Ga naar inhoud

DVB-receivers

Hier vragen over DVB-receivers

Subforums:

1. Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

377,2k

Vragen over gigablue receivers

2,6k

Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

48,4k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14,7k

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

73,9k

Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

12,8k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1,7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1,8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1,8k
47.521 onderwerpen in dit forum

• 6 reacties
    • 929 weergaven
  1. [Strong] HELP geen beeld en geluid.

• 2 reacties
    • 456 weergaven
    • 16 reacties
    • 1,8k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,3k weergaven
  2. cardserver.exe

• 4 reacties
    • 1,4k weergaven
    • 14 reacties
    • 1,6k weergaven
    • 21 reacties
    • 2,9k weergaven
  3. [DBOX-II] help image wil niet meer

• 8 reacties
    • 1,1k weergaven
    • 14 reacties
    • 1,7k weergaven
    • Sat4all vriend

Van imp..afk..Ned..handleiding voor de Xsat 310! 1 2

• Sat4all vriend
    • 17 reacties
    • 4k weergaven
  4. Humax HOT EMU? 1 2 3 4

• 53 reacties
    • 28,4k weergaven
  5. rbc-psv

• 3 reacties
    • 662 weergaven
    • 3 reacties
    • 546 weergaven
  6. Extreme Hornet CAS+ probleem

• 3 reacties
    • 870 weergaven
    • 3 reacties
    • 683 weergaven
  7. DSR9500 updaten

• 7 reacties
    • 1,5k weergaven
  8. Voeding voor een xtreme PVR

• 4 reacties
    • 639 weergaven
  9. fraagje over dsr 9500

• 3 reacties
    • 661 weergaven
  10. Schema DSB2000

• 0 reacties
    • 706 weergaven
  11. ToH 3.2 mit EMU 1.2

• 5 reacties
    • 1,2k weergaven

• Astra 1 (19,2°E) 11430 V 7200 (minimux) DVB-S2 8PSK FEC 3/4 HD (1920*1080) 4:2:0 ID: BEL119 VRT Feed   Zaterdag 31 januari en zondag 1 februari 2026: Wereldkampioenschappen veldrijden in Hulst (Nederland) Zaterdag 31 januari 2026 11:05: Junioren vrouwen Live op VRT1 Sporza 13:10: Beloften mannen Live op Canvas Sporza 15:10: Elite vrouwen Live op VRT1 Sporza Live op Eurosport 1, Live op HBO Max, Live op NPO1, Live op VRT1 Sporza. Zondag 1 februari 2026 11:05: Junioren mannen ive op Canvas Sporza 13:10: Beloften vrouwen ive op VRT1 Sporza 15:10: Elite mannen Live op Eurosport 1, Live op HBO Max, Live op NPO1, Live op VRT1 Sporza.
    • Daar kan ik weinig tegen in brengen.  Het gedrag van HF radiogolven is voorspelbaar en volgen wetenschappelijke wetten.  De kooi van Faraday in Sprietje z’n radio moet wel een luchtspleet hebben, anders is het een kortgesloten winding en ontvangt de ferrietantenne absoluut niets.   
    • Heel warm! De kooi schermt magnetisch veld uiteraard niet af want dat is waaruit de energie wordt opgepikt. Het elektrische veld is daarbij niet nodig en zoals bekend zijn er op die frequenties veel (vonk) stoor bronnen in en om huis. Het afschermen van puur het E veld levert dus enige onderdrukking op voor man made storingen. Dat andere merken dit niet deden is waarschijnlijk omdat de werkelijke opbrengst mogelijk discutabel is. Een vonkstoring in huis heeft waarschijnlijk ook wel een magnetisch aandeel door de bedrading waar de stroom doorheen loopt (waar de schakelaar een vonk op maakte).   Ik heb een collega fantastische constructies zien maken t.b.v. RFID op ietwat hogere frequenties. Daarbij was het ook essentieel om de gevoeligheid voor het E veld volledig kwijt te raken omdat dit valse signalen opleverde. Ook hierbij open eind geleidende vlakken met de juiste positionering.   Het mooie van langegolf frequenties is dat ook ontvangen kan worden vanuit E veld en dat is wat de autoradio doet. Dan werkt een sprietantenne gewoon. In de auto zijn man made stoorbronnen alleen onder de motorkap aanwezig maar als die dicht is en kortgesloten dan komt daar geen E veld doorheen. Sinds ik in de werkauto naar BBC radio 4 luister op 198 KHz rijd ik met plezier onder een snelweg viaduct door. Dan hoor je het audio heel mooi uit- en infaden. De natte aarde in een viaduct vormt een kortsluiting voor het E veld waardoor het signaal wegvalt. Ik denk dat een magnetische antenne zoals de ferrietstaaf wel gewoon werkt onder het viaduct. De reden dat een ferrietstaaf niet volledig ongevoelig is voor het E veld komt doordat de honderden windingen dun koperdraad wel weerstand hebben. Als dan een extern E spanningsveld over de uiteinden wordt geplaatst "ziet" dit geen 0 ohm en blijft er dus een minimale rest gevoeligheid voor elektrisch veld.
    • Het is wat het is. Geleidelijk minder satelliet klanten maar de transponderhuur blijft gelijk. Of de prijs verhogen of de content krimpen om geld te besparen. Dat de duurdere pakketten dan steeds minder meerwaarde bieden is een logisch gevolg. Een groter probleem is dit: Als je contract vrij bent moet dat toch wettelijk kunnen? Dat ze drempels opwerpen klinkt bekend maar misschien een belletje of email? Dreigen met helemaal te stoppen?
    • Het is al bijna een jaar later, maar je had 'geen prioriteit'. Ik heb een DVB-S2 tuner over, maar ik zoek juist een (tweedehands) DVB-S2X. Zie eventueel mijn draadje 'Fransat hapert'.  
  • Nieuwe aanmaken...