Ga naar inhoud


Vu Plus

Vragen en informatie over Vu Plus receivers


6125 topics in dit forum

    • 2 reacties
    • 2.3k weergaven
    • 7 reacties
    • 3.9k weergaven
  1. nieuwe drivers V 4.9 1 2 3

    • 40 reacties
    • 19.4k weergaven
    • 1 reactie
    • 2k weergaven
  2. asus usb dvd player

    • 8 reacties
    • 4.8k weergaven
    • 11 reacties
    • 6.7k weergaven
  3. prijzen omhoog 1 2 3 4 5

    • 63 reacties
    • 29.6k weergaven
  4. ccam 2.14

    • 3 reacties
    • 4k weergaven
    • 1 reactie
    • 2.5k weergaven
  5. Zijn er Vu+ clone ontvangers

    • 1 reactie
    • 2.7k weergaven
    • 9 reacties
    • 8k weergaven
    • 35 reacties
    • 16.9k weergaven
    • 8 reacties
    • 4k weergaven
    • 4 reacties
    • 5k weergaven
    • 11 reacties
    • 99.6k weergaven
    • 3 reacties
    • 3.4k weergaven
    • 1 reactie
    • 2.7k weergaven
    • 5 reacties
    • 3.2k weergaven
    • 16 reacties
    • 9.4k weergaven
    • 3 reacties
    • 2.1k weergaven


  • Berichten

    • @stevenvc19 Of het nu wel of niet lukt  ik vind je een geweldige goeie kerel!
    • Indien de motor al op het hoogste (0) punt stond zal de motor bijna niet draaien indien je naar de satelliet op 4,8 graden draait, omdat die voor bruno pal in het zuiden staat.   Of trap ik nu een open deur in?
    • Ik bedenk me opeens… kan een probleem in de kabel naar de LNB (of de LNB zelf) misschien ook dit effect hebben op de motor? Het leek alsof de motor niet voldoende spanning kreeg om te kunnen draaien of dat er ergens een te grote mechanische weerstand op de motor was… 
    • Ik wil even aanvullen wat we vandaag overlopen hebben:    Ik ben langs gegaan met het oog op het fysiek afstellen van de motor en schotel + evt wat instellingen in de VU+ te wijzigen indien nodig.    Ik ben begonnen met het nakijken van de USALS instellingen: hier was een foutje in geslopen. De coördinaat van de Latitude was verkeerd overgenomen. Stond ingesteld op 51.159 terwijl dit eigenlijk 51.015(9) moest zijn.    Dan even gecheckt welke LNB aansluiting op de VU naar welke tuner verwijst. Dit staat niet achteraan op de VU geprint!    Tuner A is de tuner die het verst naar buiten zit. Dat hebben we ook kunnen determineren. De kabel was dan ook op de juiste tuner aangesloten en de juiste tuner is geconfigureerd. Tuner B (en de virtuele tuners) zijn momenteel allen uitgeschakeld.    na bovenstaande gecontroleerd te hebben wilde ik de motor naar 4.8E laten draaien. Echter draaide de schotel quasi niet (te vergelijken met het stap per stap fijnafstellen van de motor via het menu van de decoder)    Op dit punt liepen we dan ook vast. Ikzelf heb nog nooit problemen gehad met mijn motor en heb geen ervaring met een motor die niet wil draaien.    We hebben 3 kabels getest. 2 kabels waren van die grijze Telenet Coax kabels met professionele F connectoren op. (Getest op VU)  de derde kabel was een standaard Coax kabel maar ook met professionele F connectoren op geplaatst. (Getest op Sat ingang tv)   Omdat ik vernomen had dat Bruno niet altijd de stroom van zijn decoder haalt wanneer hij met de coax kabel begint te spelen, verdacht ik dan ook één of andere kortsluiting in de VU.    echter gezien de SAT aansluiting op zijn Samsung TV de motor evenmin liet draaien ben ik moeten afdruipen zonder Bruno te kunnen helpen.    Ik vind het zeer vreemd dat Bruno zonder schotel de motor wel draaiende heeft gekregen. Eigenlijk zou Bruno nog eens moeten testen of de grijze Telenet kabels die wij vanmiddag zonder succes gebruikt hebben, de motor ook doen draaien wanneer de motor op zijn werkbank ligt. op die manier kunnen we al dan niet de proef op de som maken en een fout in de kabels uitsluiten.    ikzelf heb een Amiko motor waar ik nog nooit een probleem mee gehad heb. Ik moet hier dus even beroep doen op andere mensen met meer ervaring van motoren die weigeren te draaien.    wat mij verwonderd is dat Bruno aangeeft dat de laatste keer toen hij aan de schotel wilde werken (zie ook zijn laatst geposte foto van zijn schotel) de motor zonder problemen naar 74 Gr West draaide! Waarom nu opeens niet meer?    wanneer Bruno zijn motor weer draaiende heeft gekregen en nog steeds sukkelt met het afstellen van zijn schotel sta ik natuurlijk weer paraat om hem stap voor stap de schotel mee te helpen uitrichten.   
    • 7°E 10762 V 28800 5/6  ID: NHL Service-1
×
×
  • Nieuwe aanmaken...