Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn oude trouwe Ultimo uit 2013 heeft voor de tweede keer in zijn leven een gecrahste HDD. De vorige keer was 4 jaar geleden en toen lukte het me een 6TByte te installeren. Dus nu een 12TByte WD Red Plus aangeschaft. Die is nu al meer dan 71 uur aan het formateren via initialise op de box zelf. Begin te twijfelen of er ooit een eind aan komt. Hij laat ook niet zien hoe ver hij is, behalve de tekst Initialize op het display. Draait nog op de originele OpenPli, durfde een flash nooit aan vanwege onvoldoende kennis van de materie. MVG Molentjes.

Geplaatst:

denk dat de drivers dat niet aankunnen :

Original VU+ Ultimo: Supports 2.5" and 3.5" SATA II hard drives. While 3TB has been used successfully, 3TB or larger drives may require partitioning (e.g.,

or) to work optimally without issues.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor + Triax fixed 5W
Vu + Duo4K SE  sat tuner 4 X DVB-S2X en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
28 minuten geleden, molentjes zei:

Mijn oude trouwe Ultimo uit 2013 heeft voor de tweede keer in zijn leven een gecrahste HDD. De vorige keer was 4 jaar geleden en toen lukte het me een 6TByte te installeren. Dus nu een 12TByte WD Red Plus aangeschaft. Die is nu al meer dan 71 uur aan het formateren via initialise op de box zelf. Begin te twijfelen of er ooit een eind aan komt. Hij laat ook niet zien hoe ver hij is, behalve de tekst Initialize op het display. Draait nog op de originele OpenPli, durfde een flash nooit aan vanwege onvoldoende kennis van de materie. MVG Molentjes.

Voor zaulke enorme opslagen zou ik een NAS adviseren.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Geplaatst:

Welke originele versie van OpenPli praat jij over @molentjes?

De versies die ik ken en ook de overige images van andere makelij ondersteunen alles wat het OS (operating system / firmware) m.b.t. linux aankan.

Als het een oudere machine is (de Ultimo is ouder) en de drivers zijn niet courant zul je dat tegenkomen; dat het langer duurt. partitioneren en formatteren is afhankelijk van blocksize / clustersize en sommige oudere firmware is dan inderdaad op 12TerraByte lang onderweg. Vooral op die oude Ultimo.

Je kan afbreken en dat op een snelle pC ook doen in een dockingstation met een Linux bootup iso.

The Four Horsemen

Aphrodite's Child

Geplaatst:

Was even weg. Ik heb OpenPli 3.0 kernel 3.1.1 uit 2013. Een NAS is me te ingewikkeld denk ik, net als een Linux bootup. Ik heb daarvoor de hulp van anderen nodig. Ik wilde allereerst graag weten of die lange tijd te verklaren was, dank voor de antwoorden. Misschien kan ik nog even geduld uitoefenen als ik Tonskidutch goed interpreteer. Jammer dat de Ultimo geen voortgang laat zien.

Geplaatst:

Toeval of niet, nadat ik net de OpenPli  versie ging opzoeken en de vorige reactie plaatste, zag in op het displaytje staan dat hij Finished was. Je weet niet hoe blij ik ben, nu nog circa 6TByte van mijn (Windows PC) backup schijven  aan films, docus en muziek terug zetten via de LAN poort.

Misschien was hij ergens blijven hangen, Hartelijk dank in ieder geval voor de support, Molentjes

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen