Ga naar inhoud

DVB-receivers

Hier vragen over DVB-receivers

Subforums:

1. Dreambox

Vragen over de Dreambox van Dream Multimedia

377,2k

Vragen over gigablue receivers

2,6k

Vragen over CanalDigitaal en TV-Vlaanderen receivers

48,4k

Vragen en informatie over het merk Rebox

14,7k

Vragen en informatie over Vu Plus receivers

73,4k

Alles over de Enigma2 receivers van Xtrend!

12,8k

Hier vragen receivers van het merk Amiko

1,7k

Hier vragen receivers van het merk SAB

1,8k

Alles over de Enigma2 receivers van Mutant

1,8k
47.518 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 848 weergaven
    • 0 reacties
    • 571 weergaven
  1. All Cam Patch

• 1 reactie
    • 488 weergaven
  2. [Nokia] nokia 9302s

• 6 reacties
    • 632 weergaven
  3. thanks

• 0 reacties
    • 1,8k weergaven
  4. HIC10108A perfect?

• 3 reacties
    • 1k weergaven
  5. Geen Allcam Patch

• 0 reacties
    • 960 weergaven
  6. [Nokia 9500] 9500 en dvb

• 1 reactie
    • 696 weergaven
  7. Humax CRCI 5500

• 0 reacties
    • 1k weergaven
  8. sirius decoderen?

• 0 reacties
    • 678 weergaven
    • 6 reacties
    • 2,6k weergaven
  9. pace g6

• 0 reacties
    • 646 weergaven
  10. De pace 500 reset constant

• 2 reacties
    • 959 weergaven
  11. Mijn Hummie en Irdeto

• 2 reacties
    • 931 weergaven
  12. Tequilla

• 7 reacties
    • 741 weergaven
  13. Viva 2 op Astra

• 2 reacties
    • 683 weergaven
  14. Humax Audio Output

• 6 reacties
    • 639 weergaven
  15. [Strong 8000] probleem Strong 8000

• 4 reacties
    • 1,7k weergaven
  16. [Nokia 9500] 9500 + aston 1.04 cam

• 1 reactie
    • 419 weergaven
    • 1 reactie
    • 796 weergaven

• Ik heb geen idee hoe ik het anders moet omschrijven, daarom deze rare titel.   Wat is nu het probleem. Bij een maat die hier momenteel verblijft is de situatie als volg. Klant TV Vlaanderen, ontvanger SAB met kaartlezer en werkende kaart. Abonnement betaald. Kaart werkende meegenomen uit België.   2 LNB's ( Astra 1 en Astra 3 ) op 1 schotel perfect uitgericht en ook perfect werkende. 1 LNB op een andere schotel ook perfect uitgericht op Hotbird. Alles aangesloten via een DiSEqC switch 4 / 1, dus 1 ingang vrij. Werkte tot voor kort perfect. Plotseling op de Hotbird geen signaal en dus ook geen ontvangst meer. Scant hij in op Canal Digital zijn die Hotbird zenders er wel. Het kan zo gek niet zijn of een mens gaat aan et testen. Wat hebben we ondertussen allemaal gedaan? De LNB voor Hotbird rechtstreeks naar de ontvanger: resultaat werkt perfect, zowel met de lijst Canal Digital als met TV Vlaanderen. hierbij de bestaande coax kabels gebruikt en deze gewoon met een koppelstuk met elkaar verbonden. Daar dit alles toch helemaal ik zuid Portugal staat opgesteld en de zon hier niet echt vriendelijk is voor dat soort zaken, en spinnen een leuk onderkomen hadden gevonden in de behuizing van de DiSEqC switch, deze vervangen door een splinternieuwe ( die heb ik hier anders toch maar voor niks liggen ) geen resultaat. Ook de LNB vervangen, geen resultaat. Nu weet ik wel dat als het niet stuk is waarom dan vervangen? Wel, zoals gezegd ik heb er nog een hoop van liggen en dan is het beter dat je er iemand een handje mee kan helpen zodat die weer wat jaartjes verder kunnen. ALLEEN, dus niet het resultaat wat we beogen.   Wat kunnen we nog proberen om toch tot een werkend geheel te komen?   Mocht mijn relaas nog extra info kunnen gebruiken lees ik het graag in de reacties maar natuurlijk nog liever lees ik wat kunnen doen om tot een oplossing te komen.   Alvast bedankt uit de naam van de betrokkene zelf.    
    • Leuk om te zien dat anderen mijn mod ook gebruiken: https://github.com/dingo35/SmartEVSE-3.5/blob/master/integrations/slimmelezer/sl32.yaml   Het gaat om dit stukje:   substitutions: device_name: sl32 smartevse_host: x.x.x.x # <== YOUR SMARTEVSE IP ADDRESS HERE en... interval: - interval: 2sec then: - if: condition: lambda: |- return (id(smartevse_integration) && !isnan(id(signed_current_l1).state) && !isnan(id(signed_current_l2).state) && !isnan(id(signed_current_l3).state)); then: - http_request.post: url: !lambda |- static char url[128]; snprintf(url, sizeof(url), "http://${smartevse_host}/currents?L1=%.0f&L2=%.0f&L3=%.0f", id(signed_current_l1).state * 10, id(signed_current_l2).state * 10, id(signed_current_l3).state * 10); return url; headers: Content-Length: 0 on_response: then: lambda: |- if (id(smartevse_error) != 0) { id(smartevse_error) = 0; } on_error: then: lambda: |- if (id(smartevse_error) < 5) { id(smartevse_error) += 1; }   Dat kan uiteraard ook...
    • Nee, je gebruikt HA en esphome toch? Als je een simpele esphome gebaseerde P1 interface op de meter aansluit, kan die die via een simpele config de waarden van je fasen naar de smartevse laten sturen.
    • Ik heb mij daar niet in verdiept maar ik dacht dat je P 1 alleen kon gebruiken indien je een sensorbox aansluit op de Smartevse. Maar nogmaals daar heb ik mij niet in verdiept.   Maar als ik het schema bekijk van de Smartevse dan doet de sensorbox niets anders dan de stromen van de 3 fasen meten en communiceert dat met de Smartevse.   Maar goed, ik ga dat oplossen in Node-Red, ook leuk om dat te doen. Immers, P1 lees ik al uit en mijn zonnenpanelen ook in HA. SmartEVSEv3_install_v3.0.pdf.docx
  • Nieuwe aanmaken...