Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn schotel op ons schuine dak blijft bij harde wind NIET goed vast staan.
Bij ons (in Italie ) waait het soms erg hard (windkr 6, 7 of 8  )

Door deze harde wind blijft de schotel niet goed vast staan .
De bouten van de metalen haken kan ik niet verder aandraaien want deze zijn superstrak aangedraaid.

De schotel is aan een paal gemonteerd (zie foto).

Mijn vraag hoe krijg ik hem echt muurvast zodat hij ondanks de harde wind gewoon op dezelfde plek blijft staan ??

Alvast hartelijk bedankt

Rick8245

Schotel.jpg

Geplaatst: (aangepast)

tsja je kun tje afvragen welke schotel het is en waarom die op het dak staat, terwijl je een heel degelijke mast kan bevestigen aan de zijgevel.

overigens dan draai je der ook een zelftappende schroef in opdat de wok niet meer verdraaid

plaatje voor zo'n masthouders

er zijn ook grotere

Screenshot_16.png.30c955e58f2220ab9bd13d4291a26449.png

aangepast door Tonskidutch
  • Bedankt 1

Bluesette

Toots Thielemans

Geplaatst:

@Tonskidutch

Dank voor je antwoord.

Het is de onderste schotel (Gibertini). De andere is van TIM (italiaanse KPN) voor het internet.

Het is een huis uit 1600 en een schotel aan de buitengevel vind ik niet echt mooi . Dat is ookde reden waarom de airco ook op dak staat . Die blijft wel goed staan 🙂 maar zelftappende schroeven heb ik wellicht er niet op zitten dus die zal ik er op gaan zetten.

Is het plaatsen van rubberen strips nog een optie tussen de haken en de paal ??
P.s. de andere paal rechts is van de buren 

Geplaatst: (aangepast)

Beste rick245

De pijp waar je schotel aan vast zit is vrij dun en dat terwijl het best een flinke schotel is. Hoe kleiner de pijp van diameter is, des te makkelijker zal de schotel over de pijp verdraaien. Eigenlijk zou je geen kleinere pijpdiameter moeten gebruiken dan 38mm, liefst 48mm. Kun je een dikkere pijp plaatsen?
Verder kun je de klembeugel van de schotel met een parker aan de mast vastzetten nadat die eerst ongeveer goed is uitgericht. Het handige van het vastzetten van de mastklem is dat je de schotel daarmee ook heel precies kunt sturen door de moeren aan de ene kant iets los te zetten en aan de andere kant iets aan te draaien. Dat hoef je alleen aan de bovenste mastklem te doen. De onderste mastklem zet je pas vast als de schotel met de bovenste klem goed staat uitgericht.
Tevens kan de schotel met zo'n parker ook niet meer verdraaien met een harde wind. Let er wel op dat de mast ook vast genoeg staat anders verdraait niet alleen de schotel maar ook de mast. Zet de mast zelf ook met een parker vast.

Mogelijk heb jij het probleem dat niet de schotel op de mast verdraait maar dat de mast zelf niet goed vast staat en die dus mee verdraaid.

schotel sturen.jpg

aangepast door Sprietje
  • Bedankt 1
Geplaatst:

@Sprietje
Dat is idd de constructie die ik heb.
Ik kan geen andere mast plaatsen helaas.

De huidige mast is (als ik zo jouw verhaal lees) dan idd te smal. Doorgaans staan hier (in italie nog veel voorkomende) hark antennes op.

De mast zelf is wel sterk genoeg.
Volgende maand ben ik weer in Italie en ga ik aan de gang met de zelftappers etc.

• Moderator
Geplaatst:

Maar wat beweegt er, de mast of de schotel t.o.v. de mast?

Je zou deze constructie kunnen aanbrengen, die is robuuster.

Bedoeld om aan de daklatten onder de pannen te bevestigen.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kunt ook een grotere mast doorsnede (binnenmaat) over de oude heen zetten en vastmaken met meerdere zelftappers.

Die mastklem is immers flexibel qua diameter.

Had ik ook op m'n flat 12 hoog. Verdiend geen schoonheidsprijs maar werkte wel.

Bluesette

Toots Thielemans

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen