Ga naar inhoud


Triple LNB achter switch


time2party

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

Ik heb de volgende configuratie maar krijg het niet echt goed, moet dus ergens iets fout doen.

Het betreft deze switch, DiSEqC switch 1-1 mod 9216 Johansson.

Mijn ontvanger is een Gigablue HD Quad Plus ontvangen met software van hun teamblue 6.4.

Ik heb twee schotel:

Schotel 1 is voor zien van een enkel kop en staat op de 13.0.

Schotel 2 is voorzien van een triple quad kop (19.2 – 23.5 – 28.2).

 

Deze wil ik via de switch op tuner 3 aansluiten.

Aansluitingen zijn zo,

De out naar de satelliet ontvangen (Gigablue) op tuner 3.

De A is verbonden met de mono kop voor de 13.0.

De B is verbonden met één uitgang van de triple kop (19.2 – 23.5 – 28.2)

 

Ik heb beeld op de 13.0 en schakelt perfect.

Op de 19.2 en 28.2 heb ik ook beeld maar schakelen tussen deze loopt moeilijk (duurt soms zeer lang).

Op de 23.5 heb ik niets.

 

Zie foto van bv. hoe ik de 19.2 heb ingesteld, de 23.5 en 28.2 heb ik het zelfde gedaan maar nummer van de LNB is dan 3 en 4.

Wat doe ik verkeerd?

astra19.2poortBswitchtriplekop.thumb.jpg.b9dff666ac7a8b1c79d6a87a580cfbc1.jpghotbird13poortAswitch.thumb.jpg.30f8fa28a51475d9c40efc4ddc1a5da4.jpg

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor uw snelle reactie.

Volgens de toch wel zeer bekende Sat verkoper (winkel in  Be en NL) moet dit wel kunnen.

Ik heb hun ook perfect gemeld wat de bedoeling was en rade me deze switch aan, heb ook een mail gestuurd naar de fabrikant van deze switch en volgens hun kan het ook maar helaas kan niemand me echt zeggen hoe . Een technieker sturen kunnen ze wel.

Wel vreemd dat ik beeld heb 19.2 en 28.2, op de 13.0 is dit normaal wat deze kop heeft geen switch ingebouwd.

Welke switch zou ik dan nodig hebben dat het zeker werkt?

Deze kwam ik ook reeds tegen, DISEQC SPAUN SUR 420 WSG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Sprietje zei:

In de triple-lnb zit een diseqc-switch. De uitgang daarvan sluit je weer aan op een diseqc-switch en dat kan niet. Dat kan alleen als je een uncommitted switch gebruikt, bijv. deze: https://emp-centauri.cz/product/diseqc-switch-s2-1pcn-w1/

 

duolnb+lnb.png

Ik zie net dat je nu een foto hebt bijgeplaatst van de switch.

Werkt dit dan ook met de triple kop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het maakt niet uit of het een duo-lnb, een triple-lnb of een quad-feed lnb is, het gaat er om of er in het block al een diseqc-switch zit en dat is bij alle 3 genoemde. Je zult als tweede switch dus een uncommitted switch moeten gebruiken om het te laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, time2party zei:

Bedankt voor uw snelle reactie.

Volgens de toch wel zeer bekende Sat verkoper (winkel in  Be en NL) moet dit wel kunnen.

Ik heb hun ook perfect gemeld wat de bedoeling was en rade me deze switch aan, heb ook een mail gestuurd naar de fabrikant van deze switch en volgens hun kan het ook maar helaas kan niemand me echt zeggen hoe . Een technieker sturen kunnen ze wel.

Wel vreemd dat ik beeld heb 19.2 en 28.2, op de 13.0 is dit normaal wat deze kop heeft geen switch ingebouwd.

Welke switch zou ik dan nodig hebben dat het zeker werkt?

Deze kwam ik ook reeds tegen, DISEQC SPAUN SUR 420 WSG.

 

De SPAUN SUR 420 WSG is ook een uncommitted switch maar dan met 4 ingangen. Dat kan ook maar heb je 4 ingangen nodig? Met 4 ingangen is meestal een stuk duurder.

Is deze nog ergens te koop? Spaun bestaat al jaren niet meer dus moeilijk aan te komen, soms tweedehands.

 

En dat je bepaalde satellieten wel kunt ontvangen komt door de nul-stand van de switch.

Als een switch niet goed wordt aangestuurd, blijft hij in de nul-stand staan, dat is dus aansluiting A. Dat signaal gaat dus wel door, de overige ingangen niet.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

 

De SPAUN SUR 420 WSG is ook een uncommitted switch maar dan met 4 ingangen. Dat kan ook maar heb je 4 ingangen nodig? Met 4 ingangen is meestal een stuk duurder.

Is deze nog ergens te koop? Spaun bestaat al jaren niet meer dus moeilijk aan te komen, soms tweedehands.

 

En dat je bepaalde satellieten wel kunt ontvangen komt door de nul-stand van de switch.

Als een switch niet goed wordt aangestuurd, blijft hij in de nul-stand staan, dat is dus aansluiting A. Dat signaal gaat dus wel door, de overige ingangen niet.

Ik kom deze SPAUN SUR 420 WSG toch nog tegen bij Sat winkel in voorraad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, time2party zei:

Deze wil ik via de switch op tuner 3 aansluiten.

 

Zo te zien is de Johansson een "option switch", diseqc 1.0 dus. Die werkt wel bij monoblocks.

 

Wat jij wil kan ook met een 4/1 diseqc 1.0 switch, maar dan moet je 'm wat aanpassen met brugjes van trust (of externe doorverbindingen), of wat extra diodes.

Zie https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/page/2/#comment-2175286

en https://www.sat4all.com/forums/topic/340373-ontvangst-van-13-16-192-235-282/page/2/?tab=comments#comment-2240635

 

Of op de manier die Sprietje aangeeft, maar die kost dus twee extra aansluitingen van je triple LNB.

 

Groet,

A33

  • Like 2

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, a33 zei:

 

Zo te zien is de Johansson een "option switch", diseqc 1.0 dus. Die werkt wel bij monoblocks.

 

Wat jij wil kan ook met een 4/1 diseqc 1.0 switch, maar dan moet je 'm wat aanpassen met brugjes van trust (of externe doorverbindingen), of wat extra diodes.

Zie https://www.sat4all.com/forums/topic/109616-oplossing-komb-monoblockdiseqc-switch/page/2/#comment-2175286

en https://www.sat4all.com/forums/topic/340373-ontvangst-van-13-16-192-235-282/page/2/?tab=comments#comment-2240635

 

Of op de manier die Sprietje aangeeft, maar die kost dus twee extra aansluitingen van je triple LNB.

 

Groet,

A33

Op de switch staat nochtans diseqc 1.1 , op de triple heb ik helaas maar 1 uitgang over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, time2party zei:

Op de switch staat nochtans diseqc 1.1 , op de triple heb ik helaas maar 1 uitgang over.

 

De specs zeggen duidelijk, dat hij schakelt op OPTION command.

 

 

Over jouw wens:

Zoals boven al geschreven: met een diseqc 1.1 switch kan het altijd. En met een diseqc 1.2 switch natuurlijk ook.

 

De triple LNB schakelt inwendig op diseqc 1.0, en wel naar poorten A B en C. Die schakelopties kan je dus dan niet ook gebruiken voor een andere LNB.

Met een cascade met diseqc 1.1 (of 1.2) kun je wel weer naar andere diseqc 1.0 switches schakelen.

Lees er maar wat over door, op dit forum; er is vaak genoeg over geschreven.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Sprietje zei:

Dit zie ik op de site van Johansson staan.

 

Johansson 9216A.png

Dat klopt, dus staat er dat je een duo (astra/ hotbird) en een single (atlantic bird3) kunt aansluiten.

Zie ook hier boven het schema die in de doos zat.

 

Mss moet ik de kabels eens omdraaien en de triple op A aansluiten ipv nu op B, maar volgens mij maakt dit niets uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...