Ga naar inhoud


technisat Schotels nu met 20 jaar garantie


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


Ik zou als het enigzins kan toch een wat grotere schotel nemen. Tenzij je beperkingen hebt t.o.v. de gemeente of verhuurder.

Verder zal die 45 cm schotel het net wat beter doen omdat de LNC in het brandpunt staat. zoals je al zei.

 

Uh? Staan de meeste LNB's (bij één LNB) niet in het "brandpunt"?

Ook deze TS is toch gewoon een offset of zie ik dat verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op dit moment op mijn vakantieadres een gewone multytenne single (dus met een vaste kop)

 

Denk eraan op mijn vast adres ook een multytenne te installeren, maar twijfel eraan (na het lezen van dit topic) of ik inderdaad niet beter voor zo'n model met rotor, vond em op amazon de voor een flink lager bedrag dan de gewone multytenne

 

htt*://www.i####################/OffersOfProduct/4002784_-digidish-45-inkl-technirotor-technisat.html

 

Vroeg ik me af of dit even goede resultaten geeft als mijn gewone multyenne, want die kost toch algauw bijna dubbel zoveel.

 

Wat zijn bijvoorbeeld de nadelen van zo'n draaiende opstelling ?

aangepast door Michel
Geen reclame of links naar webwinkels en/of prijsvergelijkers!
Link naar reactie
Delen op andere sites

de voordelen zijn dat je lnb altijd goed in het brandpunt staat

het nadeel is dat je telkens met een zenderwisseling op een andere satelliet effe moet wachten tot het beeld er is en dat je door de grootte van je schotel (45 cm ) weinig regenreserve hebt

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Vroeger" was dat draaien een probleem, telkens tussen 19.2 en 23.5 das meer dan 4 graden en kost kleine 2 seconden.

Nu zit al het voor mij belangrijke spul allemaal op 23.5 dus boeit mij die draaitijd naar een andere sat ook niet meer zoveel.

Maar we gaan het beleven en ik mag hopen dat ik straks nog net zo enthousiast ben als nu ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De duitse webshop heeft me voor een additioneel probleem gesteld....

Het is botte pech: De afgestuurde rotor bevatte niet de beugel om de rotor te bevestigen.

Hoewel de rotor slechts 20 euro koste heeft passend aluminium profiel, pijpklem en boutjes materiaal me nog eens 60 euro gekost.

Echter het geheel draait wel alleen het instellen van de correcte pool hoek is nu zeer veel gecompliceerder, net als het goed waterpas afmonteren.

 

Ik moet nog tijd vinden om het nog verder te optimalizeren. Ik kan wel zeggen dat de hotbird nu 100% goed is alleen heb ik iets signaal ingeleverd op 19.2, 28.2 en 23.5.

23.5 Ned1 HD zit nu op 8.7 dB en dat was 9,9 dB.

19.2 bvn was 10,9 en is nu 8,9

28.2 BBC 1 HD was 10,5 en is nu 9,7 dB

 

Ik gok zelf dat de offset van de schotel niet goed is (die zou -0,5 moeten zijn en dat is ie nu zeker niet!) en de pool as hoek 53,2

Alles een beetje op de tast vastgezet, als ik weer wat tijd heb ga ik het perfectioneren. Ik weet wel zeker dat de clarkebelt niet goed gevolgd wordt en dat daardoor niet alle satellieten goed ervoor gedraaid worden.

 

Maar vragen genoeg, waar zit die poolas hoek?

Hoe meet ik die zonder hoekmeter?

Ik heb inmiddels een truukje bedacht met een waterpas met een simpele hoeklineaal erop maar dat kreng past weer wel op de schotel maar niet op de kleine rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer wat verder, ik heb een super appje gevonden die me een goede hoekmeter oplevert!

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.plaincode.clinometer&hl=nl

 

(Clinometer + bub;ble level)

 

Net ff vlot de schotel elevatie nagemeten: zo'n 6,4 graden verkeerd (moet -2,2 graden worden, staat nu op 4,2)

De poolas is 58,5 maar moet 53,2 graden worden (die 53,2 graden heb ik eerder zelf berekend maar geen idee of die berekening wel klopt)

 

Als iemand wat beter thuis is in het berekenen laat ik het me graag voorrekenen / narekeken.

 

Al met al klopt het wel "aardig" voor een aantal posities maar optimaal clarkebelt volgen is natuurlijk niet het geval.

 

Binnenkort tweede blokje vakantie gaan we weer aan het sleutelen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Binnenkort is nu... storingsdienst en geen storingen :)

 

voor -> na

 

BBC1 HD......: SNR 64% (10,5) -> SNR 76% (12,5)
NED1 HD......: SNR 62% ( 9,9) -> SNR 64% (10,6)
BVN..........: SNR 68% (10,9) -> SNR 64% (10,6)
RSI LA1 HD...: SNR 43% ( 6,9) -> SNR 62% (10,3)
TV Oost......: SNR 56% ( 9,3) -> SNR 57% ( 9,5)

 

En wat plaatjes, ik neem aan dat de multytenne bekend is. Ik heb inmiddels de lnb bak geplaatst op een gekregen multytenne blad+arm waarvan de lnb bak een vochtvreter was geworden en defect was gegaan. Staat inmiddels op de campinglocatie dienst te doen!

 

Aangezien BVN wat minder presteert verwacht ik dat het nog niet helemaal 100% is maar het kan ook best zijn dat die pokke plataan daar met een tak voor zit te zwaaien.

 

Enfin, ik ben tevreden over de ombouw en het eindresultaat. Alleen jammer dat orginele profiel manco was dan had het wat minder hobbygeld gekost.

 

 

 

post-31470-0-74779600-1407160527_thumb.jpg

post-31470-0-93188400-1407160578_thumb.jpg

post-31470-0-60270300-1407160611_thumb.jpg

post-31470-0-70418400-1407160651_thumb.jpg

post-31470-0-02297500-1407160700_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond me na wat doorklikken op het web nav artikel op dit forum over verhuizing van bepaalde sat naar nieuwe positie een uitstekende info page... had ik eerder moeten hebben....

 

http://www.satsig.net/polar-mount-4.htm

 

Eens kijken wat het oplevert binnenkort als het staat conform de uitleg!

 

Tjonge wat een plezier kun je hebben van het gesleutel en gelees!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...