Ga naar inhoud


Oekraïne: TV-toren in Kharkov vernietigd na Russische raketaanval


Aanbevolen berichten

4 uren geleden, ceesv zei:

De top schijnt eruit te zijn, de rest staat nog.

 

De volgende dag was er geen signaal van digitale aardse televisie in Kharkiv en de nabijgelegen gebieden.

 

 

Als er staat dat het signaal binnen een paar uur hersteld was moet er wel een andere locatie zijn en geen SFN want dan zou het geen paar uur duren.  Ik denk dat die Oekraïners enorm creatief zijn.  Toen wij die Smilde toren brand hadden in 2011 toen zijn er weet ik het hoeveel schotels verkocht omdat het halve gebied zonder signaal zat.  En Tonski met z'n onzin begrijpt blijkbaar niet dat je sowieso backup moet regelen juist voor er calamiteiten plaats vinden want dan is er geen tijd meer en vervalt alles in chaos.   Trouwens als hier in NL iets moet gebeuren zijn we eerst een half jaar aan het vergaderen en bureaucratisch aan het doen voor er überhaupt een vinger uit gestoken wordt. 

 

Ik kijk wel is YT video's over zendmasten in de states.  Daar hebben ze FM en middengolf zenders die kunnen ze weken of maanden draaiend houden met dubbel uitgevoerde generatoren die onder aan de mast staan, ze hebben wel 3 manieren om het signaal aan te voeren mocht er iets uitvallen en  anders zit er een noodstudio onder aan de mast. Ze hebben een soort calamiteiten systeem wat kan inbreken op de uitzending wat via satelliet wordt aangestuurd.   

 

Nu is de vraag, hoe lang zouden wij ons zenderpark in de lucht kunnen houden als er een stroom storing is of de aanvoer wordt afgesneden?  Ik heb zo'n vermoeden dat het binnen 24 uur gedaan is. Middengolf en Kortegolf zenders hebben we ook al niet meer en LPAM tel ik niet mee.   Als de 4/5G masten uitvallen om dat de stroom weg is heb je helemaal niks meer. Kun jij wel zo'n mooie noodradio in huis hebben maar waar ga je naar luisteren dan ? 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Alleen zendamateurs kunnen dan nog een netwerk in de lucht houden, maar dat is geen publieksomroep.

Een aantal jaren geleden hebben ze in Hilversum op een avond het noodaggregaat getest, resultaat was dat alle zenders 45 minuten op zwart gingen.

https://nos.nl/artikel/570607-geen-rtv-uitzendingen-door-storing

 

Mocht het ooit zover komen wil ik niet meemaken hoe snel er anarchie is.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, ceesv zei:

Alleen zendamateurs kunnen dan nog een netwerk in de lucht houden, maar dat is geen publieksomroep.

Een aantal jaren geleden hebben ze in Hilversum op een avond het noodaggregaat getest, resultaat was dat alle zenders 45 minuten op zwart gingen.

https://nos.nl/artikel/570607-geen-rtv-uitzendingen-door-storing

 

Mocht het ooit zover komen wil ik niet meemaken hoe snel er anarchie is.

 

Nou ja Ik weet dat de NOS een backup lokatie heeft buiten het mediapark, echter heb je daar weinig aan als je het zenderpark niet in de lucht kunt houden.  

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

Nu is de vraag, hoe lang zouden wij ons zenderpark in de lucht kunnen houden als er een stroom storing is of de aanvoer wordt afgesneden?  Ik heb zo'n vermoeden dat het binnen 24 uur gedaan is. Middengolf en Kortegolf zenders hebben we ook al niet meer en LPAM tel ik niet mee.   Als de 4/5G masten uitvallen om dat de stroom weg is heb je helemaal niks meer. Kun jij wel zo'n mooie noodradio in huis hebben maar waar ga je naar luisteren dan ? 

Nou, helemaal niet? Een paar maand geleden lag alle FM van Markelo er uren uit door een regionale stroomstoring. Op 96.2 was een piraat te horen die zich 3 FM noemde.

 

Vroeger stond er een noodstroom aggregaat maar ik weet dat die geen capaciteit had voor alle TV zenders. FM weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...