Ga naar inhoud

ik weet het niet meer, geen netwerk toegang.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Omdat ik het waarschijnlijk te weinig doe, ik wil wat opnemen van de tv een programma, dus ik dacht via het ip adress van de vu in de balk kom ik in de vu.

Dus ik mijn netwerk gescand en daar stond hij vuzero met het ip adres, ik dit ingevuld geen toegang 192.168.1.1... , daarna ipadres met poort 80 geen toegang, ik naar  dreambox edit, dit zelfde ip ingevuld toegang geweigerd, toen naar dcc laten scannen , en ja hoor 192.168.1.1.....  en ja hoor toegang ik kon de vu benaderen, dit zelfde ip adres ingegeven in dreambox edit test ip conection  toegang geweigerd, weer  ip ingegeven geen test ip conection gedaan kanalen gedownload uit de box, geen probleem.  via de adresbalk chrome  toegang geweigerd, windows 11 versie 25h2 met gdata  en de firewall heb ik ook al uitgezet iemand enig idee??

Geplaatst:

weinig info.Welke image ? Hoe in je balk want er mag geen http(s) voor staan enzovoort  .Opnemen instellen kan gewoon vanuit guide van de box ook meestal met de opname knop

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

GW van box en Pc identiek ? Zelfde netwerk instellingen workgroup ? Denk dat Win11 ook een miserie is

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Ik gebruik een oudere Pli.

Maar als ik wat op wil nemen klik ik op EPG en als het een toekomstig programma is voor over een aantal dagen op de gele knop voor zender epg.

En dan het programma zoeken en 2x groene knop en klaar.

Niks geen gesodemieter met ip-adressen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's

Geplaatst:

webif moet wel aktief staan in het image en met de juiste poort (80 of 8080)

• ceesv wijzigde de titel naar ik weet het niet meer, geen netwerk toegang.
Geplaatst:
17 uren geleden, ikkuniet zei:

Omdat ik het waarschijnlijk te weinig doe, ik wil wat opnemen van de tv een programma, dus ik dacht via het ip adress van de vu in de balk kom ik in de vu.

begrijp er niets van, wat heeft dat met elkaar te maken?

wat je firewall ermee te maken heeft is helemaal onduidelijk, zet die maar snel terug AAN.

Voorts is de toegang van Windows naar de receiver via SMB dicht en moet je een ongeautoriseerde verbinding eerst toestaan.

Spoiler

By cmd you can execute these commads:

You can see the registry before the chage with:

reg query HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\LanmanWorkstation

Or:

reg query HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

Execute the change with:

reg add HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\LanmanWorkstation /v AllowInsecureGuestAuth /t REG_DWORD /d "1" /f

If above command doesn't work, so you can execute:

reg add HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters /v AllowInsecureGuestAuth /t REG_DWORD /d "1" /f

You can see it after the chage with:

reg query HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\LanmanWorkstation

Or:

reg query HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\LanmanWorkstation\Parameters

Restart Windows with:

shutdown /r /t 0

If you need get back the change, so you can do this:

Get back the change with:

reg add HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\LanmanWorkstation /v AllowInsecureGuestAuth /t REG_DWORD /d "0" /f

dit werkt altijd voor SMB verbindingen op OpenPli, op VTI en op OpenVIX (image blackhole ook geloof ik) het ligt dus aan Windows 10 en 11

En dat hebben we zeer recent nog eens uitgelegd hier in dit subforum voor de Vu+ (zoeken en lezen helpt)

En voorts is FTP verbinding met bijvoorbeeld DCC_E2 gelimiteerd middels een paswoord dat je eerst moet hebben aangemaakt op de Vu+

Anders kom je niet aan de mappen op je Vu+.

En dat hebben we zeer recent nog eens uitgelegd hier in dit subforum voor de Vu+ (zoeken en lezen helpt)

Together In Electric Dreams, Remastered 2003, from "Electric Dreams" The Original Motion Picture Soundtrack

Phil Oakey, Giorgio Moroder

Previous Was Phil Oakey From The Human League

Geplaatst:

tonskilidutch, je bent best iemand die op de hoogt is met de materie, mar ik blijf toch met vragen zitten over wat iets er mee te maken heeft.

Het word wat minder maar  Gdata wat ik gebruik staat om de haverklap te piepen als er een programma is op mijn pc die een verbinding naar buiten wil maken en dan moet ik toestemming geven. Vraag: wordt dit niet geregeld door de firewall.

En over dcc en een password, ik heb daar nooit van gehoord of gedaan maar toch, kan gewoon bij de mappen en bestanden dit is een screenshot wat ik net heb gemaakt.

Ik kon vorig jaar in windows 11 gewoon via de webbrowser van chrome in de balk het ip adres ingeven en kon de box benaderen, met 1 verschil, ik had toen een pli image erop van begin 2024 en nu 1 van 2025.

Naamloos.jpg

Geplaatst:

was ff naar verstappen aan het kijken , begint morgen op 1, heb via  unibet  2 maanden geleden wel 25 ingezet dat max morgen wereldkampioen word. verdien ik wel 25 euro als hij het word zo niet, moet ik aan de bedelstaf.. Maar bedankt voor je anteoord , ga ik ook mee aan de gang dus thx.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...