Ga naar inhoud


Digidish met digirotor.


Erwinnaar

Aanbevolen berichten

Zal het signaal met een 45 cm Technisat schoteltje, de best beschikbare lnb (black Ultra van Inverto?) en een digiroter goede ontvangstwaarden geven van alle Hotbird zenders en de gebruikelijke Astra zenders?  De rest is 'bijvangst'. Wie heeft ervaring hiermee? Of zal het meer op multytenne gaan lijken wat ontvanst betreft?

Locatie: regio Ulft.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Erwinnaar

 

Ik heb al meer dan 20 jaar de Technisat Multytenne dus veel ervaring met deze 45cm schotel. Sinds de Hotbird de nieuwe satellieten in gebruik heeft genomen, is de ontvangst van de Hotbird aan de minimale kant. Flink wat zenders van de Hotbird met wat moeilijkere parameters zijn niet meer te ontvangen. Nu is het natuurlijk wel zo dat een Inverto Black Ultra wel beter is dan de uitgeklede ALPS-lnb's die standaard in de Multytenne zitten dus kan wel enige verbetering geven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat je de Digidish 45 neemt vanwege zijn kleine afmetingen. Waarom kies je niet voor een vlakantenne? Die hebben een veel hoger rendement. Bijvoorbeeld de Selfsat H50D.
Die is 51x51cm en geeft 36,1 dBi versterking bij 12,7GHz. De Digidish 45 is 45x45cm en geeft 32,2dB1 bij 11,3GHz, dat is 33,2dBi bij 12,7GHz.  Dat is met nagenoeg dezelfde afmetingen ongeveer 3dB meer versterking.

 

Selfsat H50D.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je geeft nog steeds niet aan waarom je in eerste instantie koos voor de Digidish 45. Ik mag toch aannemen vanwege het kleine formaat. Waarom kies je dan niet voor de Selfsat H50D die nagenoeg net zo groot is maar bijna het dubbele signaal geeft? Of kies dan voor een goede 60cm-schotel als het ook iets groter mag zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, ik vind dat Technisat gewoon mooi en degelijk spul. Maar klein is niet fijn blijkbaar.

Heb een plek gevonden waar groter spul mag hangen..dus wie weet , in ander draadje, is dat gewoonweg beter voor ongestoorde ontvangst. Ik vind het enigzins jammer want was en ben altijd wel fan van met name de Multytenne geweest. Helaas te klein wanneer het slechter weer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Door de veranderde uitzend parameters zijn steeds meer transponders niet meer goed te ontvangen met deze antenne.

Ik zou hem niemand meer aanraden.

Een alternatief is de Selfsat.H50D, zoals Sprietje reeds aangaf.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook een iets grotere Technisat schotel nemen, bijv. de Satman 65. Deze is van 1,5mm dik aluminium en dat is voor zo'n bescheiden schotel best veel. https://www.technisat.com/assets/medias/docus/122/SATMAN 65_V03_18.12.pdf

De rechthoekige schotel is 664mm breed en 735mm hoog. Die geeft 35,7 dBi @11,3 GHz. Dat is 3,5dB meer dan de Digidish 45.

Hij is wel aardig aan de prijs maar dat is inclusief lnb.

Satman 65.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook dat is prachtig spul! Alleen voor 4 satellieten ontvangen niet heel geschikt, die kleine rotor is voor 33 en 45 cm schotels geschikt had ik gelezen. 

Overtreft deze 65 wel een Bigbisat wat betreft opbrengst/versterking met een goede lnb denk jij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

De versterking is van de Satman 65 is gelijk aan de Visiosat BigBisat.

Weeral onzin ! Waar haal je het allemaal vandaan ? ... 🤫

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...