Ga naar inhoud


Formuler Z10 se geheugen vol


Gerard 76
Ga naar oplossing Opgelost door alias haha,

Aanbevolen berichten


Trouwens die z10 se heeft maar 4 Gb, ik meende dat ie 8 had

 

theoretisch zou dit met uitsluitend de mytv2 app voldoende moeten zijn

maar in de praktijk loopt t geheugen binnen een week zo vol dat er nog maar 14 mb vrij is

dit zonder ook maar 1 app erbij te downloaden 

 

dit is toch echt wel een tekortkoming van zo’n boxje

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Niks mis met een playstore

maar ik heb die apps niet nodig

 

de mytv online 2 app is genoeg en die komt niet uit de playstore 

 

dat je na installatie kunt kiezen om je Gmail in te voeren prima maar ik wil niet zo’n ding dat zonder je Gmail account niet werkt 

 

 

Ok duidelijk, als je maar 1 app gebruikt dan kan ik dit wel begrijpen.

 

Ik ken de app die je gebruikt verders ook niet wel Tivimate die in de Playstore staat vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn android boxen dus die android draaien of android TV  (google TV) maar dat laatste zie je bijna nooit.  Maar je hebt ook boxjes die linux based zijn, ja onder de motorkap is alles linux based maar dat is niet wat ik bedoel.  Die linux boxjes hebben geen google playstore maar een alternatieve store met maar een paar apps. 

 

Mijn advies is gooi alle apps er af die je niet nodig hebt... blijkbaar is er iets waardoor de storage blijft vollopen.   Wat je ook nog zou kunnen proberen is alle opnieuw installeren.. dus volledige fabrieksreset en dan opnieuw instellen.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Media boxes with Android TV or Google TV

 

Chromecast with Google TV (Google TV device)

Nexus Player (discontinued)

Nvidia Shield TV

Mediabox Maverick (South Africa)

Razer Forge TV (discontinued)

Xiaomi TV, Xiaomi Mi Box, Mi Box S, Mi TV Stick, Xiaomi TV Stick 4K, and Xiaomi TV Box S (2nd Gen).

Nokia Streaming Box, and Nokia Media Streamer (Europe)

Walmart Onn Android TV Box

Realme 4K Smart Google TV Stick and 1080p Smart Android TV Stick (India)

Akari SMARTBOX (Indonesia)

Dynalink Android TV Box

 

Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Android_TV_devices

 

Er zijn er nog meer maar daar moet je heel goed voor zoeken. Verder zijn er nog een legio aan smart tv´s die Android TV hebben.

 

Dit was even ter informatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Codx zei:

Er zijn android boxen dus die android draaien of android TV  (google TV) maar dat laatste zie je bijna nooit.  Maar je hebt ook boxjes die linux based zijn, ja onder de motorkap is alles linux based maar dat is niet wat ik bedoel.  Die linux boxjes hebben geen google playstore maar een alternatieve store met maar een paar apps. 

 

Mijn advies is gooi alle apps er af die je niet nodig hebt... blijkbaar is er iets waardoor de storage blijft vollopen.   Wat je ook nog zou kunnen proberen is alle opnieuw installeren.. dus volledige fabrieksreset en dan opnieuw instellen.

Dank voor je bericht

 

Het aparte is dus dat ik laatst al een reset gedaan heb 

Volledig terug naar de fabrieksinstellingen.

 

Dus taal, internet etc alles weer instellen.

1e wat de box automatisch doet is de software actualiseren.

Dit zijn 2 updates van samen 800 mb.

 

Na de 1e in gebruikname is er nog 1,3 gb aan ruimte over.

 

Standaard staat er overigens alleen een YouTube app op welke niet te wissen is.

 

Na het installeren van de Hans settings is er nog steeds 1,2 gb ruimte over.

 

Niks aan de hand.

 

Maar binnen 48 uur is dit nog maar 700 mb.

3 dagen later 140 mb.

Nog een paar dagen later loopt ie vanzelf vast en zie ik in t menu dat er nog maar 14 mb vrij is.

De mytv online app wil niet meer starten.

Ik kan nu de cache wissen, dit levert 170 mb op.

De box werkt weer goed.

 

Na 3 dagen opnieuw nog maar 20 mb over en dit keer is er amper cache om te wissen,

en een nieuwe reset is nodig.

 

Heel bijzonder dit.

 

4gb opslag is gewoon te weinig om stabiel te kunnen blijven functioneren .

 

De box gaat retour leverancier.

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jou verhaal nog is goed gelezen maar ik denk echt dat jij het geheugen bedoeld en niet de opslag, dat zou je kunnen zien in de android instellingen want daar geeft die de gebruikte schijfruimte aan. 

 

Het RAM geheugen mag natuurlijk wel bijna helemaal gebruikt worden, dat is op zich geen probleem. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geheugen of opslag….

 

bij (werk)geheugen denk ik aan tijdelijke bestanden 

 

bij opslag denk ik aan schijfruimte om bijvoorbeeld apps op te slaan.

 

bij dit boxje zit 2gb werkgeheugen en 4 gb opslag

 

bij een z10 pro is dit 2 gb werkgeheugen en 16 gb opslag

 

corrigeer me wanneer ik de verkeerde benaming gebruik

aangepast door Gerard 76


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Programma code wordt uitgevoerd in het werk geheugen (ram) maar maken ook tijdelijke bestanden aan op de schijf. (opslag)

 

Is het niet zo dat MyOnlineTV2 de EPG informatie in het RAM cached?   

 

Nogmaals als je wilt checken hoe vol de schijf zit moet je in de android settings kijken. Dan kun je werkelijk zien of je opslag vol zit, ik vermoed van niet. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Op de Formuler kun je via een HELP menu dit ook zien 

 

Oke maar wat geeft die aan dan ?  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Penthe zei:

Dat heeft hij bovenstaand toch al vermeld waarom dat herhalen?

 

Omdat zijn informatie alleen het RAM geheugen beschrijft en niet de opslag (schijf) denk ik.   Daarom schrijf ik telkens.. check die opslag nou is. 

 

Ik denk dat men moet realiseren dat uiteraard geldt hoe meer geheugen hoe beter, maar als een app de opdracht heeft het volledige geheugen te gebruiken om iets te cachen ga je zelfs met 8 GB RAM nog zien dat er weinig over blijft.   Maar dat is iets anders dan of de opslag vol zit en je daardoor problemen krijgt. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerard 76  Je snapt het niet, het gaat niet om de specs (hoeveel er in zit) maar hoeveel er in gebruik is en dan specifiek voor de opslag. Dan pas kun je zeggen of het boxje is volgelopen. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...