Ga naar inhoud


VU+ uno 4K SE start niet meer door


satjones
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Heb sinds een maand een VU+ uno 4K SE en deze werkt zeer goed, echter... vandaag deed ik een update online (dus niet met usb stick) en het toestel bleef hangen (startte niet meer op - download brak af)...

Nu heb ik al verschillende USB images proberen op dit toestel te plaatsen zonder succes.

Het toestel start de update, na de update de usb stick verwijderen, maar deze blijft constant hangen op het bootlogo.

Heb de Harde-schijf uit het toestel gehaald, mede dus ook alle aansluitingen buiten de HDMI kabel. (voor het updaten natuurlijk).

 

Is er ergens een image waarmee ik het toestel kan reanimeren of moet deze terug richting fabrikant.

 

Groetjes Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom,

 

Iets meer informatie zou welkom zijn, welke software gebruik je en welke update probeerde je te installeren?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Er stond PLI 8.3 op.

Via het menu van de box wilde ikPLI 9.0 erop installeren.

Hij begon met installeren maar brak halverwege af ! (internetconnectie was OK !)

 

Dacht niets aan de hand, dus ik download die img. wel via mijn laptop en zet deze op USB-stick (zoals gebruikelijk) en ik deed de install via de USB.

 

Helaas start het toestel niet meer door (Hard-disk hebben we verwijderd, usb stick hebben we verwijderd,...)

 

Alleen het bootlogo van VU+ (blauw scherm) blijft staan op de TV en Screen ontvanger)

 

Greetz Frank

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens de kenners is het de bedoeling dat je een nieuwe release flased en niet via internet upgradet.

Daar is het kennelijk fout gegaan.

 

Probeer eens om de originele Vu+ software te flashen en wanneer die werkt via USB pli 9.0 te installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt bij de online Pli updates ook altijd al tegen gewaarschuwd dat er risico's aan zijn verbonden.

Het is sowieso raadzaam om een totaal nieuwe image even met een usb stick te doen.

Juist dat vond ik het grote voordeel van de Vu+ boven de DM.

Veiliger en enorm gebruiksvriendelijk. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
23 minuten geleden, satjones zei:

OK...

 

Maar de originele software van VU+ kan ik nergens vinden.

 

http://code.vuplus.com/index.php?action=image&image=30&model=vuuno4kse

 

Even zoeken op die website helpt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste leden,

 

Heb idd de originele image kunnen downloaden en installeren... 

 

Install image... start terug op (verwijder binnen de 5 sec. tijdens opstarten de stick) en weeral enkel het VU+ scherm zowel op display als op TV.

 

Stroom eraf, 5 min. gewacht... terug opgestart, geen succes.

 

Het zal terug dealer worden met het toestel

Of heeft iemand anders nog een oplossing.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

heb je wel de juiste image versie gedownload voor de SE  ? Flash simpel via usb stick en na het heropstarten moet je normaal de stick niet verwijderen.

 

Juist probeerimage : https://www.openvix.co.uk/index.php/downloads/vu-plus-images/vu-uno4k-se/

 

Ps: heb je er al een multiboot opstaan ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Staat geen multiboot op.

 

Laatste image was de pli8.3.

 

Heb deze proberen te upgraden naar pli 9.0 via de ontvanger (menu) en daar is het misgelopen.

Heb verschillende keren proberen te flashen toen hij niet meer wou opstarten.

 

Zo te zien flashed hij normaal en dan start hij op en blijft hij staan op het bekende VU+ blauw menu.

 

Ik vrees dat het over en uit is....

 

Ga wel nog eens proberen met de image die jij hier aangeeft...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, satjones zei:

Heb sinds een maand een VU+ uno 4K SE en deze werkt zeer goed, echter... vandaag deed ik een update online....

En dan vraag ik mij af, waarom deed je dan een update? Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste die hiermee in de problemen komt

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...