Ga naar inhoud


DSR8121HD slaat vast wanneer verbonden wordt met tv via HDMI


honkahuis

Aanbevolen berichten

Wij hebben een nieuwe LG49UB850V LED TV gekocht, echter als wij onze DSR8121HD decoder met Canal Digitaal kaart via HDMI aansluiten op tv slaat de decoder vast na 30 seconden op Init....

 

Hebben alle HDMI poorten van tv getest met Play3 en werken allemaal prima.

 

Heb de decoder nu verbonden via speciaal meegeleverde stekker bij tv ( van hdmi naar scart ) en via de scart ingang op de decoder de apparaten met elkaar verbonden. Nu kan ik alle zenders ontvangen maar niet in HD beeld waarvoor ik deze tv heb aangeschaft!!!

 

Heb ook een nieuwe CI-module aangeschaft van canal digitaal en deze in het CI-slot van de tv gedaan en na wat instellingen op de tv de satelliet zenders gezocht via ook nieuw aangeschafte Duo 4Quad lmb 19,2 + 23,5 van canal Digitaal. 

Nu worden er zo'n 2000 zenders gevonden maar geen film 1,2,3,4.....veel zenders als History HD , Discov HD enz blijven versleuteld. Nu is mij later verteld dat LG niet waarschijnlijk niet geschikt is voor CI-module van Canal Digitaal.

 

Heb gebeld met LG....maar deze zeggen dat het probleem is bij de DSR8121HD van Philips

Philips gebeld en deze zeggen het omgekeerde

Canal Digitaal gebeld en deze zeggen dat het probleem niet bij hun is maar kunnen ook niet zeggen waar wel!!!!

 

Wie kan mij helpen of is hiermee bekend

 

Grt Honkahuis 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan het zo snel niet terugvinden maar ik dacht dat er nog niemand een Canaldigitaal-ontvanger via hdmi op een UHD-tv heeft kunnen aansluiten.

 

Wordt de ci-module en daarin de smartcard wel herkend door de tv?

aangepast door youriy

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn berichten dat de Canaldigitaal ontvanger niet compatibel is met bepaalde UHD HDMI aansluitingen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was inderdaad op het cd-forum waar oa dit werd gezegd:  "Met een beetje googelen kun je vinden dat dit speelt met de philips 8121 en 7121. Met een truc kun je het volgens ervaringen op internet werkend krijgen: eerst de ontvanger opstarten en daarna de HDMI kabel pas aansluiten, maar wel in een verkeerde resolutie. Dat wijst op een probleem met de software van de ontvanger, het lijkt er op dat het HDMI protocol niet op de juiste manier wordt ondersteund."

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is dus wel degelijk bekend bij CanalDigitaal en Philips/Pace. Pace heeft bij die DSR bakken kennelijk het HDMI protocol niet goed geïmplementeerd. Een fabricagefout die nu pas zichtbaar wordt voor de consument. Formeel kun je nog steeds garantie claimen, ook als het apparaat ouder is dan 2 jaar, want er is sprake van een ondeugdelijk product. Of het lukt is natuurlijk ander verhaal.

 

De gemakkelijkste/snelste oplossing is om een nieuwe decoder met PVR functie aan te schaffen.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 10 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...