Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De afgelopen dagen mijn ultimo moeten herstarten omdat deze niet meer op de AB reageerde anders dan door een klein rechthoekje met een schuine streep op scherm te zetten, getest met meerdere AB's.
Gisteren gaf hij aan geen afstemming te hebben, dit loste zich op door even door te schakelen naar een andere satelliet.
Vandaag dezelfde melding maar nu blijvend, ook na herstarten.
Een andere VU op dezelfde schotel heeft gewoon beeld en sterker nog, krijgt het signaal gewoon gedecodeerd vanuit de Ultimo.
Het maakt niet uit of ik tuner A of B gebruik.
Aan het overlijden of kan het softwarematig zijn. Heb Pli draaien maar die werkt voor dagelijks gebruik prima, maar moet niet teveel diep in het image duiken want dan crasht het, en ook auto update leidt tot een crash. Was ook een aardig gevecht deze geïnstalleerd te krijgen.

Geplaatst:
7 uren geleden, satvet zei:

Heb Pli draaien maar die werkt voor dagelijks gebruik prima, maar moet niet teveel diep in het image duiken want dan crasht het, en ook auto update leidt tot een crash. Was ook een aardig gevecht deze geïnstalleerd te krijgen.

Ik zou em zeker een keer opnieuw flashen. Check ook de HDD als deze aanwezig is

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

De oude Ultimo ( is uit 2011 ~ 2014) heeft na zoveel jaren gebruik misschien ook last van bolle elco's dat geld ook voor de insteek tuners.

Draai hem eens open, deksel eraf en inspecteer dat eens vooral rondom de voeding op de printplaat.

Fat Freddy's Drop

Bohannon

Geplaatst:

VU+ ultimo heeft externe voeding maar zoals gemeld willen er wel eens condensatoren op de tuners overlijden.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

thx voor info want dat wist ik nog niet en zal dus wel het condensator probleem zijn net als de duo 2 .Makkelijk oplosbaar met betere condensatoren en gaat weer heel lang mee

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst: (aangepast)

Een echt bolle condensator zie ik niet maar dit clustertje ziet er wel ietwat verdacht uit:

image.thumb.jpeg.9cc865b74e92239a30d2f74b17289cdf.jpeg

Extra belicht met een zaklampje, vandaar de schaduwen.

aangepast door satvet
Geplaatst:

Zoals te zien is, zijn beide condensatoren zeker stuk. Maar je kan beter alle condensatoren in de voeding vervangen. Daarna verder kijken hoe die weer werkt.

System Administrator (niet van deze site)

Geplaatst: (aangepast)

zier er dezelfde voeding uit als de duo 2 versie en heb zelf 35 volt genomen en de 2 grote ,kleinere links daarvan en deze eronder vervangen in vele boxen die hier aankwamen

https://www.mogilowski.net/2022/08/23/vu-duo2-white-blinking-led-fixing-the-power-supply/

aangepast door bellejt
  • Like 1

Geplaatst:
18 minuten geleden, satvet zei:

Een echt bolle condensator zie ik niet

Ik absoluut wel 🙂

image.png.77aa389e70577ce340d943b88da50b15.png

In het rode kader staat zeker bol en die ernaast is ook niet fris meer

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Beide laagspanningscondensatoren zijn inderdaad kapot, de hoogspanningscondensator is nog prima maar die schijnt ook zelden kapot te gaan.

Geplaatst:

vervang best de kleintjes ook zoals ik schreef want die begeven het ook vaak en is een kleine meerkost

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen