Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ondertussen even een update, ik kan satelliet kijken 🕺  👏

Begin het licht te snappen, dankzij tips van jullie.

Momenteel kijk ik 28.2 met 88% signaal en 92% kwaliteit.

Voor de 19.2 zit ik op 80% signaal en 55% kwaliteit, maar ik ga er nu niet meer verder afstellen.

Misschien optimaliseer ik nog wel een keer maar het belangrijkste was de 28.2 en daar zit ik wel goed.

Bedankt aan ieder voor de info, tips en geduld 🙉 ❤️

aangepast door Racer009
  • Like 1

Geplaatst:
10 uren geleden, Racer009 zei:

Ondertussen even een update, ik kan satelliet kijken 🕺  👏

Begin het licht te snappen, dankzij tips van jullie.

Momenteel kijk ik 28.2 met 88% signaal en 92% kwaliteit.

Voor de 19.2 zit ik op 80% signaal en 55% kwaliteit, maar ik ga er nu niet meer verder afstellen.

Misschien optimaliseer ik nog wel een keer maar het belangrijkste was de 28.2 en daar zit ik wel goed.

Bedankt aan ieder voor de info, tips en geduld 🙉 ❤️

Toch nog een keer geprobeerd, ik kan op beide Astra's zeer goede ontvangst bekomen maar niet samen. Ik begin te denken dat die Triax flexiblock rail niet lang genoeg is, want ik zit met één lnb telkens op het uiteinde..?

20250502_205546.jpg

20250502_204737.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Natuurlijk is de rail lang genoeg. In Boortmeerbeek moeten de lnb's voor de Astra 19,2 en 28,2 oost 113mm h.o.h. van elkaar staan op een Triax 100. Misschien heb je de schuinte van de rail niet goed staan. Die moet 14,7 graden schuin staan.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:
7 uren geleden, Sprietje zei:

Natuurlijk is de rail lang genoeg. In Boortmeerbeek moeten de lnb's voor de Astra 19,2 en 28,2 oost 113mm h.o.h. van elkaar staan op een Triax 100. Misschien heb je de schuinte van de rail niet goed staan. Die moet 14,7 graden schuin staan.

Ik probeer in de voormiddag eens 👍

Geplaatst:
10 uren geleden, Sprietje zei:

Vraagje, moet de rail echt in het midden staan? Want ik kan zoals op deze foto de rail er langs de ene kant een groter stuk laten uitsteken en de lnb's net zoals op de foto plaatsen, maar dan de 13.0° en de 23,5° weg denken?

Geplaatst:

Zit nu voor Astra 3 aan 90% zowel signaal als kwaliteit, Astra 1 89% signaal en 82% kwaliteit.

Beter krijg ik het niet, want intussen bewolkt. Weet niet of het nog veel verschil zal maken.

Handel vastschroeven en eindelijk degelijk sat tv kijken!

Geplaatst:

zo laten want zijn goede waarden.Boor een gaatje in de bevestigingen en door de buis en zet er een parkervijs in.Dan kan het zich niet meer verdraaien

• Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...