Hansen Geplaatst: gisteren om 14:20 Geplaatst: gisteren om 14:20 Omdat ik blokjes in beeld kreeg bij een aantal zenders (met normaal weer) ben ik eens gaan kijken. Het blijkt dat 5 van de 8 Inveto Ultra 7 twin ( 1 single) 40 mm lnb’s schade hebben. Barstjes aan de bovenkant van de afschermkap en bij 2 een stukje er uit. Die heb ik naar beneden gedraaid. Losse afschermkapjes zijn niet leverbaar heb ik begrepen en de kans dat ik ze vergoed krijg lijkt mij erg klein. Ik zal ze zelf moeten repareren. Wie heeft er een goed advies, met welk materiaal en zo. Op de foto’s is één en ander te zien Gele strepen de naar beneden gedraaide, foto 2 een beginnend barstje, foto 3 zichtbaar vocht onder de kap en een overzicht van opstelling.
Sprietje Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Beste Hansen Tja, dat is niet best, 5 van de 7 kappen die gescheurd zijn. Dit type lnb bestaat nog niet zo lang dus dat had nooit mogen gebeuren. Ik zou contact op nemen met Inverto, zie: https://inverto.tv/contact-support en mooie duidelijke foto's meesturen. Lijkt me gek als ze daar niets aan doen als ze hun producten hoog in het vaandel willen houden. Maar kun je de kappen zo verdraaien t.o.v. de lnb? Die zitten normaal toch vastgekit? Foutje in de productie?
Hansen Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden De kappen die kapot zijn kan ik draaien, omdat ze dan los zitten. Zal eens kijken of er bij Inverto iets kan gebeuren. Dank voor de link Sprietje en groet.
Sprietje Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Normaal worden de kappen dicht gekit. Zie hier een vidiofilmpje waarbij de kitspuit omlaag beweegt, begint te spuiten waarna de kap precies 1 omwenteling draait zodat een volledige cirkel kit is aangebracht.
Hansen Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Geplaatst: 7 uren geleden Ik wacht op gunstig weer, dan haal ik de hele boom met koppen er af en ga de kappen repareren. Ik denk dat ik de overlap van de kappen helemaal weghaal ( dit gebeurd immers nu ook al in stukjes) en ze dan met siliconenkit vastzet tegen de rand aan. Dat doe ik binnen en als het droog is en (dag later) er een stevige uv bestendige tape omheen draai. Mocht ik de lnb's vergoed krijgen (waar ik een zwaar hoofd in heb) dan zal dat niet spoedig zijn denk ik. Dus lijkt mij repareren de juiste weg. Nieuwe kopen kan ook, maar dat is dan 8 x 27,50 of zo iets en wil dan natuurlijk eerst zeker weten dat het niet weer kan gebeuren. Nb. heb gezien dat deze kappen met een rubber o ring klem zitten over de flens van de golfpijp. Kennelijk is met een hittegolf het metaal wat uitgezet en de rand gaan barsten ( te zien op de foto met rood cirkeltje van Sprietje), daar komt wat water tussen en bij vorst knapt de boel enz.
dreka1 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden (aangepast) Kijk eens of je iemand met een 3d printer kent , die kan ze printen als je de goede maat opgeeft .en eventueel een tekening van het kapje. 7 uren geleden aangepast door dreka1 iets vergeten
Hansen Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden dreka 1, dank voor het meedenken. Ik ken niemand met een 3d printer. Maar ook al vind ik die, je moet dan het juiste materiaal hebben om herhaling te voorkomen. en wat zijn daar de kosten van. Hier ook nog even een correctie op mijn vorige bericht waarin ik veronderstelde dat door de zonnewarmte het metaal van de flens was uitzet, waardoor er een barstje in de kap kwam. Nou tegenwoordig zijn de lnb's helemaal van kunststof, maar de theorie van vroeger zit in mijn hoofd.( ben bijna 81 nu, maar meer mobiel dan menig persoon van 65 of zo ) Maar hoe dan ook er komen bij mij barstjes in de kappen. De zon en vorst zijn hier lijkt mij de oorzaak van.
Sprietje Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden (aangepast) Kijk, deze zijn 3 jaar oud maar dat verwacht je alleen bij een heel goedkoop merk, niet bij Inverto. Ook in Zuid-Europa zou je nog scheurtjes verwachten maar toch zeker niet in Nederland. 4 uren geleden aangepast door Sprietje
dreka1 Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Als je de juiste maat van de kop heb en het juiste plastic om te printen dan komt het goed , hier zit die geprinte kap er al jaren op , wil wel eens navragen wat zo'n kapje kost , als ie die printer nog heeft, en eventueel wil printen.
Hansen Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Dank voor je aanbieding dreka1, maar ik wil eerst even kijken of ik het hier op zeer korte termijn kan oplossen.
Hansen Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Heb eerst even 1 lnb (28e) er afgehaald en binnen bekeken. Het binnenwerk is wel degelijk van een metaal (aluminium) legering zie ik. De kapjes van meerdere lnb's hebben een barstje aan de bovenkant. Later breekt daar een stukje kunststof van af. Zie dat van het kapje de bovenste helft broos is en nogal wat verpulverd is. Kon het zo af breken. De onderste helft niet, die moest ik er afsnijden en zat nog goed vast. Dus het lijkt mij dat het materiaal niet uv bestendig is. Ben nu meteen aan de slag gegaan met een probeersel voor de 1e. Had nog een rolletje repair band voor smartphone ed. waterdicht te maken. Ook nog sterk breed tape voor reparatie van plastic folie voor o.a. tuinkassen en dat is uv bestendig. Daar heb ik een breed genoeg stukje van gesneden en na het repair band op de flens met de afgesneden kap er op gedrukt omwikkeld. Het lijkt mij degelijk genoeg zo en ga het maar proberen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen