OFDM Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 25 minuten geleden, Sprietje zei: Deze heeft weer een andere lengte. Ze zijn uitgekomen in 1967 maar weet niet wanneer ze met de productie gestopt zijn. Ik heb me laten vertellen dat de basis van de antenne de kortste uitvoering was. Dan kon je er een stuk aanzetten en kreeg je de middelste versie en dan kon je er nog een stuk aanzetten en dan kreeg je de langste versie. Die was 3,60 meter lang. Dat komt overeen met de 3 lengte uitvoeringen op de catalogus pagina. Het bewijst in feite ook dat je een antenne uit meerdere delen ook gedeeltelijk kunt plaatsen, iets waaraan ik mij veelvuldig schuldig maakte. Dezi Pfeil levert bij 3,6 meter 11 dB op K21 en 16 dB op K60. De AOT65 levert bij 2,8 meter 12 dB op K21 en 18 dB op K60. Dan teruglopend tot 17 dB op K65. Er was dus vooruitgang geboekt maar nu levert Kathrein alleen nog actieve indoor antennes. Zelfs de toegekochte yagi's zijn uit het sortiment verdwenen.
OFDM Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden (aangepast) De broadcast antenne tak van Kathrein is gered van de ondergang! Deze zendantennes staan o.a. op alle Nederlandse en Duitse DVB-T2 sites maar wereldwijd veel meer. Nieuws van 4 dagen geleden dus dit is echt recent! https://www.broadbandtvnews.com/2025/08/06/kathrein-broadcast-secures-new-investors-to-exit-insolvency/ 8 uren geleden aangepast door OFDM
Sprietje Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden 51 minuten geleden, OFDM zei: Dat komt overeen met de 3 lengte uitvoeringen op de catalogus pagina. Het bewijst in feite ook dat je een antenne uit meerdere delen ook gedeeltelijk kunt plaatsen, iets waaraan ik mij veelvuldig schuldig maakte. Dezi Pfeil levert bij 3,6 meter 11 dB op K21 en 16 dB op K60. De AOT65 levert bij 2,8 meter 12 dB op K21 en 18 dB op K60. Dan teruglopend tot 17 dB op K65. Er was dus vooruitgang geboekt maar nu levert Kathrein alleen nog actieve indoor antennes. Zelfs de toegekochte yagi's zijn uit het sortiment verdwenen. Klopt niet wat je schrijft. De 3 antennes in de catalogus die IJzerbout geplaatst heeft, is te zien dat de kortste antenne, de 4550 4 directoren heeft, de middelste, de 4551 11 directoren en de langste de 4552 23 directoren. De afbeelding die ik laat zien heeft er 16. Dus weer een andere lengte.
OFDM Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 1 uur terug, Sprietje zei: Klopt niet wat je schrijft. De 3 antennes in de catalogus die IJzerbout geplaatst heeft, is te zien dat de kortste antenne, de 4550 4 directoren heeft, de middelste, de 4551 11 directoren en de langste de 4552 23 directoren. De afbeelding die ik laat zien heeft er 16. Dus weer een andere lengte. Inderdaad heb jij een afwijkend model maar het is de vraag of ze werkelijk 4 modellen hebben aangehouden. Is jouw afbeelding van vóór of na 1968/ 69?
Sprietje Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 52 minuten geleden, OFDM zei: Inderdaad heb jij een afwijkend model maar het is de vraag of ze werkelijk 4 modellen hebben aangehouden. Is jouw afbeelding van vóór of na 1968/ 69? Dat staat in de afbeelding: 07-67.
OFDM Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 8 minuten geleden, Sprietje zei: Dat staat in de afbeelding: 07-67. En neu! De catalogus afbeelding is 68/ 69 dus lijkt het concept gewijzigd. Ik vind 3 uitvoeringen ook wel genoeg.
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Het logaritmisch gedeelte is ook niet hetzelfde. In de langste antenne zie ik 12,5 V-vormen op de foto boven het dak en op de afbeelding met schietschijf en maar 8,5 in de catalogus. De kortste antenne heeft maar 5 V-vormen. Uiteindelijk hebben ze dus gekozen voor 3 uitvoeringen net zoals Tewea met zijn logaritmische antenne, de Ultrawing, de superwing en de longwing.
OFDM Geplaatst: 47 minuten geleden Geplaatst: 47 minuten geleden 3 uren geleden, Sprietje zei: Het logaritmisch gedeelte is ook niet hetzelfde. In de langste antenne zie ik 12,5 V-vormen op de foto boven het dak en op de afbeelding met schietschijf en maar 8,5 in de catalogus. De kortste antenne heeft maar 5 V-vormen. Uiteindelijk hebben ze dus gekozen voor 3 uitvoeringen net zoals Tewea met zijn logaritmische antenne, de Ultrawing, de superwing en de longwing. Best gek dat. Ik wil wel weten hoe die variaties zijn ontstaan en waarom de uiteindelijke keuze. Er is vast veel experimenteer werk geweest, test opstelling en meten. Er spelen bij grote aantallen uiteindelijk ook weer keuzes mee vanuit materiaal inkoop en productie efficiëntie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen