Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

DVB-T bestaat in NL niet meer. Dat is alweer enige jaren DVB-T2. Buiten de FTA zonder CI+ niet mogelijk op een gewone ontvanger.  

Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…

• Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, satvet zei:

Heb wel het gevoel dat ik een nieuwe taal moet leren, bij Pli vind ik blindelings de weg

Bij met net zo, ik heb onlangs voor het eerst een ontvanger met VTi er op :

Een mooie gelegenheid om dat eens te bekijken dacht ik, maar ik ben er nog (?) niet zo enthousiast over, dan wel het is wennen, zoeken, ontdekken.

aangepast door kees321
Geplaatst:
1 uur terug, Mimisiku zei:

Besef wel dat de VU+Zero erg weinig geheugen heeft. Als je daar OpenPli 9.1 op zet zit ie praktisch vol.

Als ik hier kijk :

https://en.wikipedia.org/wiki/Vu%2B#Models

Dan is die behoorlijk recent, degene die we hier gebruiken staat helemaal links in het lijstje en daar hebben we totaal geen problemen mee, sterker nog, werkt perfect, met :

Firmware version: OpenPLi 9.1-release (2025-04-01-release-9.1)
Kernel / Drivers: 3.9.6 / 20171204

Geplaatst:
5 uren geleden, Mimisiku zei:

DVB-T bestaat in NL niet meer. Dat is alweer enige jaren DVB-T2. Buiten de FTA zonder CI+ niet mogelijk op een gewone ontvanger.  

Klopt, maar werkte nog wel bij aanschaf, maar voor de Ultimo is er geen insteektuner DVB-T2, had er zelfs een 90 graden gedraaide kippenladdertje voor op dak.

Geplaatst:
5 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wil je het het bij een topic houden of moet ik nog iets adviseren over DVB-T of DVB-T2?

dat hangt af van de ingebouwde insteek tuner

@Tonskidutch Nee hoor, DVB-T2 gewoon werkend, was enkel een opmerking over het enige nadeel van een oude Ultimo.
O, HDMI kabel bleek brak te zijn, nu werkt 1080P ook, maar webpagina meldt nog steeds geen HDMI, wel perfect beeld nu.

Geplaatst:

Het is bekend dat het webinterface een verkeerde audio video weergeeft. Al jaren.

er zijn nieuwere legacy tuners met dvb-T2 voor de Ultimo maar die vindt je enkel nog tweedehands.

Maar goed het is weer in orde gekomen. 

Oude HDMI kabels zijn heel vaak een probleem omdat ze ook nog wiebelen ook.

My Precious Thing

Llorca

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen