Moderator ceesv Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 3 uren geleden De geluidsdruk van de generator is gemeten op 1 meter afstand. Voor elke verdubbeling van de afstand vermindert de geluidsdruk 6 dB. Op 2 meter afstand is de geluidsdruk dus 72-6 is 66 dB Op 4 meter is de druk 60 db Op 8 meter is de druk 54 dB op 16 meter afstand 48 db op 32 meter afstand 42 dB op 50 meter afstand 38 dB. Verder kan je de uitlaat aan zo een generator uitbreiden met extra dempers en de richting van het geluid een andere richting geven. Een akoestische box om de generator zal het geluid verder verminderen. Om buren hoef ik mij niet te kommeren, die wonen op grote afstand. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Oké, klopt. Dat zou ik dan maar doen met die demper want met ook met 38dB op de gevel zul je niet met open raam kunnen slapen. You Better Hide Yello, Heidi Happy
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 22 uren geleden, Tonskidutch zei: met 8.3 miljoen woningen, die liefst zelf verzorgend zijn is dat iets minder dan 41,5 twh de regering noemt voor 2050 een productie van 55 terrawattuur https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/duurzame-energie/windenergie-op-land dus er klopt iets niet ? Als ik zo door die nieuwe plannen van de coalitie heen blader en er informatie over hoor in de media zal er niet veel van terecht komen. Maar dat is mijn inschatting. Voor woningbouw heeft men in Duitsland bijvoorbeeld het woningtype E bedacht dat zonder langere procedures onmiddellijk ingezet kan worden om geprefabriceerde, circulaire en dus genormeerde woningen te plaatsen op de daarvoor bestemde bouwlocaties. https://energie-spezialisten.de/neubau/der-gebaeudetyp-e-einfacher-kostenguenstiger-und-innovativer-bauen/ En nogmaals noem ik het voorbeeld stacaravan park, zoals dat reeds 20 jaar bekend is in USA. Voor die sleurhut is geen bouwvergunning nodig alleen apk. You Better Hide Yello, Heidi Happy
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 55 minuten geleden, Tonskidutch zei: Oké, klopt. Dat zou ik dan maar doen met die demper want met ook met 38dB op de gevel zul je niet met open raam kunnen slapen. Bedenk dat het om een backup generator gaat voor het geval er een storing in de energie levering is. Ik heb al een nobreak UPS actief voor onderbrekingen van essentiële elektronica en communicatie die ongeveer één uur afdekt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Thijs-Rallye Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) 4 uren geleden, ceesv zei: Daewoo DDAE10500DSE-3G Diesel Generator. Technisch specificaties van de Daewoo DDAE10500DSE-3G: Specificatie Details Brandstof Diesel Max. vermogen (400V) 8100 W Max. vermogen (230V) 7300 W Continu vermogen (400V) 7500 W Continu vermogen (230V) 6700 W Geluidsniveau 72 dB Batterij 36 AH Inhoud brandstoftank 15 L Type motorolie 10W30 (Let op: reeds gevuld) Afmetingen (B x H x L) 88 cm x 72 cm x 56 cm Gewicht 165 kg Ah, die heb ik een tijdje overwogen om aan te schaffen maar die 165 kg die schrok me wel af. Hebben een hele partij op troostwijk gestaan. Ik ben benieuwd hoe goed die dingen tegen een scheve belasting kunnen. 2 uren geleden aangepast door Thijs-Rallye
Moderator ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 2 uren geleden 2 minuten geleden, Thijs-Rallye zei: maar die 165 kg Eer zitten zwenkwieltjes onder.😉 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Thijs-Rallye Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 4 uren geleden, ceesv zei: Maak je geen zorgen, we hebben een betrouwbare overheid, toch? Ik vertrouw ze net zo veel als hoe ver ik ze kan gooien. 4 minuten geleden, ceesv zei: Eer zitten zwenkwieltjes onder.😉 Wel maar hele kleintjes meende ik toen te zien. In mijn geval zou ik em uit de schuur over een behoorlijke drempel moeten trekken en dan nog een over klinker en grindpad. Niet ideaal.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen