Ga naar inhoud


vraag ; hoe noemt men dit gedeelte


MrDish

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, MrDish zei:

en op het huis zelf ,met een aantal draden.

weet jij waarvoor ze dienen


Die draden moet je in je mond stoppen. 
Dan weet je of er stroom opstaat. 
 

Mr. Dish…..kom op zeg!

Als je er echt de ballen geen verstand niet van hebt, dan is dit niet iets om zelf aan te gaan lopen prutsen. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Vragen staat vrij, wanneer iemand zich wil verdiepen in hoe iets werkt zal ik graag mijn kennis over dat onderwerp delen.

De waarschuwing m.b.t. veiligheid is gegeven, we mogen ervan uitgaan dat iedereen zo verstandig is zich die ter harte te nemen.

 

Een duidelijke vraag helpt om een goed antwoord te kunnen geven, een onduidelijke vraag kan tot irritaties leiden.

Maar het staat dan iedereen vrij niet te reageren op dit onderwerp.

 

Wil je weten hoe een beeldbuis werkt zou ik eerst beginnen met de vacuüm buis diode, triode en pentode te bestuderen.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Jou vraag is toch waarvoor de draden op de beeldbuis voet voor dienen?

 

 

23 uren geleden, MrDish zei:

Hallo leden ,

 

hoe noemt men dit gedeelte.(zie foto`s)

En dan post je een foto van de beeldbuis voet aansluit print.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die draden gaan van de hoofdprint naar het afbuigjuk en dienen voor de horizontale en vertikale afbuiging van de elektronenstraal in de beeldbuis. 
Het zijn er meestal 4.

2 voor de vertikale en 2 voor de horizontale afbuiging. 
Ze voeren zaagtandvormige spanningen (impulsen). 
 

Waar ben je nou eigenlijk mee bezig?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, MrDish zei:

Misschien wel uit elkaar aan het halen ,en in een computerkast weer inbouwen.

Maar ik mag toch wel vragen stellen ,waar is dat voor en dat voor.

Anders doe ik wel aan een spelproggramma mee; Dinges ......hoe heet dat ook alweer ?!

 

Mvg

Controleer je wel of er netscheiding in dat toestel is?

Computerkasten zijn van metaal, raak je die kast na de inbouw van een ouderwetse tv in een metalen kast aan, bestaat er een grote kans op een doodsklap.

 

Wanneer je geen idee hebt hoe dit werkt en dat heb je duidelijk niet,, heb ik maar een raad, blijf eraf.

Oude tv s hebben het chasis rechtstreeks aan de 220 volt liggen, maar daar gaat jouw kennis mank.

En wanneer we je wat proberen uit te leggen krijgen we van jouw maar het halve verhaal.

 

In die filmjes die ik gepost heb en het schema van die zwart wit tv werd uitgelegd hoe de afbuiging werkt, maar uit jouw commentaar bljjkt dat je die niet van toepasssing vond.

 

Je bent levensgevaarlijk bezig wanneer je zonder elementaire kennis dit soort fratsen uithaalt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De laatste zwartwit tv is van de vorige eeuw, dat is oud.

En die beeldbuis werkt niet op 12 volt maat op 15.ooo volt.

 

Je vertelt weer niet het volledige verhaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...