Ga naar inhoud


ci module Dreambox 900 uhd


harbrinkhoek

Aanbevolen berichten

initialiseren van de CI-Cam hallo daar vraagt hij niet om. ja heb al jaren openatv erop staan nooit geen problemen mee 

als ik op de het cam  menu ga staan geeft deze een melding boven deze cam in niet geschikt voor uw tv ?? op tv werkt deze perfect

ben beetje bang dat er iets misgaat en dat de cam niet werkt .

mvg gerard 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

De oplossing voor jouw probleem is al eerder beschreven.

Op 3-3-2024 om 18:39, Mimisiku zei:

Dat hangt af van de image die je in de DM900 UHD flasht. De op DreamOS 2.5 gelieerde images doen dat prima i.C.m. een ciplus helper. 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder gemeld.. Met de CI plus helper werkt die CAM803 prima op de DM900. Je mist nu de noodzakelijke certifikaten waardoor je deze melding krijgt.  Heb deze module zelf ooit getest en gaf géén problemen..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok ga nog keer proberen ik doe het als zie onder

eerst de atv firmware erop daarna de taal enz  de schotel instelling enz  de fast scan van canaal digitaal .geeft aan gecodeerd .dan doe ik de cam erin .en dan komt het probleem geen beeld denk dat ik daarna wat fout doe .nooit de moed opgeven .heb de ci helper ook erop gezet dan installeren maar zie hem nergens terug in menu enz .  .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet hem ook niet in het menu. Het plaatst slechts certifikaten.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nou heel veel geprobeerd maar lukt me niet .vraag welke firmware doet hij zeker ?? krijg de melding niet geschikt voor deze tv ???links boven in de hoek komt te staan cam werkt niet op deze tv ????vreemd 

mvg gerard 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je draait om de hete brei heen. Je installeert nergens een - compatibele - ciplus helper. Steeds maar OpenATV flashen heeft totaal geen zin. Er zit geen ciplus helper in! OpenATV ken ik van naam, maar nooit mee gewerkt. Op mijn Dreamboxen draait uitsluitend OS 2.5 en 2.6 van Dream zelf. Ciplus helper erop en het werkt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok begrijp het dus gewoon de originele Dream os erop en daarna ic helper .dat ga ik morgen proberen en die soft kan ik die vinden ergens volgens mij was die dat die niet meer bestond ??ps moet de kaart er meteen in of na installatie mvg gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet natuurlijk wél een Dream compatibele ciplus helper installeren! De OpenATV versie werkt uiteraard niet! Via Google naar Dream ciplus 10.32 zoeken

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

dreamciplus für DreamOS samen met open ts werkte meteen alleen de rijk van canaal digitaal aan klikken en daarna beeld werkt super ,zo als ik al eerder zei die dreambox 900 uhd perfeckt beeld 

iedereen die heeft meegedacht hartelijk dank van mijn kant 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...