Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
25 minuten geleden, ceesv zei:

In totaal zijn er bijna 70.000 Amerikaanse militairen permanent gestationeerd in Europa, op 31 legerbases.

Ik zou veronderstellen dat het vanzelfsprekend zou moeten zijn dat die posities ingenomen zouden worden door Europese militairen.

Niet helemaal vanzelfsprekend. We hebben onlangs gezien dat diverse vliegbases in dienst waren van de VS acties tegen Iran. Ongeacht we het daarmee eens of oneens zijn dienen ze dus ook voor het realiseren van een VS militaire wereld dekking.

aangepast door OFDM
Geplaatst:

Ja en wat hebben wij er nu ervan ervaren, als positieve actie ?

Niks, helemaal geen klooten (sorry voor de taal) 

Meer polarisatie.

Meer geïmporteerde haat jegens Israëli's en Palestijnen (moslims)

Meer activisten zonder een doel.

Meer verdeeldheid onder de politici in ons parlement.

Meer prijsstijgingen aan de pomp en weldra ook alle supermarkten.

Meer verdeeldheid tussen Navo partners en shocking; ook nog belagingen van Navo Militairen.

EN

Nog meer leugens van Trump en z'n gevolg. (concrete resultaten china bezoek? pfff)

I Fooled Around And Fell In Love

Brian Ferry

Veeeeeeeeeeeeeeeel goedkoper en natuurlijk beter voor de generaties die er komen (of niet komen) gaan 🙂

aangepast door lujo
2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Yoh dat wist ik al, wasmiddelen een groot bedrog...

https://ndr-progressive.ard-mcdn.de/progressive/2025/1108/TV-20251108-1521-5400.hd.mp4

kijk maar

Ik ging al vanuit dat je opmerking “1 + 1” sarcastisch bedoel is 🙂

Bedankt voor de link 👍

Ik kijken, kijken, luisteren, extra goed luisteren maar niks van begrijpuh 🤔 

Is dit misschien in het Limburgs. Ik Limburgs not begrijpuh 😁

Lijkt, bijna begrijpuh maar toch net niet begrijpuh. 

aangepast door lujo
Geplaatst:

Die opmerking was niet sarcastisch bedoeld maar als een van de ultra extreem zeldzame producten die we gebruiken en die ook duur zijn was nu eens deel van die supermarkt acties. Dat is de eerste 1+1 gratis actie voor Neutral wasmiddel dit jaar waar je wat aan hebt. De rest is rommel en ongezond bovendien.

Kijk Limburgs dialect is het zeer zeker niet ondanks dat we wel vijf talen spreken en elk dorp z'n eigen dialect heeft, het is een Duitse uitzending in de link waarvan ik uitging dat Nederlanders met hun verplichte taalvakken op school toch minstens driekwart begrijpen.

😉

I Fooled Around And Fell In Love

Brian Ferry

Bedankt voor de tip over het wasmiddel. Goeie man die Marcel (tenminste dat hoop ik) 

Ik zag aan het logo van Norddeutscher Rundfunk wat voor omroep het was 😉

Heel even twijfelde ik of Limburg naast L1 niet nog een andere omroep had gekregen 😁

+/- 80 jaar geleden werd Duits overal in Europa op straat gesproken en toch is het niet WereldTaal numbero Uno geworden. 

Ik denk dat dat te maken heeft met transgenerationeel trauma 🙂 

Hoewel ik mijzelf ook tot een de Nederlanders reken, rekenen sommige andere Nederlanders mij niet als èèn van hun. Of soms tot een andere soort Nederlander 😁

Ik denk dat dat aan mijn schotelantenne ligt 🙂

Trouwens, Limburgs wordt straks nog moeilijker te verstaan. Een ex-collega, een Fries, vond Limburg zo’n fijne provincie dat ie daar is komen wonen. Dat wordt straks wat met Limburgs-Fries 🤪

aangepast door lujo
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen