Ga naar inhoud



satellietleek

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik weet dat dit probleem vaak voorkomt maar ik heb de oplossing nog nergens gevonden.

 

- toestel neemt soms wel op en soms niet. (al dan niet in standby)

- soms opnames van slechts 1 min

- wanneer opnames gewist, staat totaal van geheugen niet altijd hoger (soms wel)

 

ik zou graag eens een reset doen ( niet de fabrieksinstellingen maar verder), hoe doe ik dat?

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het zou volgens je plaatsing een M7 ontvanger zijn. Er zijn wel manieren om die op eigen risico te resetten met een toetsen combinatie, maar over welk model gaat het hier?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er ook zo een ( DSR8121) al een tijdje is test staan met dezelfde en nog andere symptomen. B.v. Als hij een tijdje in radio mode staat kan je niet meer terug naar tv, en kan alleen nog de hoofdschakelaar redding brengen. Héél regelmatig geen opnamen van reeds geprogrammeerde (weekdagen) zenders. Als hij eenmaal een opname heeft overgeslagen moet ik de programmatie verwijderen en terug invoeren. Ook de rode knop gebruiken om een zender op te nemen waar je naar kijkt is ook geen goed handeling, want achterkomende programmaties lopen verkeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij hebben mijn ouders ook dergelijk toestel. Die nemen maar sporadisch op, als ik thuis ben, want zij kunnen dit niet instellen.

Volgende problemen zijn bij ons vastgesteld.

1. Het soms in fabrieksinstelling staan. Mijn vader trekt nogal veel de stekker eruit, vooral als er kans is op onweer, en dan wilt het wel eens vaker voorkomen. Toevallig enige zinnige uitleg?

2. Dat als ze gingen naar het radio, niet het radio symbool kwam, maar een vast beeld van de laatste tv zender. oplossing stekker eruit en er terug in.

3. soms heeft hij kuren na een firmware update, maar dat los ik dan op door een fabrieks reset via de menu, niet via de toetsencombinatie die je hier ergens vindt.

4. al 2X, gaf hij een melding dat de kaart oftewel ongeldig was, of niet leesbaar. In het ene geval, lukte het met de kaart eventjes er uit te halen en terug te steken, en de andere keer, een heractivatie puls bij TVV vragen.

 

Opname , die zeer weinig gebeurd, zijn al altijd gelukt. Wel hebben we enige tijd geleden na een firmware update een 2de kabel moeten bijleggen om perfect te kunnen opnemen.

Eigenlijk klagen mijn ouders niet, maar je moet wel weten, dat ze maar anderhalf uur naar gecodeerde zenders zien, waarna ze naar FTA Duitse zenders wordt gekeken, waardoor die misschien minder moeilijk doet? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jochan gaf destijds volgende mee om een ontvanger te resetten op eigen risico

 

-- begin copy

allo Erik.

 

Dit antwoord van TvVlaandren ben ik ook wel benieuwd naar.

CanalDigitaal geeft als standaard antwoord terug naar Fabrieks instellingen, wat overigens ook veel problemen oplost met M7 decoders.

Van TvVlaanderen verwacht ik ook niet veel anders...

Als je met het antwoord van TvVlaandren niet verder komt kan je onderstaande methode om nieuwe software te installeren nog proberen.

 

Dat gaat als volgt.

 

- Zet de decoder op standby, de tijd in het display moet de juiste tijd aangeven.!
- Druk nu op de "groene toets" op de afstandsbediening van de satellietontvanger en wacht tot het "Hidden-Menu" zichtbaar wordt. Dit duurt +/- 10seconden.
- Voer nu de pincode "756839uumm" in. (Let op: "uumm" is de huidige tijd zichtbaar boven pincode invoerveld).
- Selecteer "Recovery".
- Selecteer  "appstore recovery" en blijf op "OK" toets drukken (confirm) wanneer er vragen op beeld verschijnen tot het toestel zijn recovery gedaan heeft.
- Wanneer het beginscherm van het hidden menu weer verschijnt druk je op "EXIT" om uit het hidden menu te gaan.
- Het toestel begint het tweede deel van de software-update in te laden. (er staan weer kanalen in en je denkt dat de ontvanger klaar is !!! maar dat is NIET zo)
NIET VERGETEN !!! Na de update selecteert u de fabrieksreset via het gewone menu van de satelliet ontvanger.

-  (menu-instellingen-satellietontvanger-pincode 1234 - uitgebreide instellingen - fabrieksinstellingen - OK toets!)
- Ontvanger wordt nu compleet gereset en na de eerste installatie (volg de instructies op het scherm)

- Kies een HD lijst als je een HD pakket hebt en SD kanalenlijst bij een SD abonnement.

-- einde copy

Misschien dat dit een oplossing bied.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de reacties. zovele pogingen verder (groene knop 2X) uitgevoerd, kunnen we nog steeds niet opnemen. helemaal niets. ligt dat ook aan de software update? er moeten dan toch andere gevallen zijn?

Zijn er 2 coax kabels aanwezig? Helaas weet ik geen ontvangers buiten enigma 2 (linux) die interessant zijn.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...