Ga naar inhoud


Alternatief 8121?


FritsRaaf

Aanbevolen berichten

Wie weet er een goed en vooral betrouwbaar alternatief voor deze eek.gifredface.gifmad.gif "pvr"?

Prijs speelt wél een rol, dus 2e hands is ook bespreekbaar.

 

Waarom? Nou, hierom: vandaag handmatig (want wéér geen EPG!) op ARD HD twee programma's ingesteld van 14.59 tot 18.20 uur. Thuisgekomen om 16.30 uur zie ik dat a. het rode lampje niet brandt en b. dat de ontvanger op standby staat. Wat blijkt: er zijn slechts 11 minuten opgenomen. 't Is dat het Kerstmis is, maar ik wordt hier niet vredelievend van. Hoe haalt Philips het in z'n hoofd om zo'n k*tapparaat te distribueren en hoe haalt CanalDigitaal het in z'n hoofd deze brakke zooi aan z'n abonnees te leveren...

Link naar reactie
Delen op andere sites


Probeer dit eens :

 

 

1) Zet de decoder in stand-by en wacht totdat de klok op het display verschijnt.

2) Druk nu op de groene toets op de afstandsbediening (naast de andere gekle urde toetsen) en wacht tot uw decoder weer aangaat en op het scherm het Hidden Menu verschijnt. Om dit te bereiken moet u ongeveer 10 seconden op de groene toets duwen.

3) U wordt gevraagd om een pincode. Deze is 756839. De overige 4 cijfers staan vermeld op uw scherm, achter de tekst Current Time:. Staat daar bv. 01:15AM dan gebruikt u de pincode 7568390115.

4) Er verschijnen enkele opties op uw scherm, kies de tweede, Recovery.

5) Nu opent er een menu met 5 opties. Kies voor de optie Flash Recovery. U wordt gevraagd om te bevestigen, duw dus op OK. Bijna ogenblikkelijk krijgt u een venster met Feedback te zien. Klik op OK en u komt weer in het menu dat u in het begin van deze stap te zien kreeg.

6) Kies nu de optie Appstore Recovery. Ook hier wordt er gevraagd om te bevestigen, dus duw ook hier op OK. Deze stap duurt iets langer. Nadat deze stap gedaan is krijgt u weer een venster met Success te zien. Duw weer op OK.

7) U komt weer in het menu van daarnet. Duw nu op de toets EXIT op uw afstandsbediening. Uw toestel toont nu de mededeling Your STB will be rebooted in a few seconds. Wacht tot uw toestel weer aangaat.

8) Op het display van het toestel komt INIT. Even geduld tot uw toestel aangaat.

9) U zal de eerste installatie weer moeten doorlopen.

10) Nadat dit voltooid is zal uw toestel een blauw scherm tonen en de software bijwerken.

11) Hierna gaat uw toestel zich een laatste keer herstarten.

12) Uw toestel zou nu in orde moeten zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

de 8121 heeft nog veel meer fouten de teletekst werkt niet naar behoren als men via p888 van tt ondertiteling wil volgen werkt dit niet,als een nederlandse film is opgenomen en men speelt die af en wil dan tt inschakelen om p888 ondertiteling te zien stopt het afspelen, vaak als ik tt inschakel en weer terug ga naar tv kijken blokkeerd het apparaat en moet je alles weer opnieuw instellen dus kanaal zoeken de favoriet lijsten en de ingestelde beveiliging voor kinderen ook, dit vindt ik een zeer ernstige zaak want zo zien zij dingen die niet voor hen geschikt zijn, ik heb hierover contact gehad met canal digitaal maar ze doen er niets aan

 

ate

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens op 2e Hands,hier wordt meestal wel het een en ander aangeboden.

Anders een ander niet gecertificeerd merk kiezen,het beste een LInux reciever,Dreambox,VU+ etc.

Philips =Productie Hopeloos.= gecertificeerd voor de afvalbak..

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hoe haalt Philips het in z'n hoofd om zo'n k*tapparaat te distribueren en hoe haalt CanalDigitaal het in z'n hoofd deze brakke zooi aan z'n abonnees te leveren...

 

Ik herken de frustraties m.b.t. dit apparaat.

 

Ik heb deze ontvanger “in bruikleen” van CD en alleen als slaapkamerbox in gebruik (meestal voor als moeders de vrouw haar series wil kijken en voor alleen televisiekijken en opnames maken voldoet deze ontvanger volgens haar dan ook en is zij tevreden).

 

Op dit moment zijn MIJN grootste ergernissen;

 

1 Het spontaan uit teletekst worden geknikkerd bij bepaalde pagina's,

2 De vele keren dat de ontvanger alle zenders kwijt is na het aanzetten van de ontvanger en deze opnieuw wil gaan inlezen. Meestal gebeurd dit nadat ik de fastscan lijst heb aangevuld met extra handmatig gezochte FTA kanalen,

3 De vele malen dat deze box hangt bij het zappen en alleen met de aan/uit schakelaar weer tot leven komt (Harde reset),

4 De lange opstarttijd na het aanzetten en ook bij het ontwaken uit stand-by,

5 Het lange wachten op het ophalen van de EPG lijst,

6 De weinige updates op de software voor deze ontvanger door CD, Philips-Pace,

7 Het designtechnisch onoverzichtelijke vreselijke menu en het volledig ontbreken van extra's op software gebied. (Utils/games/instellingen),

8 Het niet functioneren van de USB en ethernet poort.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt deze een goed alternatief ?

 

 

M7 DSR- 8141.

Als vervanger voor de Philips DSR-8121 presenteert M7 de nieuwe DSR-8141. Deze Twin tuner PVR met interne 500Gb harddisk is uiteraard geschikt voor ontvangst van HDTV en SD kanalen. De ingebouwde kaartlezer kan direct gebruikt worden in combinatie met de Tv Vlaanderen - CanalDigitaal smartcard. Ook is de ontvanger voorzien van fastscan.

 

 

Bron: Vlaamse distributeur.

 

Marc.

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien wordt deze een goed alternatief ?

 

 

M7 DSR- 8141.

Als vervanger voor de Philips DSR-8121 presenteert M7 de nieuwe DSR-8141. Deze Twin tuner PVR met interne 500Gb harddisk is uiteraard geschikt voor ontvangst van HDTV en SD kanalen. De ingebouwde kaartlezer kan direct gebruikt worden in combinatie met de Tv Vlaanderen - CanalDigitaal smartcard. Ook is de ontvanger voorzien van fastscan.

 

 

Bron: Vlaamse distributeur.

 

Marc.

 

Verwacht er maar niet teveel van.

Eindelijk is de 8121 uitverkocht en komt men met de 8141 die al maanden op de plank ligt.

Helaas heeft deze 8141 dezelfde wrakke software als de 8121.

Software updates zijn niet te verwachten, M7 heeft al een eigen decoder met externe opname mogelijkheid.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik deze decoder inmiddels een week of 10. Ik moet zeggen: het gaat.....Hij voldoet redelijk. Dat is kijken en af en toe iets opnemen. Ergelijkheden zijn:

's nachts draaien van de HDD als de decoder standby staat. Subpagina van teletext niet op te roepen. Bij opgenomen programma's kun je het audiospoor niet veranderen. Tenminste hoe moet dat dan? Wie weet dat? Ook kun je niet goed ondertitels vinden of bij opgenomen programma's alsnog ondertitels erbij zoeken.De afstandbediening bevat geen aparte audio en subtitleknop. Bij live programma's kun je die wel vinden via een infomenu. Maar omslachtig is het zeker wel.Nee. Dan is de VU+ een veel mooier apparaat. Had ik er eigenlijk 2 van moeten kopen. Goedkoop is duurkoop zal ik maar zeggen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...