Ga naar inhoud

Draaibare schotel uitrichten, nu breekt helemaal mijn klomp.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ga eerst eens kijken of de ophanging nog wel recht aan de muur hangt want op de foto hangt die ferm schuin

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)
3 minuten geleden, bellejt zei:

ga eerst eens kijken of de ophanging nog wel recht aan de muur hangt want op de foto hangt die ferm schuin

Dan heb je nog niet gekeken naar de graden instelling van de motor en schotel?

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

• Moderator
Geplaatst:
Op 14-9-2025 om 12:41, ceesv zei:

Verder is in alle topics aan je uitgelegd, je zal of iemand moeten vragen de boel weer op orde te brengen, of je in te lezen in alle antwoorden op je vragen die al aan de orde zijn geweest.

We hebben je bij herhaling alle tips gegeven, meer kunnen we niet doen.

En dagelijks de ontvanger spanningsloos maken is niet door ons aangegeven.

je zou degene die jou de vorige keer heeft geholpen kunnen vragen of die opnieuw de zaak weer op de rails wil zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
55 minuten geleden, bellejt zei:

Bekijk de gebouwen en daken alsook de bomen links op de achtergrond. Dan staan die ook allemaal schuin?
Zal eerder de fotograaf geweest die scheef stond.

Geplaatst:

ja ofwel is de foto slecht genomen ofwel als ik vergelijk hangt die ophangbuis aan de muur lekker schuin naar beneden.Vergeleken met het dak erachter

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

33 minuten geleden, BrunoVP zei:

Wees gerust. Niet meer gewijzigd.

Dan kan het nooit goed gewerkt hebben!

Deze hoort op 51graden te staan

image.png.1527969ad17dc2db4bcd60e0647fd5e2.png

En de schotel op zo'n 22 a 23 graden

image.png.7ea8c1db70853ac0000971d566193438.png

aangepast door Mojo

Geplaatst:
18 uren geleden, D-box zei:

Beste kerel,

Dat is niet goed voor je voeding; als je iedere avond je ontvanger van de stroom er afhaalt is dat funest! 

Vergeet ook niet dat je ontvanger je rotor via spanning van de coax aanstuurt.

Ik zou eerst kijken of er bij jouw satelliet lijst alle satellieten die jij wilt ontvangen nog wel aangevinkt zijn.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:
Zojuist, D-box zei:

Ik denk dat jij het beste naar Bruno kan gaan om te helpen

• Haha 1

Geplaatst:
1 uur geleden, BrunoVP zei:

Neen, staan er niet meer in. Door die autoscan uit te voeren is alles verloren gegaan.

USALS opnieuw invoeren!

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:

ja ofwel is de foto slecht genomen ofwel als ik vergelijk hangt die ophangbuis aan de muur lekker schuin naar beneden.Vergeleken met het dak erachter

Je hebt deels gelijk. Ben net gaan kijken. En ik zie dat er ankers deels uit de muur zijn gekomen. Nu eerlijk? Het  metselwerk oogde al niet al te.best Barsten in het voegwerk en gescheurde bakstenen. Ik weet niet of ik het eventueel met chemische ankers zou kunnen oplossen. Wat betekent dat alles even van de muur moet. Dank om er mij attend op te maken. Nu wachten op rustiger weer.

detail 12-2-2024.jpg

Toestand 15-9-2025.jpg

chemische ankers is de oplossing en gebruik dezelfde gaten dan hoef je verder niks aan te passen als het gewerkt heeft. Wel goed laten uitdrogen

aangepast door bellejt

Geplaatst:

chemische ankers is de oplossing en gebruik dezelfde gaten dan hoef je verder niks aan te passen als het gewerkt heeft. Wel goed laten uitdogen

Zal ik zeker en vast doen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen