Portuuno Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar kom er niet uit. Sinds Vu+ Solo 4K VTi 15.0.04 23-20-2025 kan ik geen satellieten, transponders of zenders meer instellen. De optie hiertoe ontbreekt. Ik durf geen herstart uit te voeren, omdat ik ben bang dat ik alle opgenomen data (NAS) kwijt zal raken. Wie weet er een (software)-oplossing hiervoor svp?
bellejt Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden waarom zou je de opnames kwijtraken als je de NAS niet herformateert ? De box gewoon opnieuw flashen en alle weer instellen (nieuw of van de BU ) Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Portuuno Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden 23-20-2025 moet natuurlijk zijn 23-10-2025
Portuuno Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Geplaatst: 8 uren geleden Dank bellejt. Dat alles weer instellen ben ik huiverig voor, te lang geleden..
bellejt Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden heb je toch een backup voor staan ? Hier staan belangrijkste opgeschreven zoals tuner instellingen en specifieke skin instellingen. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 7 minuten geleden, Portuuno zei: Sinds Vu+ Solo 4K VTi 15.0.04 23-20-2025 kan ik geen satellieten, transponders of zenders meer instellen. De optie hiertoe ontbreekt. Het nieuwste image update is overigens van 13-10-2025 Dat heb ik nog niet ervaren en getest. Ik heb er ook helemaal niets over gelezen bij VTI forum zelve. Ofschoon ik je omschrijving wel bijzonder vind. Waarom zou je nieuwe satellieten, transponders of zenders willen > instellen< ? Hoe bedoel je dat? Zappen of tunerscan? Overigens zoals @bellejt ook al schrijft een backup van de instellingen maken middels je Vu+ menu's is een fluitje van een cent en die terugzetten op een oudere VTI versie die je opnieuw kunt flashen ook. Stayin' Alive N-Trance, Ricardo Da Force
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Moderator Geplaatst: 7 uren geleden 45 minuten geleden, Portuuno zei: Sinds Vu+ Solo 4K VTi 15.0.04 23-20-2025 kan ik geen satellieten, transponders of zenders meer instellen. De optie hiertoe ontbreekt. Helaas geeft de topic starter niet aan op welk punt het schip strandt. Maar er is een heel menu beschikbaar om het gevraagde in te stellen. Om zenders in te scannen is dit menu beschikbaar. Om satellieten of transponders te scannen is het onderstaande menu beschikbaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Portuuno Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Dankje ceesv. Beide afbeeldingen ontbreken helaas in update 23-10-2025. Kan ik ook een oudere versie van een update laden?
bellejt Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden heb je al gekeken of er geen image backup is gemaakt die je kan terugzetten ? Daar zou alles van een vorige versie moeten inzitten.Goede raad : voor een update doe steeds een volledige image save Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Portuuno Geplaatst: 6 uren geleden Auteur Geplaatst: 6 uren geleden Tonskidutch bij mij is 23-10-2025 de laatste in het rijtje. De update ervoor is 16-07-2025. Ik heb iedere update uitgevoerd.. 13-10-2025 ontbreekt echter.
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 5 minuten geleden, Portuuno zei: 13-10-2025 ontbreekt echter. ik zeg niet dat die ontbreekt, maar dat de laatste gepubliceerde image (van de website vuplus-support) een van 13-10-2025 is. Mocht je niet meer weten hoe je menu werkt inzake de tuner configuratie of het zenders zoeken, dat kan gebeuren na lange tijd niet meer het te hebben gehandhaafd. Ceesv zijn afbeeldingen zijn met de AtileHD skin gemaakt Om daar te geraken (met een andere skin ) ga je via menu / instellingen / zenders scannen / tuner configuratie maar ik heb nog geen antwoord gelezen inzake mijn eerder geplaatste reactie Stayin' Alive N-Trance, Ricardo Da Force
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 5 uren geleden, Portuuno zei: Ik durf geen herstart uit te voeren, omdat ik ben bang dat ik alle opgenomen data (NAS) kwijt zal raken. 3 uren geleden, Portuuno zei: Tonskidutch bij mij is 23-10-2025 de laatste in het rijtje. De update ervoor is 16-07-2025. Ik heb iedere update uitgevoerd.. 13-10-2025 ontbreekt echter. Bij die updates heb je in ieder geval een herstart moeten uitvoeren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 6 uren geleden, Portuuno zei: Sinds Vu+ Solo 4K VTi 15.0.04 23-20-2025 kan ik geen satellieten, transponders of zenders meer instellen. De optie hiertoe ontbreekt. Bij mij is Vti 15.0.04 geïnstalleerd, maar alles werkt normaal en de optie die jij bedoelt is beschikbaar. Je zou de software opnieuw kunnen installeren. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen