Ga naar inhoud


Schema en/of oplossing gezocht Eela Audio EA921 Modulation Processor


dukard

Aanbevolen berichten

ik heb een vraag over mijn Eela Audio EA921 Modulation Processor - het zijn 2 identieke doosjes, maar 1 - rechtse op de foto- geeft een ander en een beetje een "wakkelend" beeld op de scoop. De linker is wel stabiel.

 

Zie hiervoor het YT filmpje ...

 

 

Mijn vraag is dus waaraan dat kan liggen - ik heb beide doosjes al helemaal gerecapped - was ook nodig als ik de elco's testte - en ook van de rechter de spannings stabi's vervangen - tw. een LM317T en een LM337T. Ook de That 2155 VCA chip is vervangen in de rechtse doos.

 

Iemand een idee wat er gaande is en hoe dit op te lossen ????

 

image.jpeg.a8ffa31a93ebb6d4897f440534aaf30c.jpeg

 

image.thumb.jpeg.bcc92a1101f1d977ededd5858999eaf1.jpeg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ken deze units niet, en heb geen schema. Maar het lijkt op een instabiele offset spanning op de ingang.

Als hij volledig AC gekoppeld is, dan even stap voor stap de uitgangen van alle opamps in de chain bekijken. Ergens ontstaat het probleem.... (Kan een rotte opamp zijn)

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie - ik zal de opamps allemaal eens doormeten - echter heb ik met de 'goede' doos alle opamps al een keer met elkaar uitgewisseld maar dat gaf geen verschil ... het 'wakkelen' op de scoop bleef hetzelfde.

 

Omdat de doosjes ieder een eigen voeding hebben - een muurwrat waar 2 x 18V AC uit komt heb ik die ook verdacht maar uitwisselen bracht ook geen result.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is dat wakkelen in tijd/frequentie of in amplitude?

Vervang eens de instel potmeters.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed in amplitude - de tijdbasis blijft imo constant.

 

Als je op de 2 potmeters doelt die te zien zijn op de print dan is de middelste voor het afregelen van de "distortion" en de rechtsonder staat voor de fast/slow functie van de werking van het apparaat. Verder worden alle 'functies' met dip-schakelaars ingesteld.

aangepast door dukard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...