tv-fan Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Heb sinds kort een TV ontvanger met daarnaast een AB sat ontvanger. Via een 2 weg verdeler SCHWAIGER -9482- SAT-verdeler aangesloten. Als ik via de TV kijk heb ik zowel de verticaal als horizontaal gepolariseerde zenders. Kijk ik via de AB ontvanger en is via de 2 weg verdeler de tv, ook op stand by, aangesloten heb ik opeens geen verticale gepolariseerde zenders meer. Er komt dan via de coax geen enkel signaal meer binnen op de zenders van de AB Sat. Verwijder ik op de 2 weg verdeler zelf de coax die naar de tv doorgelust is, heb ik wel weer zowel de H als V gepolariseerde zenders terug. Kan het aan de 2 weg verdeler liggen, dat deze niet goed het stuursignaal voor of de H of V gepolariseerde zenders doorgeven? De schotel, beter gezegd de LNB`s zelf zijn via 2 coax kabels vanuit boven aangesloten, dit middels de bekende 4 weg verdelers. zoals je de 13, 19.2, 23 en de 28 graden satelliet zenders ontvangt (DiSeq geschakeld). De 2e coax kabel is direct op een VU Zero 4K ontvanger aangesloten. Hier heb ik geen ontvangst problemen. Alleen de combinatie van zowel de AB als de OLED tesamen op de 2 weg verdeler geven dus ontvangst problemen. De 1e coax heb dan middels bovengenoemde 2 weg verdeler zowel naar de OLED TV als de AB ontvanger doorgelust.
Moderator Oplossing ceesv Geplaatst: 2 uren geleden Moderator Oplossing Geplaatst: 2 uren geleden Wat jij aangesloten hebt gaat niet werken. Je kan je schotel maar op 1 ontvanger tegelijk aansluiten. Je tv zal op standby of een belasting vormen of nog steeds lnb spanning aanbieden. Je zal een priority switch moeten gebruiken, waardoor een ontvanger de aansluiting voor de andere ontvanger onderbreekt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
tv-fan Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden Bedankt voor de snelle reactie, gelijk maar besteld via de bekende grote A.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen