Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste satvet

Dat de verticale transponders iets zwakker zijn dan de horizontale transponders dat klopt wel. Ik vind het alleen vreemd dat jij met je Tracvision schotel van 60cm net te weinig signaal hebt om de verticale transponders goed te kunnen ontvangen. Ik heb een Technisat Multytenne van slechts 45cm waarmee ik de 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 ontvang en daar ontvang ik de verticale transponders van de Astra 23,5 wel mee. Jou Tracvision heeft 60% meer schotel oppervlak dan de Multytenne.  Dat zit wel op het randje want soms krijg ik wat blokjes in beeld door een boom die net in de signaalweg van de Astra 23,5 staat.
Als ik met een antenne van slechts 45cm zowel de horizontale als verticale transponders van de Astra 23,5 kan ontvangen, dan moet jij met een schotel van 60cm toch geen probleem hebben. Ik denk dat jij signaal verliest.
Wat heb je voor een coaxkabel? Geef het merk en type eens op. Weet je dat niet geef dan eens op wat er om de paar decimeter op de kabel gedrukt staat. En hoe lang is die ongeveer? Misschien kun je eens een stuk goede coaxkabel van de schotel naar de ontvanger buitenlangs aansluiten om eens te testen.
Houdt de kunststof dome over je schotel misschien te veel signaal tegen? Ik kan me voorstellen dat dit kunststof met de jaren poreus wordt en dat daar vuil en zout in gaat zitten dat vocht vast houdt. Hoe is de ontvangst als de dome er af is?

En dan het verspringen van de diseqc-posities op je Avtex thuis
Hanteer eens de standaard Canal Digitaal volgorde. Dat is:
Astra 19,2 op #1
Astra 23,5 op #2
Astra 28,2 op #3
Hotbird 13 op #4

Geplaatst: (aangepast)

Ik geef je helemaal gelijk en al helemaal omdat ik wel een aantal seconden volledig normaal beeld en geluid heb en wel vol signaal, alleen die kwaliteit valt terug. Daarnaast tot nu toe het probleem alleen bij CD gemerkt al moet ik daarbij wel vermelden dat de Britse zenders aanzienlijk sterker binnenkomen.
Kabel is iets van 13 meter langen dient bij Tracvision gelijk als spanningskabel.
Weer even niet meer welk merk, zal eens zoeken maar, ondanks de vele meters coax die ik heb liggen, wel nieuwe kabel aangeschaft speciaal voor Sat. Zal eens kijken of ik de factuur kan vinden.
Toen ik de schotel naar het dak moest verplaatsen heb ik gelijk alle kabels door het dak naar binnen geleid en als switches binnenshuis geplaatst (3 stuks, zijn goed bereikbaar maar wel pas nadat ik aantal boekenplanken van de muur moet halen.

Blijft vreemd dat bij scannen met de Avtex op alleen CD het probleem met de V kanalen zich voordoet en niet bij een volledige sat scan maar dat dan weer NPO ontbreekt. Heb wel de indruk dat die Avtex minder kanalen vind dan mijn Vu's. Dacht dat op 23 toch meer dan 300 kanalen zitten.
Heb overigens maar wel een Vu zero besteld, die Avtex is een prima TV maar voor sat een drama, je kunt wel iets van 6 favorieten lijsten aanmaken maar moet de volledige lijst doorscrollen om kanalen toe te voegen aan die lijsten en na één enkele scan mag je helemaal opnieuw beginnen.

De kabel is volgens mij deze : https://prnt.sc/9RbKI-BCmf5E  staat helaas geen merk bij, vandaar maar zo.

aangepast door satvet
Geplaatst:

Ja, er staat wel een merk bij: Goobay 49761 Een viervoudig afgeschermde CCS coaxkabel. CCS staat voor Copper Clad Steel ofwel een middenader van ijzerdraad met een heel dun laagje koper er op. Dit om kosten te besparen op het koper. IJzerdraad heeft een veel hogere elektrische weerstand voor de gelijkstroom die zorgt voor de voeding van de lnb dan koperdraad. CCS-coax geeft vaak problemen en daarom absoluut af te raden voor satellietontvangst. Ook kan het ijzerdraad vooral buiten bij de lnb oxideren onder het dunne koperlaagje door waardoor er een slecht contact ontstaat. Dit moet je zeker niet hebben in een zoute omgeving.

Vervang deze coax zo snel mogelijk door een goede coaxkabel. Een hele goede is de KOKA 9 eca. Die zie ik in Nederland bij een bekende satellietshop staan voor €1,29 per meter.

Geplaatst:

Voor een korte run zou ik geen probleem hebben met CCS zei het niet dat je je kniptang voor coax kan ruïneren door het staal door te knippen. 
Verder moet ik Sprietje wel gelijk geven met z’n relaas. 

Stay delulu !

Oke, gaan we die vervangen, kan gelukkig door oud en nieuw aan elkaar te verbinden want de eerste aanleg was een drama, bij ieder spant weer de complete kabel door halen naar volgend vak, kabel was te stug/krom om door meerdere spanten tegelijk te kunnen trekken. Laatste deel gaat door 2 meter PVC pijp samen met nog 2 coax kabels. Heb weer een middagje gevuld, ach ja, bezit een boot......... 😉
Zag dat merk er pas bij staan na plaatsing in eerste instantie overheen gelezen.

Helaas de bekende satshop heeft nog maar 7 meter in voorraad, nou ja, spreek 'm morgen toch.

aangepast door satvet

Bij een grote mediashop koop je die coaxkabel voor €29,95 voor 20 meter en bij een grote kantoorboekhandel in alle grote plaatsen niet voor particulieren 20 meter voor €24,95.

aangepast door Sprietje

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen