMuxerGui (te downloaden via: https://www.videohelp.com/software/tsMuxeR).

Daarna voegde ik toe: de originele TS file en de vertaalde ondertiteling, en Start Muxing klikken.

Dan krijg je de .TS file met daarin de ondertiteling geïnjecteerd.

Het lukt dus min of meer.


Bij de nadelen zie ik dat je de kleuren van de Teletekst ondertiteling kwijt bent.

Die kleuren zijn nochtans nuttig, want ze geven de verschillende sprekers aan.
In deze screenshot zegt de ene persoon iets, en de andere antwoordt erop.

In het origineel waren dat 2 verschillende kleuren (dat zie je in de 2e screenshot).
Doordat de kleuren weg zijn, wordt het veel onduidelijker.

Bovendien is door het hermuxen de ondertitel in tijd verschoven. Hij komt nu te laat.

En dan begint de miserie weer, dan kun je weer beginnen met ondertitels hersynchroniseren, opnieuw muxen, en misschien krijg je dan problemen dat geluid en beeld niet goed synchroon lopen.

En dan zwijg ik nog van de dt-fout die de vertaalsoftware gemaakt heeft...

Probleem met vertalingen is ook dat een zin in het Engels heel kort kan zijn, maar een letterlijk vertaling kan veel te lang zijn om te lezen binnen de tijd die je hebt.

Het is gewoon eindeloos prutsen.

Tenzij dat jij die opnames voor de eeuwigheid wilt bewaren, lijkt mij het sop gewoon de kolen niet waard.

 

Misschien bestaan er weer andere muxers die wel met de kleuren van Teletekst of DVB ondertiteling kunnen omgaan, maar ik ga ze dus niet allemaal proberen.

Het is een enorm zoekproces, ik ben toch blij dat ik die talen gewoon begrijp, en niet afhankelijk ben van vertalingen, die ook niet altijd juist zijn.

 

 

vertaaldeondertiteling.thumb.png.35a58ea784344e78385cdd89108ad296.png

 

ondertitels origineel.png

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, zzzzzz zei:

Toch vreemd dat je dan wel zonder problemen Avidemux, MKVToolnix en al die andere tools kunt gebruiken, maar TSDoctor, dat is plots verschrikkelijk moeilijk?

Bovendien, wat wil je dan eigenlijk, dat er iemand je handje komt vasthouden?

Dat hij zegt te oud, dat heb ik al gezegd, dan moet je gewoon een nieuwe versie downloaden.

Als je hier kunt surfen, dan kun je ook een nieuwe versie downloaden.

En je Total Commander die nog openstaat, sluit hem dan.

Je kunt toch eerst je videobestanden lokaal overzetten?

Zelden zo'n onzin gelezen.

Je begrijpt ook niets hé. Ik post niets meer als het is om alles van mij in het belachelijke te trekken. Je hebt geen flauw idee met wat ik hier allemaal bezig ben, en waarom. Je luistert gewoon niet.  En je snapt het ook niet, waarom als iets iets weerleg. Ik zeg alleen dat ik niet enige gebruiker ben van mijn Vu Solo, en niet alleen beslis. Dus ik ga het niet meer uitleggen. Ik het het nu op hold, en zal het zelf wel uitzoeken tot ik resultaten heb.

Doe geen moeite meer om te reageren. Ik lees het toch niet meer.

  • Haha 1

Visiosat met 4 duo LNB's - 13*E - 19,2*E - 23,5*E - 28,2*E

1x VU+ Solo2 met Openpli 9.0 met laatste updates
1x (oude) Dreambox DM800 HD PVR met OpenPli 4.0 MastaG
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, on1bes zei:

Je begrijpt ook niets hé. Ik post niets meer als het is om alles van mij in het belachelijke te trekken. Je hebt geen flauw idee met wat ik hier allemaal bezig ben, en waarom. Je luistert gewoon niet.  En je snapt het ook niet, waarom als iets iets weerleg. Ik zeg alleen dat ik niet enige gebruiker ben van mijn Vu Solo, en niet alleen beslis. Dus ik ga het niet meer uitleggen. Ik het het nu op hold, en zal het zelf wel uitzoeken tot ik resultaten heb.

Doe geen moeite meer om te reageren. Ik lees het toch niet meer.

Oei, we hebben met een genie te doen.

Nu gewoon mijn oplossing kopiëren en doen alsof je het zelf gevonden hebt, zeker?

Ik heb maar zelden zo'n ondankbare gebruiker gezien, die verwacht dat een ander alles uittest voor hem, en dan nog eens wat verwijten stuurt als bedanking.

 

Ik luister niet, zeg je?

Bij iedere post die je doet, kom je weer met informatie af, die de vorige tegenspreekt.

Je oorspronkelijke vraag is totaal anders met wat je nu wilt.

Maar goed, zoek het dan zelf maar uit.
We horen het wel als "het genie" het gevonden heeft (hoogstwaarschijnlijk een kopie van het mijne...)

  • Like 1

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...