jaap12 Geplaatst: donderdag om 23:41 Geplaatst: donderdag om 23:41 (aangepast) hey, wij hebben net een ci+ module cam 803 in onze sony tv van 2020. Omdat bij een aankomende bui al meteen het beeld wegvalt.. Vraag ik me af wat de signaalsterkte van de satelliet nu is. Met de oudere decoder viel het signaal veel minder snel weg.. Maar ik kan na zoeken via internet en instructies gewoon niet een weergave van de signaalsterkt te zien krijgen op de tv.. Wie weet het wel ? Overigens vindt ik het geen vooruitgang.. Kanalen wisselen gaat stuk langzamer. Heb wel gevonden dat je na invoeren van kanaal de ok knop moet indrukken.. dat gaat dan iets sneller. Ook een nadeel dat aanpasing van geluidsterkte via de sony tv langzaam stap voor stap in 60 stapjes gaat.. Met de decoder had je 5 of 6 streepjes/blokje/klikjes van laag naar hoog.. Dus alles duurt langer.. Misschien toch maar terug doen ? Op onze sasmung tv in 20 stapjes. Ook belangrijk omdat via ned 1 en 2 etc... het geluid veel zachter is dan andere zenders... Dus weer omlaag en omhoog, sukkelen.. donderdag om 23:48 aangepast door jaap12
Mimisiku Geplaatst: gisteren om 03:14 Geplaatst: gisteren om 03:14 Allemaal nadelen t.o.v. een losse ontvanger. De TV’s hebben simpelweg minder geavanceerde instellingen. Daar moet je mee leven. Kanaal sortering is ook vaak een ondergeschoven kindje. Het wegvallen van signaal is voor een groot deel te wijten aan een slecht afgestelde schotel of simpelweg een te kleine schotel. Daar doet je TV verder niets aan. Overigens kennen we ook in NL steeds extremer weer (hoosbuien). Daar helpt geen enkele schotel tegen….. Afscheid….. Nog een paar maandjes te gaan…
Alventali Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden beschrijving staat op de support site van sony bij digitale setup https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00094962#3._Satellite_issues Groetjes AlvVisiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluitingVU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen