Ga naar inhoud


USB poorten niet allemaal bruikbaar 5 volt


Tonskidutch
Ga naar oplossing Opgelost door ceesv,

Aanbevolen berichten

Hoi

ik heb al een paar keer gemerkt dat er een USB poort niet de stroom levert maar wel data overbrengt.

Vooral afgelopen weekend toen ik met bootable USB stick de pC wilde booten en al voordien ook dat mijn telefoon op een specifieke USB poort niet opgeladen wordt.

kan dat met een USB hub in de pC zomaar ontstaan of is dat slijtage van de contacten?

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
  • Oplossing

Ik heb vastgesteld dat sommige kabeltjes slijtage vertonen en niet of met een veel lager vermogen laden.

Wanneer je een USB apparaat aansluit wordt er door de USB poort eerst getest water aangesloten wordt en met welk vermogen er geladen mag worden.

 

Soms helpt het om de lader even spanningsloos te maken en daarna weer in het stopcontact te steken.

 

USB poorten in je computer doen hetzelfde, hebben die poorten de laatste actuele drivers?

 

image.png

 

Uitleg

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké heb ontdekt dat als de interne hub in de pC met meerdere usb aansluitingen bezet is de telefoon maar aan één specifieke poort oplaadt. Indien er niets anders aan hangt gaat het wel op de andere poortjes. Misschien toch een driver probleempje van HP.

Ik laad de telefoon op terwijl de pC uit staat, des avonds - nacht.

Maar dat geldt dus ook voor de oude HP smallformfactor tijdens flashen van een ander OS.

 

Nu lees je wel eens dat mensen met hun enigma2 receiver problemen hebben inzake upgraden / flashen per USB.

Dat zou zomaar een soortgelijk probleem kunnen zijn dat die USB hub in je satelliet receiver ook te weinig amperes aanlevert op één specifieke poort.

 

dat zal ik eens gaan testen voor de samenhang

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

USB-Y kabel gebruiken?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet zo heel belangrijk maar ik laad 's nachts de telefoon + de wireless bluetooth muis (accu) en dan moet ik een paar stekkers wisselen, dus dat lukt wel. Zo'n USB-Y kabel heb ik niet over nagedacht.

 

Ik heb net ontdekt dat mijn Denon AVR ook met de front USB poort 5V/1A de telefoon oplaadt, dus ik ben eigenlijk beter af om hem 's avonds daaraan te hangen...:grin:

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me herinneren, lang geleden, dat er op je moederbord verschillende chips zitten voor de USB poorten. Vaak was het zo dat de poorten die direct op je moederbord zaten (achterop je PC) het beter deden dan de extra USB poorten die met een kabel op het moederbord aangesloten moesten worden (zitten meestal voorop je PC).

 

Voor het laden van telefoons ed. heb je meer opties. Bijvoorbeeld via de UPS voor mijn NAS en ik heb op mijn bureau 3 stekkerdozen van Bachmann.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...