Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik blokjes in beeld kreeg bij een aantal zenders (met normaal weer) ben ik eens gaan kijken. Het blijkt dat 5 van de 8 Inveto Ultra 7 twin ( 1 single) 40 mm lnb’s schade hebben. Barstjes aan de bovenkant van de afschermkap en bij 2 een stukje er uit. Die heb ik naar beneden gedraaid. Losse afschermkapjes zijn niet leverbaar heb ik begrepen en de kans dat ik ze vergoed krijg lijkt mij erg klein. Ik zal ze zelf moeten repareren. Wie heeft er een goed advies, met welk materiaal en zo. Op de foto’s is één en ander te zien Gele strepen de naar beneden gedraaide, foto 2 een beginnend barstje, foto 3 zichtbaar vocht onder de kap en een overzicht van opstelling. 

DSC_0445~2[1].jpg

barst.jpg

Vocht.jpg

Overzicht.boven.jpg

Geplaatst:

Beste Hansen

Tja, dat is niet best, 5 van de 7 kappen die gescheurd zijn. Dit type lnb bestaat nog niet zo lang dus dat had nooit mogen gebeuren.
Ik zou contact op nemen met Inverto, zie: https://inverto.tv/contact-support en mooie duidelijke foto's meesturen. Lijkt me gek als ze daar niets aan doen als ze hun producten hoog in het vaandel willen houden.
Maar kun je de kappen zo verdraaien t.o.v. de lnb? Die zitten normaal toch vastgekit? Foutje in de productie?

barst in kap Inverto-lnb.jpg..jpg

Geplaatst:

De kappen die kapot zijn kan ik draaien, omdat ze dan los zitten. Zal eens kijken of er bij Inverto iets kan gebeuren. Dank voor de link Sprietje en groet.

Geplaatst:

Normaal worden de kappen dicht gekit. Zie hier een vidiofilmpje waarbij de kitspuit omlaag beweegt, begint te spuiten waarna de kap precies 1 omwenteling draait zodat een volledige cirkel kit is aangebracht.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...