RaveMaus Geplaatst: dinsdag om 07:35 Geplaatst: dinsdag om 07:35 Zie screenshot uit een mail naar mijn ouders. Ik heb nog twee ongebruikte kaartjes liggen, nog snel activeren op naam van een Telenet klant dus 😃 Waar ik vroeger zo een fan was van Telenet is het momenteel enkel nog een bedrijf dat min of meer wat fatsoenlijk internet aanbiedt op plekken waar geen glasvezel ligt. Binnenkort komt er weer in het nieuws dat er toch zoveel klanten overstappen. Tsja, waarom ben je oa nog Telenet klant... Hopelijk doen ze bij TVV nog lang verder met die kaartjes. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
digitaal kijker Geplaatst: dinsdag om 10:23 Geplaatst: dinsdag om 10:23 Telenet wil volop gaan naar TV Box gebruik zodat ze vanaf 2030 en later enkel nog streaming aanbieden van hun zenders, zo maken ze plaats op de kabel om het internet te verhogen van snelheid zodat glasvezel niet nodig zal zijn op bepaalde plaatsen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's. Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10, Konig FTA20
RaveMaus Geplaatst: woensdag om 07:13 Auteur Geplaatst: woensdag om 07:13 En tegelijkertijd is elke mogelijke deur gesloten om je series op te nemen en tegelijk de ellelange reclameblokken door te spoelen. Ik hoorde vorige week op vakantie nog een Nederlandse podcast waarin men reclameblokken besprak in streamingdiensten. Een van de sprekers gaf de terechte opmerking dat de illegale aanbieders (torrents,...) naar een lager pitje geschoven zijn vanwege het gebruiksgemak, de goeie prijs en het ontbreken van reclame. Tevens heeft dat het succes van de streamingdiensten geboost. Wat heb je er nog aan als je straks op elk platform meer reclame zit te kijken ipv content... Wat mij betreft is het allemaal terug in het voordeel van de illegaliteit aan het gaan. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
JonasRT Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) Dit klopt inderdaad… Telenet is helaas echt teleurstellend geworden vind ik zelf. Wij zitten voor internet sedert 2001 bij Telenet, en TV nog veel langer (interkabel). Dus wij zijn al lang klant. Ik denk er over na om Telenet voor internet buiten te gooien… En stopt DVB-C? Dan hoeft het voor mij helemaal niet meer met Telenet… DVB-C is best praktisch, zonder DVB-C kan je evengoed een Apple TV nemen met apps van de zender zelf… (Dat is mijn mening natuurlijk) Zo ken ik mensen die zelfs een Apple TV hebben met Proximus PICKX, en dan is het toestel jou eigendom. Maar dan moet je natuurlijk TV hebben via Proximus. Wie weinig TV kijkt kan best weg met VTMGO, VRTMAX, GOPLAY (& NLZIET, wie graag NL zenders ziet…). Enfin de IP-box TV heb ik niks tegen, maar voor elke TV een huurdecoder gaan zetten… De huidige digiboxen en digicorders en CI+ modules die zijn bij ons aangekocht. 5 uren geleden aangepast door JonasRT
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 7 minuten geleden, JonasRT zei: Dit klopt inderdaad… wat klopt? Als ik naar Proximus PICKX kijk m.b.t. het aanbod aan zenders, hetgeen jij hier als optie noemt, is dat heel veel meuk en kinderkraam. Bovendien is Proximus een heel stuk duurder dan Telenet nadat die "12 maanden voordeel" afgelopen zijn. The Curse Agnes Obel
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Als alternatief zou ik eerder naar Orange Internet en TV lite kijken. The Curse Agnes Obel
RaveMaus Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Nog geen 15 jaar geleden was tv kijken veel eenvoudiger dan nu voor de leek. Televisie afstemmen op de kanalen, sorteren klaar. Wou je wat opnemen, DVD recorder of zelfs nog een videorecorder EN je was meteen eigenaar van je opnames. Vandaag met al dat digigedoe is het beeld pakken beter, maar het comfort pakken minder. Volgens mij kan het voor 95% van de mensen veel beter terug naar wat het vroeger was. Werkte altijd en je was baas over je apparatuur die je zelf kon uitkiezen in functie van je eigen behoeftes en mogelijkheden. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
JonasRT Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden 20 minuten geleden, Tonskidutch zei: wat klopt? Als ik naar Proximus PICKX kijk m.b.t. het aanbod aan zenders, hetgeen jij hier als optie noemt, is dat heel veel meuk en kinderkraam. Bovendien is Proximus een heel stuk duurder dan Telenet nadat die "12 maanden voordeel" afgelopen zijn. Met Proximus bedoelde ik gewoon TV bij hun, de PICKX pakketten niet maar de app op Apple TV. (Die noemt ook PICKX.). Ik ken mensen die zo tv kijken, zonder decoder van provider.. Met Apple TV. Bij Telenet heb ik ook enkel het basispakket. Persoonlijk zonder DVB-C? Gewoon internet en de TV apps… Met de 4 apps die ik opnoemde heb ik zelf al meer dan genoeg.. Bovendien, Telenet is ook echt niet goedkoop hoor. En in ons pakket zit dan nog een gunstkorting omdat ik “moest” overstappen van bundel. Maarja ik heb nog geen beslissing wat ik ga doen, gaat ook afhangen of Fiberklaar hier eindelijk eens gaat afwerken of niet. Maar Orange is zeker ook interessant. En met dit klopt inderdaad bedoelde ik, Telenet gaat geen decoders meer activeren en of CI+ modules.
bellejt Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden voor enkel vlaamse kanalen heb je dat allemaal niet nodig met een smart tv. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden @RaveMaus Maar helaas is die trein het station al lang gepasseerd en verdienen de Media Providers een vette boterham aan ons qua abonnementsgeld. Daar gaan we niets van terug zien, qua aanbod en/of gebruiksvriendelijkheid. Dat verdwijnt allemaal in de zak van de aandeelhouders. Dus zal het kijk en luister plezier niet terug naar vroeger bewegen. The Curse Agnes Obel
RaveMaus Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Voor mij bestaat dit probleem uit twee delen. 1. Ik bewaar graag sommige opnames (vooral van de zender Eclips tv). Heb een hele kamer oude buizen tv's aangesloten staan en het is leuk om daar al eens een film van destijds op af te spelen. Officieel gaat dat niet meer opnames van dat kanaal bijhouden. 2. Ook hier loop ik tegen de stroming in van wat de aanbieders willen: reclame doorspoelen. Het is op onze Belgische commerciële zenders ondoenbaar om een in primetime uitgezonden serie te volgen inclusief ellenlange commercial skips. Gelukkig bestaat er nog TVV, maar van tijdens interventies bij klanten weet ik dat je met de IP-box geen reclame meer kan doorspoelen in primetime. Op die manier kijk ik liever geen tv meer. VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
bellejt Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden met je box kan je toch wel doorspoelen als je oscam gebruikt ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
RaveMaus Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Ja dan wel. Via Tv-Vlaanderen weliswaar, want de kaartjes van Telenet (zolang ze nog bestaan) werken in die box enkel in hun cam. Om die Telenet kaartjes met Oscam te gebruiken vond ik nog nooit de juiste settings. En daar gaat het dan om, als de kaartjes en DVB-C ophoudt te bestaan schiet er enkel nog TVV over. Mja, of illegale IPTV lukt natuurlijk ook veronderstel ik. Maar laten we het zo lang mogelijk legaal doen... VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv, Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen