Ga naar inhoud


Mygica 230a werkt niet i.c.m vu duo4k vti 15


Baspaul

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, 

Ik heb voor een mygica t230a gekocht om met dvd t2 fta te spelen. 

Op mijn laptop heb ik beeld en helaas geen geluid, maar hier ga ik nog mee aan de slag. 

 

Nu heb ik begrepen dat diverse usb t2 tuners ook kunnen werken met enigma 2 ontvangers. 

 

Na Google geraadpleegd te hebben kom ik helaas niet echt verder en mijn vraag is of iemand mij verder kan helpen met het installeren van deze stick op mijn duo4k. 

 

Draai de meest recente versie van vti en snap geloof ik niet helemaal wat ik moet doen om dit werkend te krijgen. 

 

Groetjes Bas

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zoek eerst eens uit welke chipset gebruikt wordt door de stick (dit is vm. te zien in apparaatbeheer in Windows) en installeer eerst de juiste driver op je VU+ Duo 4k, via Menu > Applicaties > Download plugins > drivers
Bijv. 'dvb-usb-rtl2832'

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Neem een klein verlengkabeltje voor de usb poort, dat is meestal beter uit te richten op de DVB-T2 band dan hem direct achter je Vu+ in het usb slot steken.

Je zult dat kunnen zien aan de signaalsterkte.

 

ciao ciao

 

Zit de antenne aan dit stick vast dan?

 

Maar zaak is om de tuner eerst beschikbaar te hebben.

 

@Baspaul dat kan je zien bij tunerinstellingen, er moet dus een tuner bijgekomen zijn.

Bedenk ook dat je bij het scannen DVB-T2 kiest, anders heb je alsnog geen signaal.

 

aangepast door Alex1970
Typos

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

 

is afhankelijk van het merk en model, maar het ontlast ook de spanning van de taaie kabels op je usb poort


Mee eens, het verkleint ook het risico dat zo'n grote USB-stick per ongeluk verbogen raakt, althans dat maakte ik een keer mee in een laptop.
Zal op een Settopbox die een vaste plek heeft minder risico zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Alex1970 zei:

Zoek eerst eens uit welke chipset gebruikt wordt door de stick (dit is vm. te zien in apparaatbeheer in Windows) en installeer eerst de juiste driver op je VU+ Duo 4k, via Menu > Applicaties > Download plugins > drivers
Bijv. 'dvb-usb-rtl2832'

 

Ben even bezig geweest met de dvb t stick, en heb hem met windows en apparaatbeheer bekeken en ben er nou niet zeker van of ik de juiste chipset heb gevonden. 

 

 

Heb ook bij de kernel bestanden in de feed van VTI gekeken, maar hier kom ik niks tegen wat hier op lijkt.

Zie printscreen hieronder;Naamloos.thumb.jpg.90a5df21cf020d60e92b053916b3a419.jpg

 

Ben ook nog even verder gegaan met zoeken op google, maar kom wat mensen tegen die deze stick op open atv willen laten draaien. 

Maar dit is wat mij betreft rocket science😅 https://github.com/tbsdtv/linux_media/issues/224

 

Kan trouwens wel van de officiele site een driver voor linux downloaden, maar dit gaat niet zonder aanpassingen werken met enigma 2 neem ik aan?

 

 

12 uren geleden, Tonskidutch zei:

Neem een klein verlengkabeltje voor de usb poort, dat is meestal beter uit te richten op de DVB-T2 band dan hem direct achter je Vu+ in het usb slot steken.

Je zult dat kunnen zien aan de signaalsterkte.

 

ciao ciao

 

Het is in princiepe een iets grotere usb stick met een antenne aansluiting aan de achterkant. Heb idd een verlengkabeltje gebruikt om de spanning op de usb aansluiting te verlichten. In de laptop niet zo'n probleem, maar achterin de vu zit er een andere usb kabel tegenaan, zodat ie scheef komt te staan en dat lijkt me niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat stukje op Github gaat over een Raspberry Pi als ik het goed lees.
Ik heb aan de hand van die hardware id's niks kunnen vinden.

Op een Pools forum las ik dat de stick werkt op Enigma2 met de geniatech-driver.

Kijkend bij de drivers kom ik dan op deze:

image.png.300e23a93cdf6a15146069842e6ecdd9.png

 

Stick nog niet aansluiten, installeer deze driver, reboot de box en tijdens het opstarten de stick aansluiten.

 

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ziet er veelbelovend uit Alex! Alleen jij gebruikt openpli en ik vti, en ik vti heb je niet een menu met drivers, alleen kernel modules en deze heb ik niet voorbij zien komen in die lijst. 

 

Kan je een driver van openpli ook in vti gebruiken?

 

Heb dit gevonden op google:

https://github.com/Taapat/vuplus-fulan-openpli-oe-core/blob/master/meta-openpli/recipes-openpli/enigma2-dvb-drivers/enigma2-plugin-drivers-ct2-usb-geniatech-t230.bb

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alex1970 zei:

Dat stukje op Github gaat over een Raspberry Pi als ik het goed lees.
Ik heb aan de hand van die hardware id's niks kunnen vinden.

Op een Pools forum las ik dat de stick werkt op Enigma2 met de geniatech-driver.

Kijkend bij de drivers kom ik dan op deze:

image.png.300e23a93cdf6a15146069842e6ecdd9.png

 

Stick nog niet aansluiten, installeer deze driver, reboot de box en tijdens het opstarten de stick aansluiten.

 

Tsja, zoiets had ik al gepost maar die post is weg.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb deze driver via telnet geprobeerd uit te voeren, maar dit niet helaas. Ook handmatig de driver in de map Lib/Firmware geplaatst en herstart, maar krijg geen nieuwe driver in de kernel modules lijst.

 

Denk dat ik het even laat voor wat het is en als ik tijd heb open pli weer eens een kans ga geven😁.

 

Maakt het voor die drivers nog uit of ik de meest recente python3 versie installeer?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom via Telnet?
Ga gewoon in het menu van de box naar de drivers.
Zie mijn screenshot.

1 uur terug, Baspaul zei:

Maakt het voor die drivers nog uit of ik de meest recente python3 versie installeer?

 

Ik heb zelf nog OpenPLi 8.3, dus of de driver beschikbaar is in OpenPLi 9 (= python3) kan ik niet zeggen.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Baspaul zei:

Dat ziet er veelbelovend uit Alex! Alleen jij gebruikt openpli en ik vti, en ik vti heb je niet een menu met drivers, alleen kernel modules en deze heb ik niet voorbij zien komen in die lijst. 

 

Kan je een driver van openpli ook in vti gebruiken?

 

Heb dit gevonden op google:

https://github.com/Taapat/vuplus-fulan-openpli-oe-core/blob/master/meta-openpli/recipes-openpli/enigma2-dvb-drivers/enigma2-plugin-drivers-ct2-usb-geniatech-t230.bb


Oké, zie nu pas dat je VTi gebruikt, genoeg kenners daarvan hier. Ik heb geen VU+.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DESCRIPTION = "USB geniatech driver for T230"

require conf/license/openpli-gplv2.inc

inherit allarch

RRECOMMENDS_${PN} = " \
	kernel-module-dvb-usb-cxusb \
	kernel-module-si2157 \
	kernel-module-si2168 \
	firmware-dvb-demod-si2168-b40 \
	"

PV = "1.0"

ALLOW_EMPTY_${PN} = "1"

dus blauw VTI softwarebeheer

dan kies je daar kernelmodule

dan scroll je helemaal naar si 21xx

screen1.jpg.4557d0b11b73846dd0d938b2e9f79f3d.jpg

 

screen2.jpg.d0f556067fb331d2c99c1e245c7a4dac.jpg

 

en dan is meestal een herstart wel nodig en daarna ziet hij de usb stick

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...