Ga naar inhoud

DVB-receivers

Hier vragen over DVB-receivers

Subforums:

1. Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

377,2k

Vragen over gigablue receivers

2,6k

Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

48,4k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14,7k

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

73,9k

Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

12,8k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1,7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1,8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1,8k
47.520 onderwerpen in dit forum

1. [Strong] zenders weg

• 2 reacties
    • 551 weergaven
  2. yeeehaaa! monoblock doet het!

• 1 reactie
    • 843 weergaven
  3. PMC-uploader en Win98

• 1 reactie
    • 450 weergaven
  4. geen patch voor echostar!

• 0 reacties
    • 629 weergaven
    • 5 reacties
    • 454 weergaven
    • 3 reacties
    • 622 weergaven
    • Sat4all vriend

noanemant AC3?

• Sat4all vriend
    • 5 reacties
    • 1k weergaven
    • 6 reacties
    • 932 weergaven
  5. humax 5100

• 3 reacties
    • 624 weergaven
  6. settings laden lukt niet!!!

• 4 reacties
    • 926 weergaven
  7. DSB 2000

• 2 reacties
    • 730 weergaven
  8. krijg de dvb 2000 er niet in

• 12 reacties
    • 825 weergaven
    • Sat4all vriend

hoe van pace irdeto naar seca (tips graag)

• Sat4all vriend
    • 14 reacties
    • 1,3k weergaven
    • 0 reacties
    • 515 weergaven
    • Sat4all vriend

3 nokia's + 3 verschillende allsas wie helpt me ui

• Sat4all vriend
    • 3 reacties
    • 532 weergaven
  9. [Strong] beginner vraag

• 10 reacties
    • 612 weergaven
  10. [Strong] code strong

• 6 reacties
    • 967 weergaven
  11. seca op nokia 9500

• 2 reacties
    • 492 weergaven
  12. +CAM H en humbox....

• 6 reacties
    • 1k weergaven
  13. [Pioneer] Datum funkaart

• 2 reacties
    • 390 weergaven

• Plaatjes   klik   De Vm 700 was een mooi instrument, ik heb er indertijd ook mee gewerkt.   Textronix had goede manuals voer het hoe en waarom.   Uitleg vectorscope NTSC   Uitleg vits testsignalen vanaf blz 71.   Vits generator
    • Duidelijk en een heel ander issue want het ging om absolute looptijd. En dat leidt tot faseverschil in het moduleren van kleursignalen. Ik nooit iets aan de studio kant gedaan behalve wat kabel TV. In de analoge TV transmissie ging het alleen maar om de relatieve looptijd binnen de CVBS bandbreedte van 5 MHz (of tussen laag en 4.43 MHz). Dat was allemaal VM 700 werk met lijn 17 en Sin x/x wellicht bekend.
    • Hier nog een foto van een schuif omrekenings lineaal die ik van Grass Valley kreeg.  Daarmee kon je makkelijk alles uit of omrekenen.  Gebruik ik zelfs nu nog af en toe:      
    • Cees heeft het bij het juiste eind.  In bijvoorbeeld een studio met een beeldmixer moeten de video signalen aan de ingang van deze mixer allemaal synchroon aankomen. Gebeurde dat niet had je een fase (tijdsprong) bij het omschakelen tussen de bronnen. En bij grote tijdverschillen had je een horizontale sprong en bij kleine verschillen had je een kleurfout.  Daarom had iedere studio, CER, Master Control Room of het hele TV complex een looptijdschema waarmee de studio’s in overeenstemming moesten komen.  Ik heb er heel wat in bedrijf genomen en dat was een tijdslopend werk.  Diezelfde synchronisatie is nodig bij routingswitchers en zelfs op patchpanels.  Tegenwoordig is dat niet meer nodig omdat bij beelmixers iedere ingang een framestore zit die die looptijden corrigeert. Met als nadeel een langere latency.  Bij analoge video heb je het over nanoseconden, bij digitaal gaat het over micro/milli-seconden of zelfs seconden. 
    • Wanneer je analoog video gaat bewerken in een beeldmixer dient ook de fase van het 4,43 Mhz. chrominantie signaal gelijk te zijn. In onze faciliteit hadden alle coax kabels in de VTR room een lengte van 30 meter, dat was de langste afstand tussen de video verdelers/routing switchers en de verst verwijderde VTR.   Bij die lengte ging ook de Ohmse weerstand van het koper een rol spelen, voor de lage frequenties. Daarom had elke Hedco versterker extra compensatie regeling bijgebouwd voor het recht leggen van de karakteristiek.   Natuurlijk kan je ook de chroma fase naregelen op de bron VTR, maar dat betekent dat je bij elke nieuwe setup van je edit configuratie correcties moet uitvoeren.        
  • Nieuwe aanmaken...