Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 14:23 Geplaatst: woensdag om 14:23 1 uur terug, kees321 zei: Als Vti voorheen wel werkte dan lijkt een elektronisch niet logisch. pas je die zin nog even aan of corrigeert? Club Tropicana Wham
donpedro Geplaatst: woensdag om 16:30 Auteur Geplaatst: woensdag om 16:30 4 uren geleden, Tonskidutch zei: @donpedro, deze ken je natuurlijk voor Linux => https://www.addictivetips.com/net-admin/best-linux-ip-scanners/ Overigens voor de Solo4K geld dat ie exact hetzelfde doet dan jou Solo2 met de aanvoer van de schotel. Pas als je echt overstapt naar unicable2 aanvoer gaat er meer mogelijk worden maar niet voor zenders achter de smartcard. Bedankt @Tonskidutch voor je info, maar NMAP is mijn overall netwerk tool als het gaat om iets in mijn netwerk als het gaat om IP's of protocollen of poorten. Zit nu met een schuin oog te kijken naar een VU+ Uno 4K SE 1x DVB-S2 FBC Twin Tuner Linux Satellite Receiver, niet teveel poes pas en een aangename prijs. Bedankt voor de bevestiging dat het een P&P is, alleen dan niet met Unicable2 mogelijkheden. En als ik de Wiki van @kees321, is dit nog een in productie zijnde recenter (2018) ontvanger. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
donpedro Geplaatst: woensdag om 16:33 Auteur Geplaatst: woensdag om 16:33 3 uren geleden, kees321 zei: ..... de juiste bestanden gebruiken .... Voor als je er overheen had gelezen, had de Solo image i.p.v. Solo2 image op de Solo2 proberen te flashen ... daarna komt hij met geen enkele optie verder dan 'Starting....' VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
kees321 Geplaatst: woensdag om 16:40 Geplaatst: woensdag om 16:40 Ah, op die manier. In mijn ervaring gebeurt er niets met een verkeerd bestand, ook geen foutmelding of zo, start gewoon door, slaat de stick over. Lastig dan, zoiets is mij toch ook wel eens overkomen, een Vu+ waar niets mee aan te vangen was, maar later heb ik 'm toch weer aan de gang gekregen, maar hoe ook al weer ?
Mimisiku Geplaatst: woensdag om 17:27 Geplaatst: woensdag om 17:27 forceupdate?? Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
bellejt Geplaatst: woensdag om 17:48 Geplaatst: woensdag om 17:48 denk dat hij bij starting al verder zit dan de usb herkend te hebben Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
donpedro Geplaatst: woensdag om 19:44 Auteur Geplaatst: woensdag om 19:44 Wat ik zo bedenk, waarom is er geen check of het pad in de zip wel klopt met de box die je probeert te updaten? Pad voor een solo => /vuplus/solo , maar voor een solo2 => /vuplus/solo2. Je zou zeggen dat met een eenvoudige check van het pad, je al iets van een 'incorrect file' o.i.d. zou moeten krijgen en de zaak stilvalt. Waarschijnlijk heeft men dit nooit bedacht of geïmplementeerd, omdat men dacht dat een domoor als ik dat nooit zou proberen te doen? @Mimisiku force update, die methode ken ik wel bij andere system cards als een maintenance optie om gewoon te zeggen .. no matter what ... ik wil een verse image gepushed hebben ook al zeg hij bij de check dat hij niets nodig heeft. Maar kent de VU ook zoiets? @kees321 het rare is ook, dat ik nog steeds het VTi logo op het scherm krijg, terwijl ik een PLi heb willen flashen. Maar denk dat op 1 of andere manier de bootloader sectie wel is overschreven/aangetast, waardoor hij dus ook niet weet waar een 'werkende' boot vandaan zou moeten komen. En als er een USB aanwezig is, die aan te spreken, om te kijken of daar iets van een startup file aanwezig is. De USB drive knippert wel even alsof hij zich 'aanmeld', plus dat ook de ON/OFF button bij de Solo2 ook reageert op aanraken .. hij licht even op. Maar welke USB poort ik ook gebruik, met diverse USB sticks .. enige leven is 'Starting .....' in het scherm. VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
donpedro Geplaatst: woensdag om 19:50 Auteur Geplaatst: woensdag om 19:50 (aangepast) Kwam deze pagina tegen ... https://wiki.vuplus-support.org/index.php?title=Bootloader ... ook al staat hier de Solo2 niet tussen. Even verder zoeken dus ... Deze info geeft niet echt veel hoop zover ... woensdag om 19:54 aangepast door donpedro VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x Unstable Oscam 11xxxx MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS
bellejt Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden kijk eens op de usb stick of je wel een directory vu/solo2 hebt staan met de bestanden er in ? Normaal flashed die niet als de juiste directory benaming er niet staat.Weet niet of er een HDD inzit maar indien wel koppel die ook af. Iemand heeft hetzelfde voorgehad op ander forum en die kon toen met het juiste bestand op de stick alsnog de box flashen (met openvix) Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Op 1-7-2025 om 12:52, donpedro zei: Het lijkt erop dat hij ook niet merkt dat er een FAT32 USB is aangesloten Nou ik heb al eens een vergissing gemaakt, omdat ik dacht dat het FAT32 was maar de stick had een collega van mij gebruikt te leen op bureau en er EXFAT van gemaakt, daarom boote de Vu+ toen ook niet meer door terwijl ook heel even het lichtje in de stick oplichte. Overigens er zijn gevallen bekend dat de USB poort na veel gebruik slechter contact maakt, probeer eens die aan de achterzijde. Club Tropicana Wham
bellejt Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden hoop dat het wel een originele is want van de solo2 waren clones ook in omloop Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Mimisiku Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Moet dat pad niet /vuplus/solo2 zijn in dit geval? En force update volgens mij ook omdat de Solo2 geen display oid heeft... Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
bellejt Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden yep moet vuplus ipv vu zijn en normaal 6 bestanden in solo2 Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden als er geen netwerk is met OpenPli die een IP resolve gebruikt zou ik echt een ander image testen. over de hoeveelheid files hebben we het al een keer gehad, dat is bij VTI en Openpli anders kijk het USB image van OpenPli in de afbeelding 4 files Club Tropicana Wham
bellejt Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden (aangepast) openvix 6.7.012 solo2 : 21 uren geleden aangepast door bellejt Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen