Ga naar inhoud

Satelliet-TV

Stel hier alle vragen over satellietontvangst

26.512 onderwerpen in dit forum

• 3 reacties
    • 1,2k weergaven
    • 8 reacties
    • 7k weergaven
    • 9 reacties
    • 6,6k weergaven
    • 2 reacties
    • 2,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 2,2k weergaven
  1. Hoeveel cm staat de T90 muurbeugel van de muur ? 1 2

• 15 reacties
    • 15,2k weergaven
  2. Signaalsterkte Astra 2

• 11 reacties
    • 3,2k weergaven
    • 12 reacties
    • 1,5k weergaven
    • 6 reacties
    • 3k weergaven
  3. Sateliet aansluiten over UTP bekabeling

• 2 reacties
    • 4,2k weergaven
  4. actuator of andere manier van draaien?

• 9 reacties
    • 2,1k weergaven
    • 2 reacties
    • 1k weergaven
      • Sat4all vriend
    • 9 reacties
    • 4,5k weergaven
    • 1 reactie
    • 5,1k weergaven
  5. Advies aanschaf satelliet setup (newby)

• 3 reacties
    • 3,8k weergaven
    • Sat4all vriend

Hoeveel tegels op een tegelvoet ? 1 2

• Sat4all vriend
    • 26 reacties
    • 16,7k weergaven
    • 5 reacties
    • 3,1k weergaven
    • 24 reacties
    • 11,5k weergaven
    • 6 reacties
    • 1,6k weergaven
  6. Hoe stel ik een 10/1 switch in voor 6 lnb's?

• 3 reacties
    • 1,8k weergaven

• Is er een probleem met de impulsgever, misschien speling afhankelijk van de draairichting?
    • Even een update : Na wat zoeken en testen ... De bovenste cilinder verwijderd en onderste cilinder met het nokje op het onderste contact geplaatst. De V-Box II en reset gegeven dat die 000 aangeeft , als ik nu draai naar het oosten op de box gaat die beginnen optellen naar omhoog , stap per stap naar 999 laten gaan en dan de bovenste cilinder erop gedraaid en vastgezet met het nokje op het bovenste contact. Als ik kijk naar de stand van de twee cilinders staan die precies zoals afgebeeld op de schets hierboven geplaatst ( het nokje van de bovenste cilinder staat dus 90° naar links t.o.v. de onderste cilinder ). So far so good ... maar nu komt het   De stang komt bij het uitdraaien 44 cm. uit de buis , als ik indraai ( naar het westen ) komt de stang verder uitgedraaid dan 44 cm , zijnde 50 cm.   Wat getest bij het eerst handmatig uitdraaien van de stang en daarna de V-Box II gerest naar 000.   Wat blijkt er is een constant uitdraaien van stang voor 999 pulsen uit 44 cm. en voor 999 pulsen in 50 cm. Er is dus steeds een verschil van 6 cm tussen uitdraaien en indraaien. Dit op gelijke welke afstand ik eerst handmatig uitdraai 6,8 of 10 cm. Probleem , vaste posities zijn bij deze volledig uitgesloten. Nu volgende stap , maar hoe op te lossen... 😴   
    • Onnodig van nog te scannen. Volgens wat ik heb vernomen is deze zender zeventien dagen geleden gestopt met uitzenden. Buiten wat data , die wel het signaal verklaard ( bvb. bij mij 15dB ) maar in feite is de tp leeg en kan je niets inscannen.
    • De LNB's op de foto kan je meteen in de recycling doen. Allemaal kapot. Schotel kan nog wel opgeknapt worden. En de VU is ook al redelijk gedateerd, ziet er wel goed uit. Ik denk dat je de vraagprijs aan moet passen.
    • Ik heb nog een doos vol met switchen en LNB's liggen in Almere, wie ze wil kan het geheel gratis meenemen, altijd voor een T55 gebruikt.
  • Nieuwe aanmaken...