Ga naar inhoud


Ontvangst Ned 1


Wijn
Ga naar oplossing Opgelost door Wijn,

Aanbevolen berichten

7 uren geleden, Sprietje zei:

Je schrijft: een kop met 4 uitgangen.
Ik mag aannemen dat het een lnb met een dubbele kop is waar je zowel de Astra 23,5 waar de Nederlandse op zitten als ook de Duitse zenders mee kunt ontvangen, zie bijlage 1

 

Je schrijft: Sinds kort heb ik alleen op nederland 1 regelmatig storing met als melding slecht of geen signaal.
Ik denk dat je weinig signaalkwaliteit hebt, zo net op het randje van wel of geen ontvangst. Dat probleem moet je bij de andere eerder genoemde zenders ook hebben alleen kijk je daar waarschijnlijk minder naar waardoor het je niet opvalt.
Hoeveel signaalkwaliteit geeft je ontvanger aan en hoeveel signaalsterkte?
Krijg je die melding alleen als het regent of ook als het mooi weer is?

 

Heb storing de laatste dagen. Dus mooi weer. Nu doet ie t weer prima.

Zou goed kunnen dat ie net op het randje zit soms bij ontvangst.

Nu 83% kwaliteit.

Omdat schotel op dak moet en een dubbele kop heeft.

Als ie op het randje zit. Weet jij zo of het zit in de schotel iets meer of minder naar oost? Of zit het in de kop die ik wat schuiner moet zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uren geleden, Codx zei:

Kijk is naar de signaalwaardes voor de betreffende zender, geen idee hoe dat bij de M7 ontvanger werkt. 

 

En net zoals andere al zeggen, er zitten veel meer zenders op diezelfde transponder dus die moeten hetzelfde probleem vertonen, wellicht dat je die zenders minder kijkt en het daardoor minder opvalt.  Maar dan vraag ik je hoe vaak komt het voor?

Nu doet ie het weer goed. Signaalkwaliteit 83%.

Gisteren heel vaak storing met vaak totaal geen ontvangst. Na een tijdje weer goed ontvangst.

Ik zal als ik weer storing heb op ned 3 en veronika kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wijn

Je hebt dus 4 lnbf 's in één behuizing.

Check de kabel die van de 23,5 naar je ontvanger gaat; misschien zit er water in.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, Sprietje zei:

In Heesch bij 's-Hertogenbosch moet de duo-lnb 13,3 graden schuin staan als de kop van de 23,5 oost in de klem staat maar misschien staat de kop van de Astra 19,2 wel in de klem.

 

duolnb.jpg

hoek van 13,5 graden.png

Dat weet ik niet meer. Kom het wel tegen. Maar vlgs instructie die ik me nog herinner vermoed ik dat ie in 19,2 zit. Zal eens kijkem of ik het met verrekijker kan zien

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • Oplossing
Op 14-4-2024 om 19:57, Sprietje zei:

Als dat zo is, dan hoeft de duo-lnb maar iets te verdraaien en de kop van de 23,5 staat buiten de signaalbundel. Bedankt duif.

Tot vanavond deed alles weer goed.

Maar nu geen ontvangst op ned 1,3 en veronica.

Dus toch de kop.

Ga deze vervangen

Iedereen bedankt voor advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...