Mathjanssen Geplaatst: woensdag om 13:41 Auteur Geplaatst: woensdag om 13:41 Nou ik heb gelezen dat de Erp functie instellingen kunnen maken dat de USB geen stroom meer krijgt na uitschakelen van de pc. Ik heb via Youtube en Asrock gezocht maar ik kan deze optie in de Bios niet vinden, om dit aan te passen. Is wel vreemd 2 pc`s met het zelfde moederbord de een schakeld de Creative soundblaster G5 wel uit, de andere niet. Hier heb ik al wat tijd ingestoken om dit op te lossen maar dat lukt tot op heden niet.
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 10:28 Geplaatst: donderdag om 10:28 zijn het ook bij beiden de zelfde Bios versie ? Goodbye Feder, Lyse
Mathjanssen Geplaatst: donderdag om 10:54 Auteur Geplaatst: donderdag om 10:54 Nou er komt licht aan het einde van de tunnel. Net op beide pc`s in de bios geweest. 2 Pc`s 1 pc heet pc links en de ander heet pc rechts. PC links Asrock B365m Pro 4 -F biosversie P4.50 Pc rechts Asrock B365m Pro 4 bios versie L1.31 de bios versies zijn niet identiek en waarschijnlijk de moeder borden ook niet. Ik heb het moederbord in pc rechts enkele jaren geleden gekocht omdat het moederbord van Pc links super stabiel was. Is rond de invoering van Windows11 geweest. groet Math
Tonskidutch Geplaatst: vrijdag om 08:05 Geplaatst: vrijdag om 08:05 Ja het is soms lastig om te voorspellen en/of om te analyseren als niet alle gegevens bekend zijn. Misschien kun je met die Bios versie nog een customer support van Asrock vinden waar het probleem ook al eens naar voren kwam. groet, Goodbye Feder, Lyse
Mathjanssen Geplaatst: vrijdag om 08:57 Auteur Geplaatst: vrijdag om 08:57 Nou er zijn blijkbaar geen updates van de Bios firmware voor B365m pro4-f. Voorde B365m Pro4 is er wel een update maar die zet ik er niet in omdat deze pc super stabiel werkt. Overigens al enkele dagen geen stopcode meer gehad. Alleen door de nieuwe sata kabels vreemd. groet Math
Mathjanssen Geplaatst: zaterdag om 09:45 Auteur Geplaatst: zaterdag om 09:45 Bellejt Een NAS waar jij het overhebt maakt ok deel van mijn internet configuratie. Zeg maar persoonlijk netwerk. Maar die 4 hardeschijven zitten daar al jaren in dus zal de zwaarte van de voeding wel OK zijn. Groet Math
bellejt Geplaatst: zaterdag om 09:49 Geplaatst: zaterdag om 09:49 ja dat had je niet vermeld en zo dachten we dat die in je PC zaten en dan heb je een zware voeding in dat ding nodig.In mijn PC zitten een SSD en 3 schijven 1TB in en een 850 watt voeding (met extra uitgang videokaart) en geen problemen.Heb wel de overspeed afgezet van de processor en dat ding is sindsdien geruisloos.Hoor de fans zelfs niet meer. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 10:34 Geplaatst: zaterdag om 10:34 @Mathjanssen je omschrijving is wel echt lastig te duiden als ik dat nu met je eerste vraag en bericht vergelijk. 46 minuten geleden, Mathjanssen zei: Maar die 4 hardeschijven zitten daar al jaren in dus zal de zwaarte van de voeding wel OK zijn. Over welk toestel heb je nu, de pC of de NAS? En wat voor NAS of USB toestellen? Goodbye Feder, Lyse
Mathjanssen Geplaatst: zaterdag om 14:42 Auteur Geplaatst: zaterdag om 14:42 Ik heb het over een van mijn pc`s waar ik een tijd steeds Stopcodes kreeg. Na vervangen van de sata kabels(van 4 harde schijven)is dit probleem opeens verholpen. Dan schrijft een Board genoot, dat het wellicht beter zou zijn een Nas te gebruiken. Daarop reageer ik, dat ik ook al jaren gebruik maak van Nassen en wel de volgende Synology NAs DS420J, DS220+ en de DS220+ allen op mijn interne netwerk. 1 als Backup, 1 voor Films op te slaan en 1 voor mijn foto Hobby. Begrijp eigenlijk niet wat onduidelijk is. Fijn weekend Math Janssen
Codx Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 23 uren geleden, bellejt zei: ja dat had je niet vermeld en zo dachten we dat die in je PC zaten en dan heb je een zware voeding in dat ding nodig.In mijn PC zitten een SSD en 3 schijven 1TB in en een 850 watt voeding (met extra uitgang videokaart) en geen problemen.Heb wel de overspeed afgezet van de processor en dat ding is sindsdien geruisloos.Hoor de fans zelfs niet meer. Je beseft dat een harddisk maar 5-10 Watt gebruikt? Dat zou maximaal 40 Watt toevoegen als ze alle 4 tegelijk worden gebruikt. Een SSD zit lager in verbruik trouwens. Het echte verbruik van een pc is afhankelijk van 2 dingen, de CPU en een eventuele grafische kaart (GPU) SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Tonskidutch Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 19 uren geleden, Mathjanssen zei: Begrijp eigenlijk niet wat onduidelijk is. Fijn weekend Math Janssen soms zijn de topics iets te dynamisch, door die verschillende vragen te stellen uit verschillende hoeken en van diverse hulpverleners. Goodbye Feder, Lyse
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen