Ga naar inhoud


Eutelsat


Aanbevolen berichten


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Hoy sprietje, ik gebruik nu alleen  de linkerzijde  van de switch  en dat werkt zo .mijn vermoeden is ,dat ik de tv voor de gek moet houden ,door de naam van de satelliet te wijzigen  en dan werkt het denk ik . Want de 0,8 ° west zit nu op de plaats van 23,2 astra zitten .en dat werkt  zo mvg Ricardo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aansluiting 1 t/m 4 zijn de linkse 4 aansluitingen. De diseqc-switch is op een tv aangesloten? Grote kans dat een tv alleen maar met diseqc-1.0 overweg kan en niet met diseqc 1.1.

 

Ik snap helemaal niets van wat je allemaal schrijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog geen enkele TV gezien die DiseqC 1.1 ondersteunt. Wel 2 die SCR ondersteunen....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Dat jij daar tijd voor hebt. 
Ik heb echt wel betere dingen te doen. 

Beste IJzerbout


Ik heb zijn coördinaten even teruggezocht om de oude calculator met de nieuwe calculator van Cahors te kunnen vergelijken. De uitkomst is precies hetzelfde. Het lijkt er dus op dat ze alleen de layout van de afbeeldingen veranderd hebben

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Dank je welvoor je inzet . Maar het werkt wel ik ga zo de schoteltilt nog 0,55 ° verzetten om de signaal kwaliteit  wat beter te krijgen mvg Ricardo 

 

Waarom de schoteltilt nog 0,55° verzetten? Klopt die -9,55° dan niet uit de calculatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, RicardoBelli zei:

Nee hij staat nu op -9,00 was de berekening  van de vorige opstelling  .dus met de 0,8 west mvg Ricardo 

 

Ik weet het met een goede satmeter werkt het een stuk makkelijker 

Huh..., met de 0,8 west is de schoteltilt -5 graden.

bigbisat met 0.8w.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de 0,8west er op moet de schotel uitgericht worden op de Hotbird 13e. Als de 9e de meest westelijke is, moet de schotel uitgericht worden op de Astra 19,2. Die twee satellieten hebben natuurlijk een verschillende elevatie.


Zie hier de gegevens van de nieuwe calculator. Je ziet dat die precies hetzelfde zijn als van de oude calculator.

9e.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...