Ga naar inhoud


Big Bi-sat opnieuw/anders afstellen


sac

Aanbevolen berichten

Beste Sprietje,

 

Bedankt voor je bericht,

Wil mijn Big Bi-sat schotel anders afstellen. Heb nu een afstelling met 3 LNB,s. (4,8E...0,8W....5W)

Mijn voorkeur nu voor meer LNB,s indien mogelijk voor:

20W,15W,7W,1,9W,7E,10E,13E,16E

 

LNB,s:

Ik heb 5 ALPS BSTE8-751B 4Q12CZG (bevestiging rond 40 mm)  en 2 Inverto black ultra single (bevestiging rond 40 mm, kop rond 59/60 mm)

 

Ik wil eventueel wel 23 mm beugels en smalle LNB,s kopen.

 

Met vriendelijke groet, sac

Sat4all 20231201_125501.jpg

aangepast door sac
ivm verzoek om een nieuw topic te starten
Link naar reactie
Delen op andere sites


De 20 west (is de NSS 7 op 19,9west ) heeft geen actieve transponders.
De 7 west kun je in Nederland niet ontvangen.
Dus graag de juiste satellieten opgeven voordat ik tijd ga steken in de berekening.
Trouwens van 16 oost tot 22 west is een ontvangsthoek van 40 graden arc. Dan moet je de schotel eerst op de centrale satelliet ABS 3A op 3 graden west uitrichten, zie: https://www.lyngsat.com/ABS-3A.html

en
https://absatellite.com/satellite-fleet/abs-3a-3w/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan van 7°W een flink deel ontvangen in Nederland.

Alleen zal dat met een BigBiSat niet gaan.

Verder westelijk dan 5°W is er denk ik voor een BigBiSat niks te vinden, behalve 30°W.

Beter om oostelijk te kijken: 19.2°E, 28.3°E...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste sac

 

Ik heb de indruk dat jij de satellietkeuze hebt gemaakt met je satfinder. Dat is niet erg handig.
Er zijn satellieten die op de C-band uitzenden of op de Ka-band die je niet wilt hebben. Ook kan het zijn dat de footprint niet op Europa of Nederland gericht is. Dan kun je ook niets ontvangen. Het kan ook zijn dat de satelliet in Nederland alleen maar met een veel grotere schotel te ontvangen is. Dan heb je er ook niets aan. Ook kan het zijn dat op een satelliet nagenoeg alleen maar gecodeerde zenders zitten die je dan niet kunt ontvangen.

 

Als je wilt kijken welke satellieten misschien interessant voor je zijn, kun je beter op bijv. Lyngsat kijken. Dan kun je zien welke zenders er op zitten, of ze gecodeerd zijn en hoe sterk het signaal is door de footprint te bekijken die je aan kunt klikken. Dan kan het blijken dat er misschien maar enkele ongecodeerde zenders op zitten waardoor het de moeite niet is om daar een lnb voor te plaatsen. Of vraag het aan de mensen op het forum. Mensen met een draaibare schotel kunnen je precies vertellen wat er te ontvangen is als jij aan geeft in welk soort zenders je geïnteresseerd bent.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...