Ga naar inhoud


Easy/Write Reader voor Win-10 installeren


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Lange tijd geleden gebruikte ik voor Nero x.x een hulpprogramma om volgens Nero geformatteerde rewritable cd/dvd schijven te beschrijven en om die te lezen was ok een reader file nodig, die werd met elke geschreven cd/dvd meegeleverd....

Ik wil nu zo een cd  lezen en ik krijg alleen de readerfile te zien en kan die installeren. Echter de andere files zie ik niet.

Hoe dit oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Geachte klant,

U probeert momenteel een schijf te lezen in het Mt. Rainier format (CD-MRW).
U ziet deze mededeling in plaats van de inhoud van de schijf, omdat
uw systeem momenteel het CD-MRW format niet ondersteunt.
Om CD-MRW ondersteuning voor uw systeem mogelijk te maken hebben wij een
aanvullend hulpprogramma ontwikkeld: InCD EasyWrite Reader.

Ga voor het downloaden van de nieuwste InCD EasyWrite Reader naar onze website op
http://www.nero.com

U kunt InCD EasyWrite Reader, op deze schijf meegeleverd, ook installeren door
hier te klikken.

Geachte klant,

U probeert momenteel een schijf te lezen in het Mt. Rainier format (CD-MRW).
U ziet deze mededeling in plaats van de inhoud van de schijf, omdat
uw systeem momenteel het CD-MRW format niet ondersteunt.
Om CD-MRW ondersteuning voor uw systeem mogelijk te maken hebben wij een
aanvullend hulpprogramma ontwikkeld: InCD EasyWrite Reader.

Ga voor het downloaden van de nieuwste InCD EasyWrite Reader naar onze website op
http://www.nero.com

U kunt InCD EasyWrite Reader, op deze schijf meegeleverd, ook installeren door
hier te klikken.

Uw Ahead Softwareteam

Uw Ahead Softwareteam

aangepast door Jan Ambers
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de genoemde website en download dat programma. Misschien is het installatieprogramma op de cd/dvd beschadigd.

 

Als de rewritable cd/dvd  lang geleden langgeleden is gemaakt is er veel kans dat de inhoud of veel ervan beschadigd is.

Ik heb zelf stapels writable en rewritable cd's /dvd's die (na vele jaren) niet meer fatsoenlijk leesbaar zijn. Hele stukken van de inhoud zijn onleesbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al die opties spit je jezelf dieper en dieper... ik heb Win-10 opnieuw geinstalleerd en de CD speler is terug en werkt, InCD durf ik nie meer installeren

 

Ook zijn  nu een ganse reeks updates geinstalleerd en nu:

- Kan ik die gedownloade updates op memstick Win-10 zetten

-Kan ik die dan installeren in mijn nieuwe Win-10, want µSoft zal die niet blijven aanbieden....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Microsoft stopt pas 14 oktober 2025 met updates voor Windows 10, tot die tijd werkt alles gewoon.

Je kan tegen die tijd een Windows installatie bestand maken op DVD of USB stick. Zie: Download Windows 10 (microsoft.com) (hulpprogramma downloaden).

Met WSUS Offline Update kan je een complete backup maken van Windows updates voor offline gebruik. Die updates worden rechtstreeks bij Microsoft gedownload en die zet je dan op een USB stick.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik wilde niet gelijk tussen beide komen, maar branden van een dvd gaat gewoon zonder extra "third party software" onder windows 10 en 11

De windows vraagbaak staat voor iedereen ter beschikking ook omtrend de "burnable media".

Easy Write / Reader van Roxio heb je helemaal niet nodig.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Ja ik wilde niet gelijk tussen beide komen, maar branden van een dvd gaat gewoon zonder extra "third party software" onder windows 10 en 11

De windows vraagbaak staat voor iedereen ter beschikking ook omtrend de "burnable media".

Easy Write / Reader van Roxio heb je helemaal niet nodig.

Zoals ik het probleem las, ging het niet om branden maar om het lezen van een DVD. Dit ging niet ofwel omdat de DVD beschadigd was ofwel omdat hij in oude tijden gebrand was in een nu niet meer door Windows zelf ondersteund format (Mount Rainier).

Verder: als men geen tijd wil besteden aan kennisneming hoe je een systeem eenvoudig kunt herstellen, zul je bij elk wissewasje wel een nieuwe installatie moeten doen,

aangepast door boudeman
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...